Jump to content
Annons

Bilder från Producers Seminar: Logic


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
Läs mitt förra inlägg 😱

Till er andra som var där: Tack för bra respons! Det kommer garanterat bli fler av Producers Seminar.

Kan man inte ha specifika téman ngn gång, exempelvis side-chain-to-death eller mikrofonteknik på plats i ngn kyrka eller studio. Tycker det är väldigt intressant med programspecifika téman också såklart. Och detta seminarium var väldigt bra tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mitt förra inlägg 😕

Till er andra som var där: Tack för bra respons! Det kommer garanterat bli fler av Producers Seminar.

Kan man inte ha specifika téman ngn gång, exempelvis side-chain-to-death eller mikrofonteknik på plats i ngn kyrka eller studio. Tycker det är väldigt intressant med programspecifika téman också såklart. Och detta seminarium var väldigt bra tycker jag.

Varför inte hur man spelar in trumset och slagverk? Jag har många idèer om detta och hur man skulle kunna få en riktigt häftig kväll med de allra bästa som finns att tillgå.

Skulle detta vara intressant kanske jag får bidra med mina tankar.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mitt förra inlägg 🙂

Till er andra som var där: Tack för bra respons! Det kommer garanterat bli fler av Producers Seminar.

Kan man inte ha specifika téman ngn gång, exempelvis side-chain-to-death eller mikrofonteknik på plats i ngn kyrka eller studio. Tycker det är väldigt intressant med programspecifika téman också såklart. Och detta seminarium var väldigt bra tycker jag.

Varför inte hur man spelar in trumset och slagverk? Jag har många idèer om detta och hur man skulle kunna få en riktigt häftig kväll med de allra bästa som finns att tillgå.

Skulle detta vara intressant kanske jag får bidra med mina tankar.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Tycker jag låter väldigt bra, speciellt trummor och slagverk då det ät ett av det svåraste instrumenten att spela in och många väljer därför att köra pluggar istället. Men handen på hjärtat, inget slår ett riktigt trumsett som är riktigt snyggt inspelat och mixat. Jag slår ett slag för din idé Ludgo-pelle. Det skall då också göras med en medium budget tycker jag då de flesta här sitter med hemstudior och lite mer budgetgrejor. Då kan man i samma veva ha med akustik och rummets påverkan på detta seminarium.

Sedan till Olsberg angående ditt svar på Burnies förfrågan om ett pro tools seminarium, bara det att JAG fick ställa in resan för att ligga på ett operationsbord borde väll vara skäl nog att snart ha ett igen 🙂 :) 🙂 *just kidding*

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hmm,skulle kunna tänka mig att dyka upp om det nalkas ett cubase seminarium nån gång 🙂
Ja, ett Cubase seminarium skulle va gött 🙂
Detta låter väldigt intressant! Speciellt föreläsaren om filmmusik. Funderar starkt att besöka nästa liknande event. Då skulle det också vara trevligt med ett Cubase fanns på menyn 😑

/M

Den som har missat det: Vi kör alltså Cubase-seminarier nu den 27 mars i Stockholm. Mer info:

http://prenumeration.idg.se/Tidningar/studio/seminarcubase/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...