Jump to content
Annons

"StudioRadio"


peppemannen

Recommended Posts

Jag har funderat på att sätta upp en internetradio.

Idén med det hela är att enbart spela låtar från användarna på detta forum.

Alltså era egna demos.

Än så länge är det bara en idé, men jag tycker det är en bra idé och förmodar att fler än jag skulle lyssna på den.

Samtidigt är det nog många som skulle uppskatta det som ett sätt att visa upp sin musik.

Så bolla idéer som tokar nu.. så får vi se om det finns intresse.

Mvh

Peppe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag skulle gärna lyssna!  😉

Hade varit roligt om man bakade in "hur låten spelades in" och "hur kan den förbättras?"!

edit: felskrivet

Kul att du gillar idén, men just att baka in det där med kommentarer tycker inte jag är bra. Det ska inte konkurera med demodelen på forumet. Bara en radio helt enkelt.

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna lyssna!  😄

Hade varit roligt om man bakade in "hur låten spelades in" och "hur kan den förbättras?"!

edit: felskrivet

Kul att du gillar idén, men just att baka in det där med kommentarer tycker inte jag är bra. Det ska inte konkurera med demodelen på forumet. Bara en radio helt enkelt.

Det har du nog rätt i.

Men man skulle ju kunna berätta lite kort om sitt bidrag när man skickar in. Typ vad låten handlar om och lite sånt. Då blir det mer intressant att lyssna och samtidigt inte jobbigt att lyssna på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra tävlingsidé Hamma!

Annars tycker jag radio kan bli rätt skoj. Jag har suttit och dragit hem väldigt mycket demolåtar härifrån, alla kanske inte är representativa, och jag har bara dragit ned det som jag finner värt att spara. Ändå har jag kommit upp i över 700MB sedan forumet drogs igång. Så jag tror att det finns underlag för en dylik kanal, även om den spelar väldigt spridd musik. Samtidigt så spelar ju andra radiokanaler väldigt spritt också, så egentligen så ser jag inget problem med den saken.

Kul grej. Jag kanske inte skulle lyssna hela tiden, men den kommer säkerligen att spelas upp på min dator då och då!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Mycket intressant. Det är väl en bra idé att även få med relevant info om låten. Den kan ju s a s presenteras automatiskt i någon liten ruta eller marquee

(via det berömda formuläret) - bild (Avatar), alla data och lite tankar bakom.

En mycket bra idé.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

kristofer2000 (oregistrerad)

Låter som en mycket bra idé och ett mkt bra initiativ, alltid roligt att höra musik man aldrig hört förut 😉 he he aya. tycker det faktiskt låter skitbra. Skriv en ny tråd if du startar radio, eller har du redan gjort det? pz

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...