Jump to content
Annons

punkfestivalen nr3 avslutad, se resultaten här


sixties

Recommended Posts

För det första så vill jag säga att jag tycker att kvaliteten överlag var överraskande bra och det är jättekul att vi har fått in så många bidrag

1 Red mohikan:

I mitt tycke det bästa bidraget. Först kom jag att tänka på Sober från Skinnskatteberg (Nobelpriset till den som vet vad sångaren Jimmie gör nuförtiden), men när jag tänkte efter lite så slog det mig att det är en låt från No Fun At Alls Vision eller den Touchdown-demon (Jimmy sjunger på bägge) den påminner mig om. Alltså, jag menar absolut inte att att låten skulle vara snodd, bara att den påminner om det Anyway, bra ljud, det märks att det är ett band och inte en person (om jag har har fel blir jag väldigt förvånad och imponerad). Jag har lust att höra mer av de här, jättebra.

2 Punkrock dynamite:

Skön refräng och skön låt.

4 Me I decay:

Vokalmässigt låter det gamla Charta blandat med New Model Army. Snygga samplingar. Inte riktigt det jag lyssnar på vanligtvis, men klart bra röst och bra producerat.

9 Dödsknark

Kunde lätt varit med på nån av Really fast-platterna. Pluspoäng för låtnamnet.

10 Sliter i din skitiga fabrik

Skitbra. Precis lagom tempo och snygga slingor. Om det är 1 sak jag skulle vilja ändra på så är det att slänga dit ett ”Jag SKITER i din skitiga fabrik” i sista textraden 😆

11 Fuck you

99 luftballons meets Teddybears. . typ.

12 We don´t care.

Coolt drag att satsa på Garage-vågen. Bra röst. Här finns attityden, rätt nivåer på allt. Låter betydligt mer LP än MP3.

18 Punkrock girl

Alltså den här flirten med Ramones funkar inte på mig här. Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR Ramones men den här flirten har gjorts såååå många gånger förut. Skönt driv i låten annars, men inte min kopp, alltför tralligt och glatt. Jag gillar inte rösten, sorry. Snygg ride .

20 Levande begravd:

Funkar och svänger. Såklart att man måste nämna herr Thåström. Åka bil-vibbar, Vallh..?? 🙂 Välgjort.

8 poäng till bidrag nummer 1

6 poäng till bidrag nummer 10

4 poäng till bidrag nummer 20

3 poäng till bidrag nummer 12

2 poäng till bidrag nummer 2

1 poäng till bidrag nummer 4

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 99
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

.

18 Punkrock girl

Alltså den här flirten med Ramones funkar inte på mig här. Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR Ramones men den här flirten har gjorts såååå många gånger förut. Skönt driv i låten annars, men inte min kopp, alltför tralligt och glatt. Jag gillar inte rösten, sorry. Snygg ride .

du kan väl inte mena att det görs för mycket ramones inspirerad musik, tycker det snarare är får många grupper som inte låter tillräkligt som Ramones.

nä mindre originalitet om mer ramones! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, nej, nej, det var inte så jag menade, jag skulle vilja införa en lag som säger att alla MÅSTE låta som Ramones. Nejdå, men i min värld så har Ramones något dystert, bissart och mörkt över sig (som skiner igenom även när de kör Sheena och Rockaway beach mm) och den här happy-happy-grejjen som en del band kör i Ramones anda lyckas oftast inte fånga den sidan och det kan lätt bli lite "tomt". Men observera att det bara är mina åsikter 🙂

Jag kanske ska tillägga att jag hör till den lilla skara som tycker att Animal boy, Brain drain och Halfway to sanity är de mest genialla platterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske ska tillägga att jag hör till den lilla skara som tycker att Animal boy, Brain drain och Halfway to sanity är de mest genialla platterna.

jag till hör väl den något större skaran som anser att Ramones 3 första plattor är de 3 bästa skivor som gjorts. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamrater,

Det här var ingen lek...Jävligt många apbra låtar!

