Jump to content
Annons

Direktlyssning av låtar?


Fredrik Lindberg

Recommended Posts

Hej!

Måste man ladda ner varje låt, för att sedan lyssna på den? Alltså här på forumet. Borde man inte kunna lyssna på den direkt istället och sen ha möjligheten att ladda ner den om man vill ha den på hårddisken? Jag tycker det är riktigt konstigt att denna funktion inte finns tillämpad, eller finns den? Det borde ju vara så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Måste man ladda ner varje låt, för att sedan lyssna på den? Alltså här på forumet. Borde man inte kunna lyssna på den direkt istället och sen ha möjligheten att ladda ner den om man vill ha den på hårddisken? Jag tycker det är riktigt konstigt att denna funktion inte finns tillämpad, eller finns den? Det borde ju vara så...

Borde man kanske kunna, men du behöver ju inte ladda ner den i full bemärkelse.. Jag brukar öppna filen bara så startar ju uppspelningen. Spar den i läge 2 om jag vill behålla den. Temporära filer rensar man ju bort ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Måste man ladda ner varje låt, för att sedan lyssna på den? Alltså här på forumet. Borde man inte kunna lyssna på den direkt istället och sen ha möjligheten att ladda ner den om man vill ha den på hårddisken? Jag tycker det är riktigt konstigt att denna funktion inte finns tillämpad, eller finns den? Det borde ju vara så...

Borde man kanske kunna, men du behöver ju inte ladda ner den i full bemärkelse.. Jag brukar öppna filen bara så startar ju uppspelningen. Spar den i läge 2 om jag vill behålla den. Temporära filer rensar man ju bort ändå.

Jag är van vid systemet som kontrollrummet.com har och tycker det är ritkigt smidigt. En liten flashspelare som man kan dra igång och sedan surfar man runt lite i kommentarerna medans man lyssnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flashspelare har diskuterats några gånger tidigare (borde gå att hitta genom att söka) och vi har sagt att det är mycket intressant. Det står på listan att göra.

För att underlätta för mig som ska genomföra det så snart tid finnes (en rad andra åtgärder står först på listan), tipsa mig gärna i ett PM om bra Flash-spelare som kan användas gratis!

För info om prioriteringar, se detta inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Flashspelare har diskuterats några gånger tidigare (borde gå att hitta genom att söka) och vi har sagt att det är mycket intressant. Det står på listan att göra.

För att underlätta för mig som ska genomföra det så snart tid finnes (en rad andra åtgärder står först på listan), tipsa mig gärna i ett PM om bra Flash-spelare som kan användas gratis!

För info om prioriteringar, se detta inlägg.

Tjena Olsberg.

Tar upp den här tråden igen. Jag undrar när/om det blir ändring på demodelen angående flashspelare? Jag tycker det ofta är ganska dålig fart på kommentarer i demolåtarna och jag tror folk skulle bli mer aktiva om det blev smidigare att lyssna på låtarna genom streaming liksom vårt grannforum har. Har du fått något tips om en bra flashspelare än? Är inte kontrollrummets spelare gratis? Jag tycker det är synd med låg aktivitet eftersom det är musik allt i slutändan handlar om. Jag tycker själv det är lite omständigt att lyssna på låtar här och drar mig lite därför för det ibland, speciellt när det är flera nya låtar.

Jag förstår om du/ni har mycket att stå i men det skulle vara kul med en liten uppdatering. 🙂

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej, nej, jag har inte fått några tips och alla som känner till något är välkomna att bidra med tips!

Upprepar förresten gärna - om det är någon som är van vid att jobba med/utveckla i Invision - hör av dig! En av konsekvenserna med att vi förra sommaren gick tillbaka till denna plattform blev att jag (åter) är den enda som har möjlighet att rådda med forumet - något jag gärna gör. I den roll jag har så är tiden jag har till förfogande ganska begränsad. Mitt mål är att ändra på detta och dra forumets funktioner några steg framåt till hösten.

Mvh,

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Mitt mål är att ändra på detta och dra forumets funktioner några steg framåt till hösten.

Mvh,

.björn.

Du har hela sommaren på dig Olsberg 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Flashspelare... jag antar att jag är typ den enda som inte har Flash, men det känns ändå lite surt.

Men då kommer det förhoppningsvis finnas möjlighet att ladda ner den direkt också, vilket löser detta problem. 😎

Mvh

Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

JW FLV Media Player är bara gratis för privat bruk, men en licens för kommersiellt bruk på 1 domän kostar 20€ dvs. ungefär 200 kr. 🙂

Det tror jag att vi kan skramla ihop till fort.

Det största huvudbryet är Invision, att ändra i koden för demoinläggen. c020.gif

Textlänken "Klicka här för att ladda ner filen" leder till en ny nedladdningssida, inte direkt till filen. Då går det inte att dubblera koden bara och byta ut länktaggen mot flashspelaren.

Förhoppningsvis går det att plocka PHP-sträng från koden för nedladdningssidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ och tips Linus! Vi får hoppas att det går o lösa. Men jag har tänkt på en grej angående hur det är nu. Varför ens ha mellansidan i demodelen? Alltså sidan som kommer upp när man klickar på "Klicka här för att ladda ner filen" Varför inte istället direktlänka till "Öppna/spara"-rutan? Såhär:

"Klicka här för att ladda ner filen"

🙂 Praktiskt taget att man bara flyttar länken "Ladda ner" från mellansidan till tråden istället, då får man ju det direkt lite smidigare. 🙂 Borde väl inte vara monstersvårt att koda om? Ifall det nu inte går o fixa flashspelare vill säga. (Bara tog någon låt som ex)

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Ape (oregistrerad)

Jag bumpar denna och hoppas på lite resultat! Och det tror jag att många andra med mig vill också.

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=865182

Det är ju helt out of order hur systemet för låtlyssning är uppbyggt.

Om man slänger upp sitt material på forumet för att få konstruktiv kritik på sitt arbete så känns det

nog helt trist om 213 st läser tråden, 7 lyssnar och 2 ger kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har svårt att förstå problemet?? Varför behövs en mediaspelare flash etc ??? Sitter själv med en rätt medioker ADSL bredbandsanslutning på ca 13 Mb/S.. Jag klickar på knappen "ladda ner" får filen viruskollad och redo för uppspelning i min valda mediaplayer (oftast VLC) på ca 3 sekunder fast musikfilen är på 5~10 MB..

Som sagt jag förstår inte problemet.!?? Vad ska vi med en flashplayer som har egen codec som inte jag kan välja etc etc.. ???

Jag vill ha valmöjlighet! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå problemet?? Varför behövs en mediaspelare flash etc ??? Sitter själv med en rätt medioker ADSL bredbandsanslutning på ca 13 Mb/S.. Jag klickar på knappen "ladda ner" får filen viruskollad och redo för uppspelning i min valda mediaplayer (oftast VLC) på ca 3 sekunder fast musikfilen är på 5~10 MB..

Som sagt jag förstår inte problemet.!?? Vad ska vi med en flashplayer som har egen codec som inte jag kan välja etc etc.. ???

Jag vill ha valmöjlighet! 😉

Det är väl ändå bara att lägga en liten länk "ladda ned" under spelaren, så kan man göra som man gör idag om man skulle vilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Ape (oregistrerad)
Det är väl ändå bara att lägga en liten länk "ladda ned" under spelaren, så kan man göra som man gör idag om man skulle vilja.

Exakt! Alla glada och nöjda!

Får någon tummen ur eller har det prioriterats bort helt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...