Jump to content
Annons

Dubbla skärmar


Hitmanslim

Recommended Posts

Annons
Hur funkar det? Är det nödvändigt? Stödjer ala Cubase versioner det?

Kan ni rekommendera monitorer?

Funkar fint!

Ja det är väldigt smidigt att ha projektfönstret och mixer för sig.

Skulle villja ha tre skärmar egentligen.

Jag har kört två skärmar sen sx1.

Ska du bara ha skärmarna till musik så skulle jag köpa så billiga som möjligt. Men om du skall ha dem till spel och film så är det en annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom skärmen är det som du trots allt tittar på under tiden man använder datorn borde det vara av god kvalité om man vill spara sina ögon. Därför är det enligt egen mening dumsnålt att köpa billig skit då man gör sig själv en otjänst. Personligen föredrar jag en stor skärm framför två mindre av följande anledningar:

1) Tar mindre plats.

2) Grafkkortet måste inte ha två utgångar och man får därmed mer för pengarna när man väljer grafikkort.

3) Kostar mindre än två skärmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag kört med dubbla skärmar i flera år, uppgraderade i höstas till två plattskärmar på 20" (1680*1050) från LG. De kostade knappt 2000 kronor styck inkl. moms på Elgiganten. De fungerar alldeles utmärkt och är inte ett dugg jobbiga för ögonen. Tycker man får rätt mycket skärm för lite pengar nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

kör två 19# tft som kostade 4000 styck för 1-2 år sen. tänker inte mycket på dom men när jag nån gång gått till någon annans lite billigare skärm har jag hajjat hur bra mina är. morsans 19" tft av samma märke men i halva prisklassen går knappt att kolla på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade tänkt att någon gång i framtiden köpa 2st LCD/TFT monitorer 🙂 Ska ha dom till Reason.

e inte det rätt menlöst i Reason?

Thomas, varför skulle det vara menlöst att ha två skärmar till Reason menar du? 🙂 Det skulle jag gärna ha, då skulle man kunna förstora upp sequencern och ha på ena skärmen och ha mixern med alla rack på andra? Skulle vara smidigare och tidssparande eftersom man slipper hoppa mellan hela tiden. 😄

Och till Cubase hade det också varit smidigt. Då har man ju alla VST-pluggar som man enkelt skulle kunna rada upp om man hade dubbla skärmytan. 🙂 Det skall jag ordna till hösten.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på grafikkortet, har kortet 2 skärmgrejsamojser och rött drajvers så gåre 🙂

Sen beroro det på programmet, om det fin möjligthet att fritt flytta delar.

Jag hade tänkt att någon gång i framtiden köpa 2st LCD/TFT monitorer 🙂 Ska ha dom till Reason.

e inte det rätt menlöst i Reason?

Thomas, varför skulle det vara menlöst att ha två skärmar till Reason menar du? 🙂 Det skulle jag gärna ha, då skulle man kunna förstora upp sequencern och ha på ena skärmen och ha mixern med alla rack på andra? Skulle vara smidigare och tidssparande eftersom man slipper hoppa mellan hela tiden. 😄

Och till Cubase hade det också smidigt. Då har man ju alla VST-pluggar som man enkelt skulle kunna rada upp om man hade dubbla skärmytan. 🙂

/M

Så vitt jag kan minnas så går det ikke att flytta någon av delarana i reason.

Men jag kanske mins fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör man rewire är det väldans bra med rejäl yta. Jag har en pc och en mac kopplade till två 19" med dubbla ingångar på varje skärm (2st d-sub kort på PCn och 2 DVI utgångar på macen), och då kan man lätt välja med en knapp på skärmarna om man vill ha den ena till mac och den andra till pc:n eller båda till pc:n osv. eller växla emellan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...