Jump to content
Annons

Hur kommer man i säng


Lasse Mongo (oregistrerad)

Recommended Posts

Lasse Mongo (oregistrerad)

Är det fler som har problem med nattsömnen?

av nån outgrundlig anledning så kommer jag aldrig i säng på kvällarna utan musiken och då givetvis detta forum håller mig vaken och man förvånas hur detta kan pågå natt efter natt, vecka efter vecka, jag blir helt enkelt inte trött längre, när man var yngre så var man ju så trött jämt att man hade problem att hålla sig vaken fast man sovit typ 12-14 timmar och numer så behöver jag sällan mer sömn än 4-5 timmar och ändå jobbar man, repar, skriver musik och häckar här då😉 å en massa annat...

Nån annan med samma fenomen? 😆

Allt i en klunk ba!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
kristofer2000 (oregistrerad)

vet precis vad du menar, är trött just nu men kan inte slita mig ifrån datorn och musiken. Men det är rätt soft ändå! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, typ. Fast det kvittar om jag sovit 2 eller 12 timmar... jag är alltid svintrött på morgonen. Försover mig by default. Och sen när klockan slår midnatt blir jag överpigg och kreativ och kan omöjligt somna förrän X antal timmar senare... 😄

Detta är medfött har jag föstått. Iaf för min del. Jag sov inte en hel natt förrän jag var 3 år gammal (pga kollik) och därefter var mitt nöje var att cykla omkring på en trehjuling nätterna i ända. 😲

Ni som har samma sömnproblem kanske oxå hade kollik när ni var små... det sägs att vi inte behöver lika mkt sömn som andra. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Hmm. Känner igen syndromet. I mitt fall handlar det nog pro primo om att jag får dagens första lugna stund när frun och barnen sover.

Pro secundo på att jag dricker så mycket kaffe som en man kan tåla. Det påverkar sömnen lite.

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ett sabla gissel.. att dra igång riggen någon timme innan man ska gå isäng 😆 .. man tittar på klockan och: - ahh..tretti minuter kvar, de e lugnt, då hinner jag mixa ner o lyssna lite, ... nästa gång man tittar är klockan 23.30 och man märker hur pigg och exalterad man blivit... hmmm.. sen ligger man o tänker på hur bra allting lät.. 🙂

...lätt o somna då va? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Well, en liter sprit gör susen.

tänk på vad du skriver 😕😛😆

om jag dricker en liter sprit då går jag igång ännu mer 😮

alltså botten upp då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Efter avslutat arbetspass: använd exotisk buske, torkad.

låter mumsigt men det svåra är ju att inse när arbetspasset "är" över liksom då 😕

har t om provat med spritkorkarna på ögonen men inget hjälper.

Link to comment
Dela på andra sajter

inte nog med att det är svårt att sova.. även ifall jag lyckas komma isäng tidigt och då också somna kan jag OMÖJLIGT komma upp på morgonen och går sen runt som en zombie hela dagen. jag hade skattat mig lycklig ifall jag bara behövde ett par timmars sömn.. 😆 what to do??

Link to comment
Dela på andra sajter

ja kör 2-5 timmars sömn under vardagar o 8-10 timmars sömn på helger... funkar utmärkt... enda jobbiga e att ta initiativet o stiga upp... annars inga probs... därför ska man fixa en fälla innan man går o lägger sej... gör nånting som gör att du bara mååååste upp o kika imorrn innan jobbet... t.ex väntar på ett remix-pack från ett skivbolag :rolleyes:

problemet e att man lätt fastnar vid datorn... äter lite frukost o pular med paketet... usch näää.. man kommer iaf upp sen gäller de o ha diciplin o lämna datorn....

Link to comment
Dela på andra sajter

vet precis vad du menar, är trött just nu men kan inte slita mig ifrån datorn och musiken. Men det är rätt soft ändå!  😄

Visst är det så! ögonen blir tillslut :rolleyes: och i mon kommer man va 😛😳😳

Redigerat av Chriskooh
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fler som har problem med nattsömnen?

Ja visst är det så!, har en mkt angenäm granne som varje natt övar och sliter med en alldeles egen tolkning av Ted´s "Jag vill ha en engen måne", Hurvida det låter?... Hmm

SÅ är det kanske i lägenhet?

Någon som har andra angenäma "musikaliska" grannar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fler som har problem med nattsömnen?

