Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Toontrack annonserade Superior 2.0 idag.

Kommer att slÀppas under första kvartalet nÀsta Är.

SmÄgodis sÄ som bakÄtkompatibelt med tidigare EZ/dfhs produkter i den mÄn att man kan ladda in och blanda dessa ljud i nya S2.0

Snabbare laddningstider. Inbyggd mixer och med pluggar frĂ„n Sonalksis. Kommer Ă€ven midifiler frĂ„n Nir Z för den som Ă€r kass pĂ„ att programmera 😏

construct.jpgmixer.jpg

All new construction windows with features such as:

ADSR

X-pads - Load instruments from any Toontrack library to add positions or to double instruments on the position of your choice.

The ability to read and combine all Superior and EZdrummer sound libraries.

All new internal mixer featuring bussing capabilities and with built in FX delivered by Sonalksis such as:

5-band EQ

High and Low pass filter

Gate

Compression

Transient Designer

KĂ€lla: Toontrack Superior 2.0

Rubbet saxat frÄn toontrack.com

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat

Ser mer ut som Ezdrummer 2.0.

Ja, med inbyggda effekter, en idé snodd ifrÄn addictive drums.

Jag vet, ingen tvingar mig att köpa nÄt men besviken fÄr man ju vara.

Postat

Snott och snott. Om jag inte missminner mig sÄ var vÀl EZ Drummer rÀtt lÄngt före AD Drums. SÄ vem har tagit vad av vem. Jag tycker iof att det Àr bra med lite alternativ och konkurrens sÄ att det fortsÀtter att utvecklas.
Postat

Snott och snott. Om jag inte missminner mig sÄ var vÀl EZ Drummer rÀtt lÄngt före AD Drums. SÄ vem har tagit vad av vem. Jag tycker iof att det Àr bra med lite alternativ och konkurrens sÄ att det fortsÀtter att utvecklas.

Om du lÀser bassholes inlÀgg igen... EZ Drummer har inga egna effekter i sig.

SĂ„ JO!.. den IDÉN som basshole skriver om, Ă€r "snott" frĂ„n AD Drums.

Jag skiter i vilket. Gillar varken AD Drums eller EZ Drummer. Tycker bÄda lÄter för tillkranat och kanske lite plastig.

Men sÄ lÀnge Superior behÄller sin bouncefunktion, att anvÀnda den som en sk. "wave-generator, att den gör wavfiler av det man har programmerat sÄ Àr jag nöjd. Ser fram emot hur dom nya samplingarna lÄter.

Postat

Hehehe, om du lÀser mitt inlÀgg igen sÄ menar jag att AD har nog tagit rÀtt mycket av sitt koncept frÄn EZ. Jag skiter inte i vilket, tycker att bÄde EZ och AD Àr utmÀrkta trumpluggar. Men nya Superior ser och lÄter lovande och lockande ut.

Postat (redigerat)
Hehehe, om du lÀser mitt inlÀgg igen sÄ menar jag att AD har nog tagit rÀtt mycket av sitt koncept frÄn EZ. Jag skiter inte i vilket, tycker att bÄde EZ och AD Àr utmÀrkta trumpluggar. Men nya Superior ser och lÄter lovande och lockande ut.

Ser nĂ€stan FÖR lockande ut (om priset hĂ„lls nere) 😏 - Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs frĂ„n Toontrack. Effektdelen - förutom ADSR - skulle jag kanske kunna vara utan, Ă€ven om det Ă€r smidigt att ha det integrerat.. Men dessa features Ă€r riktiga godingar;

‱ X-pads - Load instruments from any Toontrack library to add positions or to double instruments on the position of your choice.

‱ The ability to read and combine all Superior and EZdrummer sound libraries

Redigerat av Gain
Postat
- Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs frÄn Toontrack.

Ja det gör det, Ätminstone för uppgradering ifrÄn DFHS el C&V.

