Jump to content
Annons

punkfestivalen nr3 avslutad, se resultaten här


sixties

Recommended Posts

(lägger in resultatet här i 1.a inlägget också så är det lätt att hitta)

Ok. slutresultatet i den 3:e punkfestivalen på studio forum blev på följande sätt:

1. 56 poäng 10.Sliter i din skitiga fabrik- Fredirk Mikaelsson

1. 56 poäng 1.Red Mohican-the cobra alliance (marcus loddby)

2. 43 poäng 12. we dont care- laxlaxlax

2. 43 poäng 18.punkrock girl-Obba

3. 39 poäng 13. 1000 boys - Tufftufftuff (bajenuffe sång)

4. 36 poäng 5. asphalt girl- Carl & the arsenics

4. 36 poäng 20. levande begravd-Odel

5. 34 poäng 16.R.I.O.T-Martin svensson- the villians

5. 34 poäng 9. dödsknark- beat-kitano

6. 17 poäng 4. me I decay - bajenuffe

6. 17 poäng 21. fantastisk tävling -Johan jett

7. 10 poäng 3. Betty goes a gogo- Bettygoesagogo (tror jag)

7. 10 poäng 15.jagga jagga- carl cadello

8. 9 poäng 7. think -sixties

9. 8 poäng 2. punkrock dynamite- JJrockford (battery morgan)

10. 7 poäng 24. lets burn ... - carl cadello

11. 6 poäng 14. young and cool- sixties

11. 6 poäng 19. slaveriets grymhet- sixties (manipulation på sång/text)

12. 5 poäng 23. terrorbanta -Richard Biström

13. 2 poäng 6. det analoga nätet-det analoga nätet (richard olsson)

13. 2 poäng 8. dickhead - funi

13. 2 poäng 22. track 22- slaptap

14. 1 poäng 11. fuck you- carl cadello

14. 1 poäng 17. gott nytt år- flabb

här fortsätter original inlägget:

Nu är det dax att rösta i Studio Forums Punkfestival 2008.

1. Hämta hem rar-filen på:

punkfestival-08.rar 79mb

2. Packa upp låtarna.

3. Lyssna.

5. Bestäm din rangordning.

6. Poängsätt låtarna så här:

- Den låt du tycker är bäst får 8 poäng

- den som du tycker är näst bäst får 6 poäng och sedan 4,3,2,1.

7. Rösta i denna tråden.

RÖSTKRITERIER: Eftersom allt är subjektivt:

1. Rösta efter tycke och smak - inget annat.

Skriv gärna ett kortfattat omdömme/ressension på låtarna du röstar på (och fler om du vill). Vill man inte ge omdömme till alla (eller ens någon) så slipper man.

4. Den som ger sin egen låt 8 poäng vinner en weekend med Stockholms naziskins.

Röstningen är avslutad kl. 22.00 den söndagen den 17:de februari.

6. Den som får flest poäng får äran till nästa års punk festival.

LYCKA TILL!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 99
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Här kommer mitt bidrag till röstningen:

8p går till låt nummer 5

6p går till låt nummer 1

4p går till låt nummer 16

3p går till låt nummer 18

2p går till låt nummer 10

1p går till låt nummer 15

Kanske återkommer med motivering, men är lite för lat och trött nu 😆

BRA JOBBAT ALLA!!!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

herregud jag fattade allt fel. så pinsamt det blev nu. Läste siffrorna i winamp. Här är det som det ska vara:

8 p - nr 3 den var jävligt bra. Äkta rå.

6 p - nr 14 young and cool - supercharmigt med en småtöntig och tandlös låt som försöker vara cool.

4 p - nr 19 - lät på riktigt på riktigt!

3 p - nr 9 - rökig känga

2 p - nr 6 - söt på nåt sätt, trallig

1 p - nr 21 - hederpoäng för så jäkla mycket diskant

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

det går bra att lyssna några gånger på låtarna, innan man röstar det är ingen panik ni har 2 veckor på er.

många låtar behöver ett par lyssningar för att fastna så stressa inte. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

det går bra att lyssna några gånger på låtarna, innan man röstar det är ingen panik ni har 2 veckor på er.

många låtar behöver ett par lyssningar för att fastna så stressa inte. 😛

Jag lyssnade på alla flera gånger 😄 Nä, jag är säker på mina poäng.

//Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Är låt nr.12 verkligen inte längre än 1.02, det känns som om det klipper mitt i låten. Synd på en så bra låt????

/oBba

funderade också men jag kollade precis och det var allt jagfick, men skicka gärna en längre version, du som gjort den så lägger jag upp den.