Ja visst är det så!, har en mkt angenäm granne som varje natt övar och sliter med en alldeles egen tolkning av Ted´s "Jag vill ha en engen måne", Hurvida det låter?... Hmm

SÅ är det kanske i lägenhet?

Någon som har andra angenäma "musikaliska" grannar?

Hej!

Jag har en granne som tycker att basåtergivningen är den viktigaste beståndsdelen i den dunka-dunka musik som nästan ständigt hörs/känns när han krämar på sin stereo med hembyggda högtalare. 4 högtalare med stora baselement och bara två mellan/diskant högtalare (sån skit behövs ju knappt inte 😉 )

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fler som har problem med nattsömnen?

Ja visst är det så!, har en mkt angenäm granne som varje natt övar och sliter med en alldeles egen tolkning av Ted´s "Jag vill ha en engen måne", Hurvida det låter?... Hmm

SÅ är det kanske i lägenhet?

Någon som har andra angenäma "musikaliska" grannar?

Hej!

Jag har en granne som tycker att basåtergivningen är den viktigaste beståndsdelen i den dunka-dunka musik som nästan ständigt hörs/känns när han krämar på sin stereo med hembyggda högtalare. 4 högtalare med stora baselement och bara två mellan/diskant högtalare (sån skit behövs ju knappt inte 😉 )

MVH

Håkan

Hi-Fi klubben 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ibland är det nästan så att jag önskar att jag hade sömnproblem.

Så fort jag hamnar i horisontellt läge så får jag väldigt svårt att hålla mig vaken. Kan hända att jag somnar på 1-3 minuter. Väldigt jobbigt ibland när man har saker som måste göras eller om det är ngt på tv man vill se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fler som har problem med nattsömnen?

Ja visst är det så!, har en mkt angenäm granne som varje natt övar och sliter med en alldeles egen tolkning av Ted´s "Jag vill ha en engen måne", Hurvida det låter?... Hmm

SÅ är det kanske i lägenhet?

Någon som har andra angenäma "musikaliska" grannar?

Under sista året som jag bodde i lägenhet, så höll grannen ovanför på väldigt ihärdigt att träna på Congas i tid och otid. Mindre skojigt. :rolleyes:

Grannen nedanför var en gammal halvdöv uv som gärna spelade Jazz i sin inte alltför välljudande kassettradio. Samma kassettradio var en ganska säker väckarklocka med Skånepartiets närradio på högsta volym på helgen - de få morgnar när man annars kunde ha sovit lite längre... Väldigt o-kul. 😳

Det är otroligt skänt att numera bo i hus, så att man slipper sådana problem. Ett helt eget rum att musicera i och lugnt och skönt - befriat från störande grannar. Rekommenderas starkt! 😉

Kan anknyta till resten av diskussionen och nämna att jag är utpräglad kvällsmänniska och alltid har varit det. Inga trauman i barndomen eller något sådant - mamma är precis likadan, så det är genetiskt. Precis som någon annan skrev, så kvittar det om jag har sovit 4 eller 14 timmar. Det är lika j-a hopplöst att vakna ändå. Jag måste ställa väckarklockan en halvtimme innan jag ska upp - för om jag blir tvungen att vakna och hoppa ur sängen direkt, så mår jag helkasst hela förmiddagen. Väckarklockan förresten? Jag har en klockradio med dubbla larm och en annan klocka med repetering av larm - annars skulle jag aldrig komma till jobbet på morgnarna... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara dagens dilemma för den moderna mäniskan

ano´2004 att dygnet BARA har 24 timmar och att det finns

10 miljoner grejor man vill hinna göra.

Jag tror det bästa receptet (nu låter jag som en sjuksyster Berit :rolleyes: ) ändå

är att rikta in sig på regelbundna rutiner för när man går och lägger sig

och när man stiger upp, och att man sover minst 7-8 timmar. Då mår man

bättre och är piggare när man är vaken = att man får mer gjort.

Regelbunden motion är bra då man sover bättre om man sitter och ugglar

framför burken eller TV:n för mycket och dricker cola...Ett mantra från

gymnastiklärarnas riksförbund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det bästa receptet (nu låter jag som en sjuksyster Berit  🙂 )

Sjuksystern vi hade när jag gjorde lumpen hette Berit. Hon var snäll och tjock och gosig... 🙂

Heter alla sjuksystrar Berit eller? (Känner faktiskt en till när jag tänker efter!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...