Jag kan fortfarande inte slÀppa att de gÄr mer Ät "jag kan inte programmera eller krana trummor men lik förbannat ska jag kalla mig sjÀlv producent"-hÄllet. NÀ, de borde satsat mer pÄ alternativa uppmicknigar och fler velocitylager per trumma. Fler möjligheter för mig innan mixen tar vid helt enkelt.

Postat (redigerat)
- Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs frÄn Toontrack.

Ja det gör det, Ätminstone för uppgradering ifrÄn DFHS el C&V.

Jag kan fortfarande inte slÀppa att de gÄr mer Ät "jag kan inte programmera eller krana trummor men lik förbannat ska jag kalla mig sjÀlv producent"-hÄllet. NÀ, de borde satsat mer pÄ alternativa uppmicknigar och fler velocitylager per trumma. Fler möjligheter för mig innan mixen tar vid helt enkelt.

Ring sÄ spelar vi med Hasse Tellemar. Trycker du hÀr sÄ lÄter det.

Vrid pÄ det hÀr filtret och kalla dig producent. Kan en skrivmaskin skriva en roman Ät mig?

HÄller med dig. Verkar bli svÄrare Ä svÄrare att fÄ tag pÄ program som inte gör jobbet Ät dig.

Skapandet blir lidande. Det Àr snart inte roligt att vara skapande eller kreativ.

Postat

Àh..jag Àr glad för att det finns "vi gör jobbet Ät dig" interfacet

jag har anvÀnt dfhs i stort sett sedan det kom & gillar det..

men jag har knappast fÄtt in hÀnget pÄ hur man vrider trummorna Ànnu

och jag Àr inte uter efter att kalla mig producent, utan jag Àr ute efter att trummorna i min musik ska lÄta bra

superior 2.0 stĂ„r pĂ„ min önskelista nu iallafall! 😆

Postat

AAAAAARRRRRGGGGHHH!!!

NĂ€sta Ă„r, va katten. 😊🙂😄 Jag vill ju ha det nu, mest för möjligheten att kombinera olika delar hĂ€mningslöst frĂ„n olika pack

Postat

VadĂ„ Hasse Tellemar! 😛 Koppla in en mick i mixbordet och lĂ„t en trummis lira sen vrider du pĂ„ rattar i mixordet och i effektracket, eller ta ett fĂ€rdigt komp och vrid pĂ„ rattarna i Superior 2.0

jag ser inte skillnaden? klart det finns mycket du kan göra för att fĂ„ fram ett eget sound i S2 😠

Eller vill ni som klagar pĂ„ S2 att man ska kunna gĂ„ in i diodrar och transistorer bara för att kunna vrida pĂ„ nĂ„gra rattar till, bara för att försĂ€kra er om att ingen kan fĂ„ ett liknande ljud 😆

Det Ă€r inte "mest rattar vinner" i ett program som vinner. Det tar inte död pĂ„ kreativiteten et program som S2. Det finns nog med funktioner till att fĂ„ till bra personligt svĂ€ng i kompet pĂ„ en hit lĂ„t och bli miljonĂ€r 😆

Postat
VadĂ„ Hasse Tellemar! 😄 Koppla in en mick i mixbordet och lĂ„t en trummis lira sen vrider du pĂ„ rattar i mixordet och i effektracket, eller ta ett fĂ€rdigt komp och vrid pĂ„ rattarna i Superior 2.0

jag ser inte skillnaden? klart det finns mycket du kan göra för att fĂ„ fram ett eget sound i S2 🙂

Eller vill ni som klagar pĂ„ S2 att man ska kunna gĂ„ in i diodrar och transistorer bara för att kunna vrida pĂ„ nĂ„gra rattar till, bara för att försĂ€kra er om att ingen kan fĂ„ ett liknande ljud 😆

Det Ă€r inte "mest rattar vinner" i ett program som vinner. Det tar inte död pĂ„ kreativiteten et program som S2. Det finns nog med funktioner till att fĂ„ till bra personligt svĂ€ng i kompet pĂ„ en hit lĂ„t och bli miljonĂ€r 😆

AnstrÀnger du dig för att missförstÄ vad jag menar?