Men efter många timmars lyssning så har jag kommit fram till följande:

8 poäng till låt nr. 21 "Fantastiskt"

"Man får ju en del törnar här i livet...-man kan ju förstås röjja loss på barrikaderna och stånga sig blodig...men till slut når man en gräns för all skit man råkar ut för...Jag förmodar att det är vid sådana tillfällen man sätter sig ned och skriver en låt som denna?! Helt fantastisk i mina öron 🙂 "

4 poäng till låt nr. 10 "Sliter i din skitiga fabrik"

"Helt omöjligt att värja sig mot detta epos av rytm och melodi...Götets stolthet skjuter elegant från höften och träffar verkligheten mitt i solarplexus"

3 poäng till låt nr. 5 "Asphalt girl"

"Svårt grym punkrocksdänga som i sin enkelhet poppar in och värmer mina punkrötter"

2 poäng till låt nr. 18 "Punkrock girl"

"Har man en gång öppnat dörren för 3-ackords Ramones låtar, så går det helt enkelt inte att motstå denna mumsbit"

1 poäng till låt nr. 9 "Dödsknark"

"först käkar man småspik till frukost, sätter sig i bilen och drar på denna låt på högsta volymen på repeat de 3 milen in till jobbet...-skulle inte tro att någon vill mucka med mig då... 😉 dödsknark är gott!"

Tjohopp!

Vad hände med 6 poängaren?

/ F

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamrater,

Det här var ingen lek...Jävligt många apbra låtar!

Men efter många timmars lyssning så har jag kommit fram till följande:

8 poäng till låt nr. 21 "Fantastiskt"

"Man får ju en del törnar här i livet...-man kan ju förstås röjja loss på barrikaderna och stånga sig blodig...men till slut når man en gräns för all skit man råkar ut för...Jag förmodar att det är vid sådana tillfällen man sätter sig ned och skriver en låt som denna?! Helt fantastisk i mina öron 😮 "

4 poäng till låt nr. 10 "Sliter i din skitiga fabrik"

"Helt omöjligt att värja sig mot detta epos av rytm och melodi...Götets stolthet skjuter elegant från höften och träffar verkligheten mitt i solarplexus"

3 poäng till låt nr. 5 "Asphalt girl"

"Svårt grym punkrocksdänga som i sin enkelhet poppar in och värmer mina punkrötter"

2 poäng till låt nr. 18 "Punkrock girl"

"Har man en gång öppnat dörren för 3-ackords Ramones låtar, så går det helt enkelt inte att motstå denna mumsbit"

1 poäng till låt nr. 9 "Dödsknark"

"först käkar man småspik till frukost, sätter sig i bilen och drar på denna låt på högsta volymen på repeat de 3 milen in till jobbet...-skulle inte tro att någon vill mucka med mig då... 😎 dödsknark är gott!"

Tjohopp!

Vad hände med 6 poängaren?

/ F

PM´de honom i morse så jag hoppas han fixar det snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas jag hinner rösta ska i väg nu

är du hemma före 22.00 så hinner du! 😉

fast du har ju haft 2 veckor på dig...

Link to comment
Dela på andra sajter

verkar inte bli fler röster, ska räkna ihop och skriva rent så om någon vill lägga en sista minuten röst så kollar jag här innan jag lägger upp det slutgiltiga resultet.

Link to comment
Dela på andra sajter

WTF???

Hade liila jag glömt 6 poängen??????

Då blir det så här istället!!!!!

8 poäng till låt nr. 21 "Fantastiskt"

"Man får ju en del törnar här i livet...-man kan ju förstås röjja loss på barrikaderna och stånga sig blodig...men till slut når man en gräns för all skit man råkar ut för...Jag förmodar att det är vid sådana tillfällen man sätter sig ned och skriver en låt som denna?! Helt fantastisk i mina öron "

6 poäng till låt nr. 10 "Sliter i din skitiga fabrik"

"Helt omöjligt att värja sig mot detta epos av rytm och melodi...Götets stolthet skjuter elegant från höften och träffar verkligheten mitt i solarplexus"

