Jump to content
Annons

Kan inte spela in med kondensator mic


crys

Recommended Posts

Hej allihoppa!

Testade att spela in röster genom min kondensator mic som då är kopplad till mitt externa ljudkort.

PÅ cubase spelas det inte inte in något , men på ett program som heter goldwave funkar det enkelt och bra.

Har inte heller prövat att spela in gitarr genom cubase heller, och jag tror det skulle vara samma sak när jag tänker efter! Så vad exakt för inställning ska man gå in på 🙂 ???

hejhej

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har kanske inte aktiverat in- och utgångar i Device Setup...?

Det är nog bland det första som står i manualen, eftersom det är så grundläggande - så en liten titt där skulle kanske inte skada... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej claes!

Jo, det har jag faktiskt, det första jag också kollade, för t ex in ska ju vara på mitt ljudkort, eller hur, och out samma igen mitt ljudkort, edirol........, men jag ska pröva igen.....

HEJ

har du aktiverat phantomanmatningen?

kom inte ihåg om jag gjorde det innan eller efter jag iaf hade gjort det genom goldwave efter jag pröva i cubase faktiskt :|

Redigerat av crys
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Hej claes!

Jo, det har jag faktiskt, det första jag också kollade, för t ex in ska ju vara på mitt ljudkort, eller hur, och out samma igen mitt ljudkort, edirol........, men jag ska pröva igen.....

HEJ

har du aktiverat phantomanmatningen?

kom inte ihåg om jag gjorde det innan eller efter jag iaf hade gjort det genom goldwave efter jag pröva i cubase faktiskt :|

aktivera phantommatningen och se till att det står m(mic) istället för l(line) på ljudkortet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...