Jag har inga problem med funktionerna i S2 och jag Àr helt övertygad om att det gÄr att krana till ett "eget" sound ur grejerna. Jag tror knappast heller att de nya funktionerna kommer hindra mig ifrÄn att nÄ dit jag vill ljud/svÀngmÀssigt.

Det jag Àr missnöjd med Àr Àr funktionerna som INTE finns med.

Midifiler eller alternativa uppmickningstekniker?

Givetvis tar jag alt 2 eftersom det ger mig större kreativt svÀngrum. Hur ska midifilerna kunna veta hur min lÄt gÄr?

BastrummeEqPresets eller fler velocitylager per hand/trumma?

Ja, Äterigen tar jag alt 2 eftersom det ger ett mycket mer levande trumsound.

Hur mÄnga mixar utifrÄn presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" pÄ bastrumman i Din lÄt?

Postat
Hur mÄnga mixar utifrÄn presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" pÄ bastrumman i Din lÄt?

jag gör det...för jag lyckas inte fÄ till ett ulrich ljud sjÀlv

sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smÀcken pÄ min lÄt om man bara skalade av lite pÄ diskanten typ..

det Àr ofta det blir frÄgan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvÀgar

anvÀnd öronen..men med presets finns det mÄnga bra genvÀgar att utgÄ ifrÄn

och iallafall jag fÄr en bÀttre förstÄelse för hur man anvÀnder effekter pÄ rÀtt sÀtt..

det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 🙂

Postat

sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smÀcken pÄ min lÄt om man bara skalade av lite pÄ diskanten typ..

det Àr ofta det blir frÄgan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvÀgar

och iallafall jag fÄr en bÀttre förstÄelse för hur man anvÀnder effekter pÄ rÀtt sÀtt..

det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 😛

fast basshole Àr kanske inte en glad amatör som du

dÀrför vill han ha andra funktioner

som han skrev

Postat

det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 😛

som han skrev

aha..ok

Postat
"UlrichKickMayhemEq"

đŸ„°

Ja det kanske vore nĂ„t, men den Ă€r vĂ€l samplad otajt? Annars sĂ„ Ă€r det vĂ€l svĂ„rt att sĂ€tta ulrichstĂ€mpel pĂ„ den? 🙂

• 3 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

Ja. mycket fick man Ă€ta upp! "-Dry, no eq, compressor, this is flat no reverb!" 😉🙂

Det lÄter riktigt riktigt bra. Det lÄter verkligen rent och "otrasigt" som annars en del andra gör.

Grymt bra dynamik. Plus man hör bra fladder i skinnen. Kicken... Poohhmm

För 2495:- Àr det helt oslagbart. Upgrade 895:-

Hoppas det brÀckar 4GB grÀnsen (64 bit) i ram och att det finns som stand alone.

Fast nu vetefasen om det behövs 🙂

SĂ€ger som dom sĂ€ger i slutet, this is crazy 🙂

http://www.toontrack.com/videos/Namm_2008_...mo_640x480.html

Sorry Clawfinger, sÄg inte ditt inlÀgg dÀr..

Postat
Hoppas det brÀckar 4GB grÀnsen (64 bit) i ram och att det finns som stand alone.

VaddĂ„ra? 🙂

Ja nu Àr det inte sÀkert att det behövs. MEN pÄ "gamla" superior sÄ kan man öppna upp och köra helt okomprimerat i programmeringslÀget. Och dÀr exempelvis köra pads/digitaltrummor och fÄ full kvalité hela vÀger rakt ut. Med lÀckage mellan mikar osv.

Men det tokkÀkar ram, beroende pÄ hur stort trumset man laddar. Men att komma upp i 5-6 GB laddat i minnet Àr inga problem. Det finns lite komprimerade knep och cache att anvÀnda men dÄ laddas inte ljuden fullt ut förrÀns det anvÀnds vilket gör att vissa slag försvinner. Första slaget som anvÀnds/slÄs hörs inte.