Link to comment
Dela på andra sajter

det går bra att lyssna några gånger på låtarna, innan man röstar det är ingen panik ni har 2 veckor på er.

många låtar behöver ett par lyssningar för att fastna så stressa inte. 🙂

Jag lyssnade på alla flera gånger 😉 Nä, jag är säker på mina poäng.

//Anders

då är det bra, jag blev bara lite förvånad att du lyckades lyssna igenom 24 låtar på 26 minuter och dessutom bestämma vilka som var bäst.

har själv lyssnat igenom låtarna 2ggr och det var mycket som var bra så det blir otroligt svårt att sätta poäng tycker jag, poängen räcker inte till helt enkelt.

detta måste vara det jämnaste startfältet i någon forum festival.

tänkte på att det kom in 24 bidrag till punkfestivalen och nästen alla är skit bra,

till den riktiga melodifestivalen kommer det flera tusen bidrag, ändå kan de inte få ihop 30 bra låtar. 😳

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

det går bra att lyssna några gånger på låtarna, innan man röstar det är ingen panik ni har 2 veckor på er.

många låtar behöver ett par lyssningar för att fastna så stressa inte. 🙂

Jag lyssnade på alla flera gånger 🙂 Nä, jag är säker på mina poäng.

//Anders

då är det bra, jag blev bara lite förvånad att du lyckades lyssna igenom 24 låtar på 26 minuter och dessutom bestämma vilka som var bäst.

har själv lyssnat igenom låtarna 2ggr och det var mycket som var bra så det blir otroligt svårt att sätta poäng tycker jag, poängen räcker inte till helt enkelt.

detta måste vara det jämnaste startfältet i någon forum festival.

tänkte på att det kom in 24 bidrag till punkfestivalen och nästen alla är skit bra, till den riktiga melodifestivalen kommer det flera tusen bidrag och ändå kan de inte få ihop 30 bra låtar. 😳

Hehe 🙂

Efter att ha lyssnat på 5 låtar håller jag med, får ta några dar att iaf lyssna igenom 'hela' 😉 låtarna minst 2 ggr o sen rösta, det blir svårt att dela ut poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

vill bara tillägga att jag kommer med mina poäng nästa vecka. detta måste lyssnas på många ggr. de flesta banden låter jävligt 90-tal ala 50 spänn osv... gillart som fan hahaha. skitkul grej det här faktiskt. nu röstar ni på låt 9 förfan hahaha

stay punk

ps: kan man få hela versionen av låt 12? den var snorbra.

Link to comment
Dela på andra sajter

obba (oregistrerad)

fy faen va svårt, jag trodde jag skulle gilla 1 eller max 2 bidrag......så fel jag hade. Kan med enkelthet ge 8p till minst 4 bidrag ......puh va jobbigt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska hälsa från makaren av nr 12 att det blev fel med left och right under exporten och han glömde lyssna på mp3an innan han tog bort alla filer, så det är allt som finns.

det gör du förhoppningsvis aldrig igen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det meningen man ska kunna se vilka som gjort vissa bidrag? Verkar ha blivit någon miss på en del av låtarna

jag försökte ta bort infon på alla låtar och ändra men på endel gick det inte så vi får köra på ändå! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovanligt mycket Hårdrock, Ska, Progg, Subay Army och Reggae. Därför blev det minus på min lista och hamnade därför utanför palplats. Men inte för att de var dåliga utan för att de inte var punk i mina öron.

Hade vi kört en 70-festval hade mina poäng blivit helt annorlunda.

8 poäng till låt nr 12 50-tals punk bara så cool. Är det bara halva låten blir det avdrag.

6 poöng till låt nr 16 Breaking Glass (1981). Hazel O'Connor - Riktigt jäkla bra

4 poäng till låt nr 13 Riktigt bra PUNK. Så som jag mins den.....

3 poäng till låt nr 20 Ebba Grön i sin fulla prakt 1979

2 poäng till låt nr 9 Kroksbäcksbackarna 1980. Vem som helst fick vara med och spela 🙂

1 poäng till låt nr 18 Skatepoppunkrockobbaobbahopphopp

Link to comment
Dela på andra sajter

Blä, 2:a lyssningen och har enbart lyckats gallra bort 9 stycken (varav min egen låt),

väldans svårt, läge för regeländringsfråga: 🙂

Kan man inte få fördela poängsumman på fler,

dvs 8 + 6 + 4 + 3 + 2 + 1 = 24

Låt säga jag vill fördela dessa 24 poäng på de 15 låtar jag har kvar? 😉

Hälsningar "velig i kvalet o valet"

Link to comment
Dela på andra sajter

Blä, 2:a lyssningen och har enbart lyckats gallra bort 9 stycken (varav min egen låt),

väldans svårt, läge för regeländringsfråga: 🙂

Kan man inte få fördela poängsumman på fler,

dvs 8 + 6 + 4 + 3 + 2 + 1 = 24

Låt säga jag vill fördela dessa 24 poäng på de 15 låtar jag har kvar? 😉

Hälsningar "velig i kvalet o valet"

har också funderat hur man ska göra med poängen skulle kanske havarit 12, 10, 8,7,6,5 osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

obba (oregistrerad)

Jävligt svårt att betygsätta låtarna men efter mycket om och men så har jag kommit fram till följande.

