Jump to content
Annons

Bota din tinnitus..


Tilly

Recommended Posts

Annons

njae.. ja e skeptisk.. den typen av tinnitus som drabbar oss i denna bransch beror oftast på att flimmerhåren har blivit skadade, och flimmerhår går inte att reparera. än.

så att med lite örtmassage o annat hippietrams bota en kronisk HÖRSELskada tror jag inte.

men att man kan få störningar i hörseln pga. dålig hållning, stress osv. tvekar jag inte på, och även tror jag att DET går att bota med newagehippiecrapgrejjerna.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.expressen.se/halsa/1.898787/bot...us-pa-10-timmar

Några av oss har det - andra har det inte.

Men det är något som vi alla löper större risk att få.

Nu går det tydligen att bota tinnitus, vad tror ni?

Då tinnitus kan ha fler orsaker än höga ljud, så är väl iallafall en rejäl lindring inte omöjligt.

Rubrik: Botade!

I studien: 70% blivit bättre (inte botade) men vem vet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det rör ju folk som förvärrar sin Tinnitus genom spänningar, som man kan göra något åt. Det handlar om att angripa ett vanligt problem som kan förvärra Tinnitus - och på så sätt få lindring i högre eller lägre grad, men Expressens rubriker är ju alltid som de är... 😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft tinnitus i öronen så länge jag kan komma ihåg och har aldrig lyckats hitta nåt som verkar lindrande. Tror att jag föddes med denna defekt. Det är bara att lära sig att leva med det. Ärligt talat så stör det inte mig nämnvärt. Dom enda gångerna jag tänker på det är väl när man inte kan somna och det är tyst i huset. Då kan det faktiskt upplevas väldigt starkt i huvudet.

Jag tror heltenkelt inte att det finns nån mirakelkur som kan ta bort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

För de flesta med Tinnitus, som har svårt att somna på grund av pipet, brukar det underlätta att ha lite tyst musik i bakgrunden - för då upplevs pipet mindre irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

För de flesta med Tinnitus, som har svårt att somna på grund av pipet, brukar det underlätta att ha lite tyst musik i bakgrunden - för då upplevs pipet mindre irriterande.

Jou, jag har märkt det. Ligger man still så ökar ljudet hela tiden och tillslut så upplevs det väldigt högt i huvudet, men minsta lilla ljud som hörs, typ det knäpper till i trappan eller nåt annat så bryts "tjutet" i öronen. Låg musik hade jag ofta på när jag var yngre, det underlättade. En jäkla tur att man är lättsomnad nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste att Jeff Beck, som har mycket svår tinnitus, försöke bota sin med någon slags terapi. Teorin bakom är att pipet som hörs i öronen har funnits där hela tiden, men att det som orsakade tinnitusen gör att man börjar höra det. Alltså ska det då gå att försöka glömma bort det igen.

Annars borde det väl gå att bygga någon apparat som släcker ljudet? I a f för de med pip. När man själv haft kortare "anfall" så låter det ju som en ren sinuston; Om man då har någon apparat som skickar in en sinuston i örat, med kontroll för amplitud och våglängd, så borde man ju kunna ställa in samma ljud på den, och sen fasvända 180 grader, och så blir det tyst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni var inne på det. Detta med "orsak och verkan". Tinnitus är verkan. Men verkan kan ha flera orsaker. Och det är möjligt att någon eller några går att bota. Och då givet vis med större eller midre framgång.

Om min läkare sa; "hur var det man gjorde nu?". Och sedan tog fram en Expressen för att påminna sig. Jag menar bara; Expressen - tillförlitlighet?

Pip på Er

Gubben i Kalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Jag läste att Jeff Beck, som har mycket svår tinnitus, försöke bota sin med någon slags terapi. Teorin bakom är att pipet som hörs i öronen har funnits där hela tiden, men att det som orsakade tinnitusen gör att man börjar höra det. Alltså ska det då gå att försöka glömma bort det igen.

det funkade för mig just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste att Jeff Beck, som har mycket svår tinnitus, försöke bota sin med någon slags terapi. Teorin bakom är att pipet som hörs i öronen har funnits där hela tiden, men att det som orsakade tinnitusen gör att man börjar höra det. Alltså ska det då gå att försöka glömma bort det igen.

😆

Jo... eller hur.

Tomas H

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...