NÀsta Àr att komprimera men den Àter cpu har jag mÀrkt.

Men men sÄ var det pÄ gamla superior.

Och av demon av 2.0 sÄ Àr jag bra intressrad av vad 2.0 kan gÄ för. Det lÄter av det lilla jag har hört, riktigt bra!

Postat
Ja nu Àr det inte sÀkert att det behövs. MEN pÄ "gamla" superior sÄ kan man öppna upp och köra helt okomprimerat i programmeringslÀget. Och dÀr exempelvis köra pads/digitaltrummor och fÄ full kvalité hela vÀger rakt ut. Med lÀckage mellan mikar osv.

Men det tokkÀkar ram, beroende pÄ hur stort trumset man laddar. Men att komma upp i 5-6 GB laddat i minnet Àr inga problem. Det finns lite komprimerade knep och cache att anvÀnda men dÄ laddas inte ljuden fullt ut förrÀns det anvÀnds vilket gör att vissa slag försvinner. Första slaget som anvÀnds/slÄs hörs inte.

NÀsta Àr att komprimera men den Àter cpu har jag mÀrkt.

Men men sÄ var det pÄ gamla superior.

Och av demon av 2.0 sÄ Àr jag bra intressrad av vad 2.0 kan gÄ för. Det lÄter av det lilla jag har hört, riktigt bra!

Ok, dĂ„ fattar jag. Tror jag ligger pĂ„ 333MB med 16bit och kompression sĂ„ jag kunde inte ens fantisera om snack om+4GB 😎

Superior 2 slÀpps mÄnadsskiftet maj/juni.

http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=48379

GAAAHHHH!!! Det var illa nog att vĂ€nta till April. JĂ€rnvĂ€gar ocksĂ„. 🙂 De dĂ€r pukorna lĂ„ter kanon

• 3 mĂ„nader senare...
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 😄

som han skrev

Vore bĂ€sta dĂ„ om de satsar bĂ„de för nybörjaren och proffsen. Det ena utesluter vĂ€l inte den andra? Men visst om jag fĂ„r vĂ€lja, vĂ€ljer jag mer proffs. Och Ă€r nu sĂ€ker pĂ„ att jag snart kommer att sĂ€ga hejdĂ„ AD. 😛

Redigerat av DieHard
Postat

det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 😄

som han skrev

Vore bĂ€sta dĂ„ om de satsar bĂ„de för nybörjaren och proffsen. Det ena utesluter vĂ€l inte den andra? Men visst om jag fĂ„r vĂ€lja, vĂ€ljer jag mer proffs. Och Ă€r nu sĂ€ker pĂ„ att jag snart kommer att sĂ€ga hejdĂ„ AD. 😛

Det bÀsta Àr ju hur himla bra det lÄter. Trist att man inte behöver spela riktiga trummor sÄ ofta lÀngre...

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

HĂ€mtade min box nu! tvĂ„ timmars installation Ă„terstĂ„r bara 😎

ska bli riktigt kul att testa det:P slÀnger nog upp en demo hÀr sen!

NÄgon annan som köpt det Àn? vad tycks?

Postat

aah..det ser jag fram emot & gÀrna en komentar om ditt första intryck!?

jag Àr sÄ j-vla nyfiken pÄ den hÀr rackaren!

hare gott

/Larsson

🙂

Postat

Ja för fasen, slÀng upp nÄt snabbt enkelt sen sÄ man fÄr höra.

Jag har inte bestÀllt det Àn.

DieHard (oregistrerad)
Postat

TĂ€nkte pĂ„ det i dag att jag kanske skulle slĂ€nga upp en post och frĂ„ga vad folk tycker om den. Är riktigt nyfiken sĂ„ slĂ€ng upp en demo sĂ„ snart som möjligt. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.