Jump to content
Annons

punkfestivalen nr3 avslutad, se resultaten här


sixties

Recommended Posts

Annons
  • Svar 99
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det var som fan!

Delad etta blev vårat band alltså, då så.

Hrrhmm....

Jag vill å hela bandets vägnar tacka alla som har röstat på oss.

Vi lovar att försvara titeln till Punkfestivalen nr4.

Än en gång, tack!

ni har ju ett år på er att öva och skriva nya låtar. 🙁

har ni fler lika bra låtar så borde ni ju verkligen skicka ut till lite skivbolag, nånborde ju vara intresserad att släppa nått med er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, i sann punkanda ska man såklart skriva låten och spela in den på samma dag. Fast det kanske bara är jag som tycker så...

fattar inte hur du lyckade få till en sådan perfekt Stooges låt utan att ens försöka. min låt blev inte alls lik (länk nedan) och då lyssnade jag på stooges i flera veckor innan jag mixade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, i sann punkanda ska man såklart skriva låten och spela in den på samma dag. Fast det kanske bara är jag som tycker så...

fattar inte hur du lyckade få till en sådan perfekt Stooges låt utan att ens försöka. min låt blev inte alls lik (länk nedan) och då lyssnade jag på stooges i flera veckor innan jag mixade.

ähum... Kan inte minnas att jag ens mixade (mer än ställde volym). Gitarren är ju bara en enda överstyrd ton om och om igen. Sedan addade jag ett litet blueslick på det (fyra toner och en liten bend eller nåt sånt). Basen pumpar på i samma ton. En sampling, en simpel sångslinga och vanlig fjärdedelstakt på trummorna (mickat med en mikrofon), så var det ju klart liksom. Tänkte inte alls på Stooges utan mer Velvet, Spaceman 3 och dylikt. Men, hursomhelst, det är ju kul att du gillade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! E de redan slut. 😮

En äkta win/win-situation.

Men jag hade som vanligt ingen chans. Inte ens om jag slår ihop poängen för mina tre låtar kom jag på den övre halvan.

Men det är ju inte heller punk som kommer ut ur min burk. Det har det faktisk aldrig gjort.

Det närmaste punk jag kommer är väl när jag använder etablerade artister sång på mina låtar. 😎

Men som jag säger till mina fotbollsspelande 10-åriga söner.

"Det är lätt att vinna, men svårt att förlora"

Ni får gärna citera mig. Det gör jag gärna själv, det ger liksom märg åt konversationen....(Oskar Wilde)

Grattis och tack till en bra genomförd festival!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
  • 4 månader senare...

Live från Växjö!

Vi har en spelning på Henriksberg 5 december, Göteborg! Vi ses där!

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...