4 poäng till låt nr. 5 "Asphalt girl"

"Svårt grym punkrocksdänga som i sin enkelhet poppar in och värmer mina punkrötter"

3 poäng till låt nr. 18 "Punkrock girl"

"Har man en gång öppnat dörren för 3-ackords Ramones låtar, så går det helt enkelt inte att motstå denna mumsbit"

2 poäng till låt nr. 9 "Dödsknark"

"först käkar man småspik till frukost, sätter sig i bilen och drar på denna låt på högsta volymen på repeat de 3 milen in till jobbet...-skulle inte tro att någon vill mucka med mig då... dödsknark är gott!"

1 poäng till låt nr. 15 "JaggaJagga"

"Sitter fast i skallen sedan igårkväll...-måste betyda något..-en go låt helt enkelt"

Tjohopp

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint folk kommer sent? 😉

8 p till nr.9 Dödsknark. Lite likt det jag lysnar på.

6 p till nr.1 Redmohikan. Asta kask inspirerat?

4 p till nr 12 1000 boys. Solot var coolt!

3 p till nr 10 Sliter i din skitiga fabrik. Ja det är väll så det käns i bland 😎.

2 p till nr 22 Lite mera åt mettal hållet men sådant gillar jag men syd att den saknade sång.

1 p till nr 19 R.I.O.T. Ja inte riktigtigt vad jag gillar men endå skjönt stuk.

Måste tacka Sixties för festivalen och alla som gjort bidrag. Så jälva mycke bra saker:)

Nu ska jag såva ska upp å slita i en skitig fabrik i morn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. slutresultatet i den 3:e punkfestivalen på studio forum blev på följande sätt:

1. 56 poäng 10.Sliter i din skitiga fabrik- Fredirk Mikaelsson

1. 56 poäng 1.Red Mohican-the cobra alliance (marcus loddby)

2. 43 poäng 12. we dont care- laxlaxlax

2. 43 poäng 18.punkrock girl-Obba

3. 39 poäng 13. 1000 boys - Tufftufftuff (bajenuffe sång)

4. 36 poäng 5. asphalt girl- Carl & the arsenics

4. 36 poäng 20. levande begravd-Odel

5. 34 poäng 16.R.I.O.T-Martin svensson- the villians

5. 34 poäng 9. dödsknark- beat-kitano

6. 17 poäng 4. me I decay - bajenuffe

6. 17 poäng 21. fantastisk tävling -Johan jett

7. 10 poäng 3. Betty goes a gogo- Bettygoesagogo (tror jag)

7. 10 poäng 15.jagga jagga- carl cadello

8. 9 poäng 7. think -sixties

9. 8 poäng 2. punkrock dynamite- JJrockford (battery morgan)

10. 7 poäng 24. lets burn ... - carl cadello

11. 6 poäng 14. young and cool- sixties

11. 6 poäng 19. slaveriets grymhet- sixties (manipulation på sång/text)

12. 5 poäng 23. terrorbanta -Richard Biström

13. 2 poäng 6. det analoga nätet-det analoga nätet (richard olsson)

13. 2 poäng 8. dickhead - funi

13. 2 poäng 22. track 22- slaptap

14. 1 poäng 11. fuck you- carl cadello

14. 1 poäng 17. gott nytt år- flabb

så där, hoppas allt blev rätt, annars får ni säga till. har skrivit era forum namn där jag vet det och övriga har jag använt det som stått i id3 taggen på låten eller mailadress namnet som skickat in låten.

kul att alla fick poäng, får gratulera Fredrik Mikaelsson och The Cobra Alliance som delar på segern. ni får försvara den om ett år i den 4:e punkfestivalen!

mina bidrag:

7. think- försökte göra en Crass låt och det gick ju så där, håller på med en ommix som jag kanske lägger upp fram över.

14. young and cool- är väldigt nöjd med med låten men det behövs ju en riktig sångare och jag hade skrivit en svensk text också som jag har bett en sångerska (som medverkar på crass låten) sjunga in, denna blev väldigt snabbt mixad pga tidsbrist så det gjorde ju inte saken bättre.

