Jump to content
Annons

Konstigt PM!


Lithium

Recommended Posts

Fick ett PM från "Blauh" för ett par timmar sedan:

"Som vanligt spårar ju trådarna ur, tänkte tipsa om Hagström Super Swede, grym allround gitarr, finns några på vendolin. Särskilt för rockgrejen är dom grymma!!!! "

Vad menar han, har aldrig sett medlemmen förr eller varit aktiv i någon gitarr-köpar-tråd på sistone och inte fan vill jag ha en Hagström Super Swede!

Kan han ha skickat fel och hur lyckas man med det?

Redigerat av Lithium
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur skall vi veta?

Om du själv har skickat PM fel eller själv motagit ett fel skickat PM så kanske du skulle kunna förklara för mig att det är lätt hänt. Själv har detta aldrig hänt mig innan och frågan lyder då: kan han ha skickat fel och hur lyckas man med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skall vi veta?

Om du själv har skickat PM fel eller själv motagit ett fel skickat PM så kanske du skulle kunna förklara för mig att det är lätt hänt. Själv har detta aldrig hänt mig innan och frågan lyder då: kan han ha skickat fel och hur lyckas man med det?

Skicks PM fel har nog hänt mig ett par gånger:S

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett PM från "Blauh" för ett par timmar sedan:

"Som vanligt spårar ju trådarna ur, tänkte tipsa om Hagström Super Swede, grym allround gitarr, finns några på vendolin. Särskilt för rockgrejen är dom grymma!!!! "

Vad menar han, har aldrig sett medlemmen förr eller varit aktiv i någon gitarr-köpar-tråd på sistone och inte fan vill jag ha en Hagström Super Swede!

Kan han ha skickat fel och hur lyckas man med det?

Jag tror inte det är ett felskick. Det är helt enkelt så att han tycker att de flesta trådar spårar ur, och han tänker minsann inte sitta overksam. Alltså tänker han helt fritt. Plötsligt får han en idé.

Hagström SuperSwede är ju en grym gitarr, varför inte tipsa någon om det? För att PM:et inte ska bli helt obegripligt förklarar han varför han skickar det, just på grund av att de flesta trådar spårar ur.

Vem ska han då skicka det till? Ja inte till någon av sina vänner iallafall, för de är ju alla mycket medvetna om Hagström SuperSwede's kvalitéer, alltså måste det bli en som inte vet om det ännu.

Efter att ha tillbringat dagar i forumet, och lusläst alla inlägg kan han konstatera att du är den mest ovetande här att Hagström SuperSwede är en grym gitarr.

Alltså; sluta bröla, logga in på Vendolin, tjacka en Hagström SuperSwede, börja lira rock. (även om det är en allroundgitarr är den tydligen särskilt grym på rockgrejjer) Efter en vecka kommer du att skicka "Blauh" ett pm och fråga om ni kanske kan lira nåt ihop, ni har ju ändå likadana gitarrer? Kemi uppstår. En ny supergrupp är bildad. Pengar flyter in. Du har inte tid längre att hänga på forumet, du är i USA på turné. Du avreggar dig och får aldrig mera ett för dig obegripligt pm.

Efter ett antal nätter i turnébussen genom California börjar du känna dig attraherad av Blahu, och tycke uppstår. Ni flyttar ihop. När er förlovning är på löpet till Aftonbladets nöjesbilaga är det flera av forummedlemmarna som tycker det är något bekant med figurerna som står med varsin Hagström SuperSwede på magen och kramas med arslerna utåt (för att inte repa gitarrerna) men strax får vi ett obegripligt pm och börjar tänka på nåt annat...

Ok? Då har vi rett ut det här en gång för alla! !

®

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
anarkisten1 (oregistrerad)

Hasgströmgurorna i stort sett var riktigt kassa oavsett vilken musikstil dom var ämnade för så jag skulle inte ägna det nån större uppmärksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

och inte fan vill jag ha en Hagström Super Swede!

Vad är det för fel på gitarrer av märket Hagström Super Swede?

Vet inte, men inte fan vill jag ha nån, då jag redan har nog med gitarrer och skulle jag skaffa en till så vore det inget annat än en Fender Jagstang!

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Hagströms elguror var helt enkelt kassa iofs. byggda av fint material och OK och nån modell lite snygg kanske. Men kassa helt enkelt tyckte jag i alla fall. Försökte sig på att lira i toppskiktet med Gibson men dessvärre det blev bara Hagström ändå. Det är konstigt så mycket gamla gitarr märken som ansågs för att vara rena skräpet på den tiden som nu har fått nån slags kult status. Alltså det var riktigt kasst då i början när marknaden började svämma över av asiatiska instrument (och som bland annat satte proppen i för Hagström), så är det ju inte nu men då uj uj.

Men att Hagström gick i graven är jäkla tragsikt för det är ganska häftigt att en man från ett mindre svenskt samhälle kunde utveckla nåt som kunde etablera sig om jag inte minns fel i lite över hundra länder. Vi pratar tillverkning av hundratusentals dragspel och andra instrument (fanns ju förstärkare) och lite annat smått och gott oxå. Det fanns butiker över hela landet, minns en i Malmö och en i Västerås.

Nu har ju nån köpt upp och förmodligen lagt tillverkningen i öst. Hade idéer en gång om att det var dax att starta en ny Svensk gitarrfabrik så jag kollade upp Hagström lite löst för skoj skull. Man sa att det fanns instrumentbyggarkompetens kvar däruppe och att det var nåt på G redan. Hörde oxå att basisten i Nirvana var spekulant på att köpa varumärket Hagström (han lirade ju på en Hagström bas om jag inte minns fel) men det tror jag bara var ogrundade rykten.

Nåväl har dom ju återuppstått så jag hoppas att dom är bättre. Dom gamla "riktiga" Hagström gurorna har nog ganska högt samlarvärde i dagsläget och jag tror dom gör sig bäst i kejsen hos en samlare 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har ju nån köpt upp och förmodligen lagt tillverkningen i öst. Hade idéer en gång om att det var dax att starta en ny Svensk gitarrfabrik så jag kollade upp Hagström lite löst för skoj skull. Man sa att det fanns instrumentbyggarkompetens kvar däruppe och att det var nåt på G redan. Hörde oxå att basisten i Nirvana var spekulant på att köpa varumärket Hagström (han lirade ju på en Hagström bas om jag inte minns fel) men det tror jag bara var ogrundade rykten.

Vet de facto att gitarristen (han från Germs) som var med mot slutet i Nirvana lirade på Hagström.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...