Jump to content
Annons

Ny Dator


Tranback

Recommended Posts

Annons
Det viktigaste på AMD64 är egentligen att du har CG-stepping och inte CO.

och varför då min skäggige vän?

Det är lite lite finare! 😳

Det har det med olika utgåvor att göra och med testerna som AMD gör. I detta fallet är processorerna med CG lite bättre om man ska överklocka, vilket man ju kan få för sig!

Som vanlig användare märker man kanske ingen skillnad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara varna lite för datorbutiken.com!

Jag beställde därifrån i somras, men efter att ha väntat en månad avbeställde jag igen. Från komplett.se och gtek.se kom däremot varorna direkt!

Har hört många röster som klagat på db.com, så låt dom inte leka med dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara varna lite för datorbutiken.com!

Jag beställde därifrån i somras, men efter att ha väntat en månad avbeställde jag igen. Från komplett.se och gtek.se kom däremot varorna direkt!

Har hört många röster som klagat på db.com, så låt dom inte leka med dig!

Samma här. Fast har haft lite bekymmer med komplett också. Fast datorbutiken var jag riktig förbannad på i somras. Passa dig för dom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med.... fick vänta i ca 3-4 veckor på mina saker...och varje gång jag ringde sa dem "Grejerna är påväg och dyker upp när som helst".

Svagt att tom ljuga!

Men... hur kan du handla på gtek? de är väl ingen butik eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men... hur kan du handla på gtek? de är väl ingen butik eller?

Butiken -> http://www.gtek.se/ ... Dom är bäst när det gäller kylning och sånt!

Jag handlar väl mest på komplett och gtek för att det ligger i Göteborg, som jag bor i.

Har man problem men grejorna på komplett kan man gå dit med dom, man behöver alltså inte skicka tillbaks något med posten.

EDIT: Kanske ingen butik där man kan handla över disk, men deras hemsida duger gott! 😳

Redigerat av gol
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också att Komplett.se är en trevlig butik, köpte min nya dator där för en dryg månad sen. Inga problem, grejorna dök upp på några dagar, och när jag sedan mailade deras orderavdelning då jag hade lite strul med installationen, så svarade dom med en massa bra tips och sånt, och fort gick det.

Link to comment
Dela på andra sajter

2x Papst 80x80x25 2x149kr

1x Zalman CNPS7700-CU 479kr

1x Thermaltake Pure power Butterfly 480w 1305kr

1x AMD Athlon 64 3400+ 2195kr

1x Asus K8N-E Deluxe nForce3 995kr

1x Antec SONATA Silent Piano-Black 380W ATX + AcoustiPack 1774kr

2x Corsair PC3200 512Mb(tot. 1025Mb) 2550kr

Totalt:9596kr

så där allt utom grafikkort låter det bra eller kommer det funka ihopp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste du köpa Thermaltake Pure power Butterfly 480w. Jag menar det nätagregatet som sitter i sonatan är ju tyst, max 20 db eller nåt. Sedan sitter där redan en chassifläkt i sonatan, så du kanske inte behöver fler....

Kolla www.kylning.com . Iaf sonatan är billigare där... vet ju inte hur det blir med frakten dock...

/Oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
e det nödvändigt att ha akustik plattor eller kan man strunta i dom?

Jag skulle inte rekomendera att man struntade i akustik plattorna... mycket av bakgrunndssurret tas upp av dessa! Grafikkort: vilket som helst, bara det inte har fläkt! Sen är det ju schysst med två skärmutgångar. Mitt heter Raidon 9200 eller nåt (är inte i studion nu)

/Oskar

EDIT: Fel grafikkortsmodell

Redigerat av frelin
Link to comment
Dela på andra sajter

var det ingen som ville rekomendera ett grafikkort?

Jo, jag kan rekommendera att du använder ett gammalt trött Matrox, TNT eller MX440. Ju mindre resurser det kräver desto bättre. Många nya grafikkort har en egen fläkt vilket också gör att ljudnivån ökar.

Testa med grafikkortet från gamla burken. Om det funkar och du tänker fortsätta använda den gamla datorn kan du ju köpa något flashigare grafikkort och sätta i den och göra en speldator av. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...