19. slaveriets grymhet, en låt i stil med det jag gjorde i Dissober på 90-talet, manipulation hjälpte till med sång och text, tack för det!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Stort Grattis till vinnarna. Jag gav själv en av dem högsta poäng. Den enda RIKTIGT stora besvikelsen är att den pseudonymen som kallar sig FORZA BAJEN som ger 1000 boys (0) null poäng?? Det är ju en text som handlar om BAJENFANS och klacksångs/tifo-kriget!!! Nåväl.. där ser man vad nödvädig en text är..

Sedan så skulle aldrig mitt bidrag varit med här (Me I decay). Jag skickade den till Sixties bara så han skulle få höra hur likt Tubeway army det lät...och VIPS så låg den med i listan på delegater..

Hur som helst... OTROLIGT bra låtar tycker jag. Undrar om inte kvaliteten är den bästa hittils. Det har varit bra låtar i festivalerna innan också men jag undrar om kvaliteten har varlit lika jämt bra som i år.

"We're all dressed right . all in green and white....."

/Bajenuffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till vinnarna 😛

Som "Studiofestivaldebutant" är jag glad min hela poäng, tack O-Jay! 😎

Här är texten till min 'Gott Nytt' ifall nån vill sjunga med 🙂

---

Ring klocka ring, ett gott nytt år

Ring in, ring in, ring in - det är ditt år i år

Då var det dags igen för ett gott nytt år

En tid för reflektion som kanske river upp sår

Men tänk i stället positivt, om det nu går,

Det är en bra strategi

Ska du bli klimatcool eller grisa som ett svin?

Sluta konsumera och dricka mera vin?

Kanske sluta mata egot och bli mera fin?

Vad skall du lova dig själv?

Ring klocka ring...

Sluta snusa, röka, kröka, göka, vad vill du i år?

Kanske du ylar om mera prylar, men blir du lycklig av det?

Varför inte sluta vela i stället ta dig tid och kela,

låt det bli ett kärleksår

Satsa på karriären och dumpa själen?

Eller bli miljöns bror duktig?

Motionera så du blir hurtig

Eller ta en dag i taget och lova ingenting,

låt det bli låt-gå stil i år?

Ring...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man prickar vinnaren här OCH i melodifestivalen.. vilken koll 🙂 Nej vänta.. två vinnare. Vem hade flest 8 poängare??

Kul som sagt och bra jobbat alla hela vägen. Många sköna låtlänkar från dig Sixties också 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Man prickar vinnaren här OCH i melodifestivalen.. vilken koll 😕 Nej vänta.. två vinnare. Vem hade flest 8 poängare??

Kul som sagt och bra jobbat alla hela vägen. Många sköna låtlänkar från dig Sixties också 🥰

det kändes inte viktigt att räkna vem av de bidrag som hade lika poäng som fått flest 8:or osv.

hoppas allt blev rätt bara med vem som gjort vilken låt osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man prickar vinnaren här OCH i melodifestivalen.. vilken koll 🥰 Nej vänta.. två vinnare. Vem hade flest 8 poängare??

Kul som sagt och bra jobbat alla hela vägen. Många sköna låtlänkar från dig Sixties också 🙂

det kändes inte viktigt att räkna vem av de bidrag som hade lika poäng som fått flest 8:or osv.

hoppas allt blev rätt bara med vem som gjort vilken låt osv.

Hellre två vinnare än ingen m a o..håller förvisso med, roligare så...om det nu är vinnarna som skrivit låtarna 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

...om det nu är vinnarna som skrivit låtarna ⚠️

Med risk för postum diskvalificering har jag tyvärr fått reda på att det egentligen är Ingela Pling Forsman som skrivit Sliter i din skitiga fabrik.

Nej isåfall tror jag att det handlar om en ren och alldeles ordinär låtstöld bara.. Hennes "Sliter i din skitiga festivalfabrik" tävlar redan nu på lördag om jag inte är helt felunderättad.

