Jump to content
Annons

Vilka studiomonitorer ska jag välja?


april second

Recommended Posts

Jag är på gång att köpa mina första riktiga studiomonitorer...men vilka ska jag välja? Jag skulle behöva lite tips! Jag gör främst pop/rock och elektronisk musik. Vill helst inte att dom ska vara så stora och ska helst inte kosta över 3000:- (om det är möjligt!)

Tacksam för hjälp! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är på gång att köpa mina första riktiga studiomonitorer...men vilka ska jag välja? Jag skulle behöva lite tips! Jag gör främst pop/rock och elektronisk musik. Vill helst inte att dom ska vara så stora och ska helst inte kosta över 3000:- (om det är möjligt!)

Tacksam för hjälp! 😏

Finns många trådar om detta. Använd sökfunktionen så lär du inte bli missnöjd 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick hem Phonic P8a idag - är helt stum, så sanslöst bra för det priset.

Men dom är stora och väger ett halvt ton.

/Calle

Fan vad grymmt ; )

Jag bor i Schweiz och här vill dom ha typ cirka 6000 kr för P8A. Det finns bara en general agent här och dom har monopol på priset...FETT frustrerande..

Funderar på att åka över till tyskland eller österike och sedan smuggla in dom i landet, Om jag även tar på taxfree kan jag kanske komma undan med 3500 kr. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad grymmt ; )

Jag bor i Schweiz och här vill dom ha typ cirka 6000 kr för P8A. Det finns bara en general agent här och dom har monopol på priset...FETT frustrerande..

Funderar på att åka över till tyskland eller österike och sedan smuggla in dom i landet, Om jag även tar på taxfree kan jag kanske komma undan med 3500 kr. 😆

Det ser ut att bli ett par P8A för mig också... så många kan ju inte ha fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)
Jag är på gång att köpa mina första riktiga studiomonitorer...men vilka ska jag välja? Jag skulle behöva lite tips! Jag gör främst pop/rock och elektronisk musik. Vill helst inte att dom ska vara så stora och ska helst inte kosta över 3000:- (om det är möjligt!)

Tacksam för hjälp! 😛

Jag är helnöjd med mina KRK RP-8. Om du köper 6-tumsversionen kommer du närmare din budget:

http://www.djmart.com/krkrorp6pomo.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut att bli ett par P8A för mig också... så många kan ju inte ha fel!

😛

Lite kul fenomen det här att bara för att nån/några på ett forum har köpt en grej och gillar den, så köper en massa folk samma sak...

Ungefär samma effekt som det blir när NS-10 blev "studiostandard", när Yamaha delade ut 1000 (eller om det var 1000 par) sådana gratis till ett antal kända studios bara för att de skulle synas... 😉

Inte för att jag tror att P8A är ett dåligt val (jag har aldrig lyssnat på sådana) - men mitt exempel visar lite på faran att följa mängden... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär samma effekt som det blir när NS-10 blev "studiostandard", när Yamaha delade ut 1000 (eller om det var 1000 par) sådana gratis till ett antal kända studios bara för att de skulle synas... 😛

Inte för att jag tror att P8A är ett dåligt val (jag har aldrig lyssnat på sådana) - men mitt exempel visar lite på faran att följa mängden... 😛

Jo, precis. Särskilt när det gäller nåt så subjektivt som monitorer!

Hade jag gjort som flertalet på ett annat forum rekommenderade och köpt ett par Mackie HR624 utan att testa dem först hade jag garanterat gråtit blod när jag fick hem dom...

PS. Jag är fortfarande grymt nöjd med mina Yorkville YSM1P 😉

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

hade väntat ifall jag var som du ändå... lagt till lite pengar och köpt ett par genelec 8040a , det hade nog varit det bästa.

Höh, då är du nästan närmare 30000:- än 3000 väl?? 😉

Men jag håller med om att man nog inte får så himla mycket monitor för 3000kr...

Har nån förresten testat skillnaden mellan de gamla och nya Genelecarna? De nya ser ju åtminstone rätt så fräsiga ut... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...