Jump to content
Annons

Djupa


Gäst

Betyg  

8 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Låten har ett skönt sväng, men biten i mitten hör inte riktigt hemma där tycker jag... och även om jag inte gillar talet i låten så blir det ganska ball effekt. Panoreringarna mellan 20s och 1.10 ungefär gör mig tokig i lurar. Massa bas i höger, men ingen i vänster 😉 . Skönt gung annars och bra val av effekter och instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt! Mycket snygga mysko detaljer som gör att det känns som att man är i nån konstig fantasyskog...

Tycker (också?) att blipblop-partiet som börjar 3:26 känns lite "fel" (vet inte om jag och Neko pratar om samma grej). Det skulle kanske funka bättre med ett annat synthljud, men frågan är om det verkligen behövs...?

Panoreringarna mellan 20s och 1.10 ungefär gör mig tokig i lurar. Massa bas i höger, men ingen i vänster  😉

Hmm... Visar väl bara än en gång hur kassa lurar jag har på jobbet, märker inte alls av vad du pratar om... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Ja sorry jag skrev ett skitlångt inlägg om sången på "love her dearly" men postade det i fel tråd & blev förbannad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skum låt, gillade det knarrande ljudet i början där. Vet inte om det var nån slags snarkande gnom eller nåt, den spred en otrevlig spooky känsla över låten, "i like".

Vid 3:26 nånstans kommer dock nån slags vokal in som jag inte gillar, men det var inte hela världen, låten är i allmänhet helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, panoreringen är inte alls jobbig i lurar (sitter med 5000:- Grado-lurar på jobbet... Moahahahaha!). Tvärtom, jag gillar panoreringar, precis som på 60 & 70-talen.

Fan vad coolt parti vid 3.26-4.40! Och koråmningarna gillar jag skarpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, panoreringen är inte alls jobbig i lurar (sitter med 5000:- Grado-lurar på jobbet... Moahahahaha!). Tvärtom, jag gillar panoreringar, precis som på 60 & 70-talen.

Fan vad coolt parti vid 3.26-4.40! Och koråmningarna gillar jag skarpt.

Kvittar hur dyra lurar du har när jag upplever det jobbigt i mina. 😄 Min åsikt var den att jag upplevde panoreringen lite störande. Alla bedömanden är ju upp till enskild individ. Antar dock att det inte var din tanke att säga att dina dyra lurar gör dig till en bättre bedömmare, men jag ville bara förtydliga mig, om det var så att min poäng blev missad på något sätt. Väl mött. 🙂

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten e gjord för de som tycker om att gå på skogsfester o lulla runt i skogen samtidigt som man hör basen eka mellan träden. Samplingarna... (Snövit o d sju dvärgarna)

Trodde det skulle ha med folkmusik och skillingtryck till dragspel och kontrabas att göra men jag hade fel! :rolleyes:

Det var dock det jag associerade med "ekande bas mellan träden"

Drar mig till minnes att hembygdsdagen 1997 innehöll ett hejdundrande glatt spelmansgäng! 😉

Ok ska försöka lyssna på din låt snart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...