Link to comment
Dela på andra sajter

ni som gillade nr.5 asphalt girl can kolla upp: http://www.myspace.com/carlthearsenics

Kalle från Västerås som numer bor i Canada, har tidigare spelat i Pay, The Let´s go´s mm. och skrivit i Pie mag om ni känner till den tidningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt! Måste ju tacka alla som skickat in och som fortfarande håller kvar punken lite grenna iallfal!

men du sixties du skrev lite fel på resultat listan jag sjuger på slaveriets grymhet och inte den Anndra.

Tack för allt.

Avslutar allt med en otroligt bra låt.

ber om ursäkt, har fixat det felet. det var jag själv som sjöng på nr.14 ska inte skylla på dig.

kul att du gav nr22, slaptaps bidrag poäng, det kanske du inte visste men han spelade bas i D.T.A.L på 80-talet.

http://www.myspace.com/dtalsweden

BANDPIC1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, alltså, trodde aldrig att jag skulle köra på en jiiivla fotbollslåt, haha. Bajenuffe utnyttjade att jag började med låten alltför sent (dagen innan deadline) och lyckades lirka in en Bajentext och innan jag visste ordet av så handlade låten om Green and white och Ball in play och sånt. Dåligt gjort, Uffe, sparka på den som ligger 😄 .. Textraden om att vi är tightare än oskuldens stjärt är dessto snyggare.

Kalle från Västerås som numer bor i Canada, har tidigare spelat i Pay, The Let´s go´s mm. och skrivit i Pie mag om ni känner till den tidningen.

mmmm.. Pie Mag, en utsökt blaska 😛 Känner du förresten Pez från C-suck?

Utmärkt jobbat Sixties, en stooor flaska Kir till dig för din efort att keepa punken alive, lissom 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag nickar, bockar och bugar!

Sorry för att det kanske blev lite mer SKA än punk, men jag hade i alla fall med dist på guran :-) Det är förövrigt The Key som laggt några av gitarrslingorna. Hans fru, Ingela, körar i refrängen.

Text, musik o produktion i övrigt står jag själv för, o så snickrade jag till den galna saxen av en samping såklart...

Funderar nu över om jag ska ha med låten på min nästa platta eller så kanske den inte passar in alls... Får bestämma mig senare...

God natt

/ F

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag nickar, bockar och bugar!

Sorry för att det kanske blev lite mer SKA än punk, men jag hade i alla fall med dist på guran :-) Det är förövrigt The Key som laggt några av gitarrslingorna. Hans fru, Ingela, körar i refrängen.

Text, musik o produktion i övrigt står jag själv för, o så snickrade jag till den galna saxen av en samping såklart...

Funderar nu över om jag ska ha med låten på min nästa platta eller så kanske den inte passar in alls... Får bestämma mig senare...

God natt

/ F

med tanke på hur bra det gick i festivalen så kanske du fortsätter och gör fler låtar i samma stil. 😛

om du får mest röster i en punkfestival så tyder väl det på att de flesta tyckte att låten var tilllräkligt punkig! 🙂

du får väl testa låten live och se hur publiken reagerar, tror nog den kan funka på plattan, kul med nån låt som skiljer sig lite från de övriga ( om du inte gör några till liknande 😛 ). du skulle kanske skicka in några låtar till melodifestivalen, kommer nog inte in så många låtar som dina så chansen att komma med borde vara ganska bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, ja melodifestivalen kanske vore något, men man får väl inte ha politiska texter där... Vet inte hur man gör för att skriva opolitiskt... Här är i o försig en gamal låtrackare som är lite så där svensktoppig, men det var ju mest på skoj...

http://www.myspace.com/maddessaxochkam

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, ja melodifestivalen kanske vore något, men man får väl inte ha politiska texter där... Vet inte hur man gör för att skriva opolitiskt... Här är i o försig en gamal låtrackare som är lite så där svensktoppig, men det var ju mest på skoj...

http://www.myspace.com/maddessaxochkam

nått sånt skulle ju funka perfekt, som i år med rim som kebabpizza slivovitsa. lite humor går alltid hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...