8p - låt nr.20 - Svinbra helt enkelt. Lyssande galet mycket på denna typ av punk back in the days.

6p - låt nr.16 - Detta är också jävligt bra, härlig låt med bra sång. Denna kunde lika gärna fått 8p.

4p - Låt nr.5 - Även denna kunde ha fått 8p. Riktigt bra låt!

3p - Låt nr.10 - Denna låg utan poäng efter första lyssning men har sakta men säkert smygit sig in bland de 6 bästa. Nu har jag diggat så många gånger till den och då måste det betyda poäng.

2p - Låt nr.1 - Tycker detta den bäst producerade låta av samtliga 24. Bra låt, sång och rått ljud.

1p - Låt nr.13 - Kort och gott.....BRA PUNK!

Utöver dessa vill jag även belysa följande bidrag:

Låt Nr.3 - Cool låt.

Låt Nr.9 - Grym!

Låt Nr.12 - Tyvärr var inte hela med vilket gör att det blir omöjligt att ge den poäng. Den börjar onekligen riktigt bra.

Gillar även låt Nr.24, vet inte på vilket sätt bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns två styckna nr3! MvH

nej, har kollat i mappen och rar filen och hittar bara nr3 betty a go-go, sen kan det möjligen ha blivit fel i "ID3 tagen" som står när man spelar upp låten i mp3 spelaren, så ni kan ju kolla låttitel för säkerhets skull. så att den låt ni röstar på verkligen får poängen.

har fortsatt att lyssna idag och kunnat gallara bort några låtar men det finns fortfarande för många bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns två styckna nr3! MvH

nej, har kollat i mappen och rar filen och hittar bara nr3 betty a go-go, sen kan det möjligen ha blivit fel i "ID3 tagen" som står när man spelar upp låten i mp3 spelaren, så ni kan ju kolla låttitel för säkerhets skull. så att den låt ni röstar på verkligen får poängen.

har fortsatt att lyssna idag och kunnat gallara bort några låtar men det finns fortfarande för många bra.

har kollat igenom låtarna och nr6 det analoga nätet har fått nr3 i sin ID3 tag,

så låt3 låter Stooges, och låt 3 som låter svensk trallpunk är alltså nr6.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite om några låtar först....

Nr1 Red Mohikan

Ojojoj... Man blir ju avundsjuk på mixen och både låt och sång är riktigt superbra, men man märker att denna låt har ambitionen att bli något mer än en kandidat till denna festival. Den känns inte särskilt spontan och jag tror att fler låtar skulle låta lika bra under samma förutsättningar.(P)

Nr2 Punkrock dynamite

Detta utlåtande är personligt.. Jag tror att jag skulle ge denna låt poäng om jag gillade "nya" Amerikanska band som Offspring, men tyvärr gör jag inte det. Hela mitt musikaliska jag har blommat ut från den Engelska punken mellan 76-82 och den här musiken har jag aldrig fastnat för... DOCK skall åter igen poängteras... Hade denna låt legat på en av Offsprings plattor så skulle den inte varit sämre än någon annan låt. Därför tror jag att det är en bra låt för dem som gillar stilen.

Nr 3 Betty Goes A Go-Go

efter 4 sekunder vill jag falla ner på knä med uppskuret bröst och vråla "She's got a TV eye on me... She's got a TV EEEEYE". Fan om den här låter hade haft samma ambition som Nr 1 då hade det varit en kandidat. Låter som vi bara bjöds på ett intro.. Vart tog resten av låten vägen?

Nr 5 Asphalt Girl

Beachboys möter The Jam. Rytmen i texten är underbar.. Men låten är ganska "by the template" och skulle också behövt lite mer tid. En liten "Jam-brygga i moll som bryter hade piffat upp"

Nr 7 Think

Fan... Denna låts inspirationskälla (CRASS) har närt mitt politiska liv genom åren och jag tycker kompositören verkligen gjort ett JÄTTEJOBB med att få det att låta som Crass. Tyvärr så är sången mil ifrån Steve Ignorants enformiga Cockney pläderingar, men med en ursinnig "east end tosser" skulle göra att denna låt vann. Tro mig när jag säger att detta är ett mästerverk (bortsett från övergången där "Eve Libertine" tar över Den är katastrofal...(Eve själv gör ett mycket bra jobb med sången).

Tycker att kompositören (Vilken jag vet vem det är) borde skicka detta till Dial House via myspace. Penny Rimbaud svarar fortfarande om man skriver och jag tror han skulle gilla att höra denna. Han är ju trots allt med i slutet :-) (P)

Nr 9 Dödsknark

Svensk version av Citybabies attacked by rats... Detta luktar verkligen GBH. Inte mitt favvo gäng precis, men det är en eggande låt.

Nr 10 Sliter i din skitiga fabrik

Detta är en av mina favoriter. Jag måste få sticka in att jag inte delar ovans uppfattning om vad som är punk eller inte. DO It Yourself är den mening som jag tycker förklarar vad som är punk eller ej. Som gammal punkare tilltalas jag av hela detta "Studio forumets" koncept och jag tycker att MYCKET tilltalar mig då jag VET att mycket av all denna musik som kommer ut härifrån är just "Do it yourself". Att sedan utesluta Reggae och Ska'n del i punken är ju att kapa bort en av den engelska punkens stora inspirationskällor. Band som The Clash, Ruts, Penetration, X-Ray Specs, Stiff little Fingers är ju banbrytande i många fall. Medlemmarna av dessa band var stora Reggae/Ska Entusiaster. Många även visade sin inspiration genom att spela in covers/egna Up och Down-beat låtar.. Tillbaka till denna låten. Tycker det är en riktigt skön Ska låt där verkligen kompositören fått det att låta MER Specials än vad försök till att skapa den här typen av Ska låtar brukar göra.. Allt brukar låta Dag Vag i slutändan... Men denna låten har mer Specialskänsla... RESPEKT!(P)

Nr 14 Young and cool

Fan Dahlberg.... Som vanligt har du gjort en skön låt, men lägg ut sången på entrepenad!!!

Nr 16 RIOT

Jag älskar "The FIRE" i rösten... Tillsammans med låt 1 så är detta absolut den mest engagerade rösten. Återigen blir jag personlig... Fan jag klarar inte den Post-Amerikanska "Punk- templeten" Det luktar inte CBGB's eller 100 club om detta.. Snarare MTV och Amerikansk Colleage rulle. Jag tror dock att den kommer få bra med poäng då den är riktigt bra för den genren.(P)

Nr 18 Punkrock Girl

Jag vet inte om jag skulle tända på en puma bara för att hon hade hängt med Dee Dee Ramone... Snarare tvärt om.. Skulle ju få springa till hudkliniken i flera år efter det.. (he he kunde inte motstå) En riktigt bra Ramones kopia. Det är svårare än man tror att få till en ramones-liknande låt, men kompositören har lyckats med väl godkänt tycker jag.

Nr 19 Slaveriets grymhet

Jag låter någon annan kommentera denna. Jag har aldrig fattat detta.

Nr 20 Levande begravd

Fan vad bra!!! Härligt att se att någon fattat att det faktiskt behövs att tillsättas lite tid att få rytmen i texten att funka även i en Punk låt... Lite sena Ebba känsla... Låter han inte lik Thåström? Jag gillar verkligen denna låten och hade gärna sett att den varit 30 sekunder längre. (P)

Nr 21 Fantastisk

En tidig Docenterna look-alike... Även om jag inte är så stor fan av Svensk punk så tyckte jag att Docent Död och Docenterna verkligen stack ut. Så gör även denna låten. Vet inte om det är låten eller den sköna spröda sången som gör att jag tycer att denna låten förtjänar poäng. (P)

Nr 24

Lite Stranglers över denna... Men vad är det för jävla idiot sång? O-Respekt!!!!

Tycker det var ett riktigt starkt fält. Jag har gett kommentarer till de lårtar jag fann något att skriva om. De andra låtarna som jag utelämnat har jag antingen medverkat själv i eller så har jag inte hittat några ord att förtella.

Mina Poäng är:

F.Ö HÄR hittar ni en REGGAE låt där jag gjort en text som jag skrivt för att förklara vad som är Punk för mig!

Nr 10 = 8p

Nr 7 = 6p

Nr 20 = 4p

Nr 1 = 3p

Nr 21 = 2p

Nr 16 = 1p

Over and out!

/Bajenuffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, lite röster från Bro-juryn:

1p - nr 12 we dont care

vilken jävla blåsning...

2p - nr 23 terrorbanta eqad

vill höra icke eqad...

3p - nr 2 Punkrock dynamite

en riktig rökare!

4p - nr 13 1000 boys

en riktig rökare 2!

6p - nr 10 Sliter i din skitiga fabrik

diggar hårt, låter dag vag

när får man höra denna live? i Bro!

8p - nr 1 Red Mohikan

vilken jävla inledning på starfältet, ös ba!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...