KillwithSkill Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 (redigerat) Toontrack annonserade Superior 2.0 idag. Kommer att slĂ€ppas under första kvartalet nĂ€sta Ă„r. SmĂ„godis sĂ„ som bakĂ„tkompatibelt med tidigare EZ/dfhs produkter i den mĂ„n att man kan ladda in och blanda dessa ljud i nya S2.0 Snabbare laddningstider. Inbyggd mixer och med pluggar frĂ„n Sonalksis. Kommer Ă€ven midifiler frĂ„n Nir Z för den som Ă€r kass pĂ„ att programmera đ All new construction windows with features such as: ADSR X-pads - Load instruments from any Toontrack library to add positions or to double instruments on the position of your choice. The ability to read and combine all Superior and EZdrummer sound libraries.  All new internal mixer featuring bussing capabilities and with built in FX delivered by Sonalksis such as: 5-band EQ High and Low pass filter Gate Compression Transient Designer KĂ€lla: Toontrack Superior 2.0 Rubbet saxat frĂ„n toontrack.com Redigerat 6 juni 2008 av KillwithSkill
basshole Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Ser mer ut som Ezdrummer 2.0. Ja, med inbyggda effekter, en idé snodd ifrÄn addictive drums. Jag vet, ingen tvingar mig att köpa nÄt men besviken fÄr man ju vara.
Bone Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Ser mer ut som Ezdrummer 2.0.Ja, med inbyggda effekter, en idé snodd ifrÄn addictive drums. Jag vet, ingen tvingar mig att köpa nÄt men besviken fÄr man ju vara. Snott och snott. Om jag inte missminner mig sÄ var vÀl EZ Drummer rÀtt lÄngt före AD Drums. SÄ vem har tagit vad av vem. Jag tycker iof att det Àr bra med lite alternativ och konkurrens sÄ att det fortsÀtter att utvecklas.
KillwithSkill Postat 4 oktober 2007 TrĂ„dstartare Postat 4 oktober 2007 Ser mer ut som Ezdrummer 2.0.Ja, med inbyggda effekter, en idĂ© snodd ifrĂ„n addictive drums. Jag vet, ingen tvingar mig att köpa nĂ„t men besviken fĂ„r man ju vara. Snott och snott. Om jag inte missminner mig sĂ„ var vĂ€l EZ Drummer rĂ€tt lĂ„ngt före AD Drums. SĂ„ vem har tagit vad av vem. Jag tycker iof att det Ă€r bra med lite alternativ och konkurrens sĂ„ att det fortsĂ€tter att utvecklas. Om du lĂ€ser bassholes inlĂ€gg igen... EZ Drummer har inga egna effekter i sig. SĂ„ JO!.. den IDĂN som basshole skriver om, Ă€r "snott" frĂ„n AD Drums. Jag skiter i vilket. Gillar varken AD Drums eller EZ Drummer. Tycker bĂ„da lĂ„ter för tillkranat och kanske lite plastig. Men sĂ„ lĂ€nge Superior behĂ„ller sin bouncefunktion, att anvĂ€nda den som en sk. "wave-generator, att den gör wavfiler av det man har programmerat sĂ„ Ă€r jag nöjd. Ser fram emot hur dom nya samplingarna lĂ„ter.
Bone Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Hehehe, om du lÀser mitt inlÀgg igen sÄ menar jag att AD har nog tagit rÀtt mycket av sitt koncept frÄn EZ. Jag skiter inte i vilket, tycker att bÄde EZ och AD Àr utmÀrkta trumpluggar. Men nya Superior ser och lÄter lovande och lockande ut.
Gain Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 (redigerat) Hehehe, om du lĂ€ser mitt inlĂ€gg igen sĂ„ menar jag att AD har nog tagit rĂ€tt mycket av sitt koncept frĂ„n EZ. Jag skiter inte i vilket, tycker att bĂ„de EZ och AD Ă€r utmĂ€rkta trumpluggar. Men nya Superior ser och lĂ„ter lovande och lockande ut. Ser nĂ€stan FĂR lockande ut (om priset hĂ„lls nere) đ - Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs frĂ„n Toontrack. Effektdelen - förutom ADSR - skulle jag kanske kunna vara utan, Ă€ven om det Ă€r smidigt att ha det integrerat.. Men dessa features Ă€r riktiga godingar; âą X-pads - Load instruments from any Toontrack library to add positions or to double instruments on the position of your choice. âą The ability to read and combine all Superior and EZdrummer sound libraries Redigerat 5 oktober 2007 av Gain
basshole Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 - Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs frÄn Toontrack. Ja det gör det, Ätminstone för uppgradering ifrÄn DFHS el C&V. Jag kan fortfarande inte slÀppa att de gÄr mer Ät "jag kan inte programmera eller krana trummor men lik förbannat ska jag kalla mig sjÀlv producent"-hÄllet. NÀ, de borde satsat mer pÄ alternativa uppmicknigar och fler velocitylager per trumma. Fler möjligheter för mig innan mixen tar vid helt enkelt.
KillwithSkill Postat 5 oktober 2007 TrÄdstartare Postat 5 oktober 2007 (redigerat) - Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs frÄn Toontrack. Ja det gör det, Ätminstone för uppgradering ifrÄn DFHS el C&V. Jag kan fortfarande inte slÀppa att de gÄr mer Ät "jag kan inte programmera eller krana trummor men lik förbannat ska jag kalla mig sjÀlv producent"-hÄllet. NÀ, de borde satsat mer pÄ alternativa uppmicknigar och fler velocitylager per trumma. Fler möjligheter för mig innan mixen tar vid helt enkelt. Ring sÄ spelar vi med Hasse Tellemar. Trycker du hÀr sÄ lÄter det. Vrid pÄ det hÀr filtret och kalla dig producent. Kan en skrivmaskin skriva en roman Ät mig? HÄller med dig. Verkar bli svÄrare Ä svÄrare att fÄ tag pÄ program som inte gör jobbet Ät dig. Skapandet blir lidande. Det Àr snart inte roligt att vara skapande eller kreativ. Redigerat 5 oktober 2007 av KillwithSkill
Larsson Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 Ă€h..jag Ă€r glad för att det finns "vi gör jobbet Ă„t dig" interfacet jag har anvĂ€nt dfhs i stort sett sedan det kom & gillar det.. men jag har knappast fĂ„tt in hĂ€nget pĂ„ hur man vrider trummorna Ă€nnu och jag Ă€r inte uter efter att kalla mig producent, utan jag Ă€r ute efter att trummorna i min musik ska lĂ„ta bra superior 2.0 stĂ„r pĂ„ min önskelista nu iallafall! đ
Valle Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 Duktiga konstnĂ€rer kopierar â Stora konstnĂ€rer snor! ApropĂ„ "snodda idĂ©er"! đ
tofumannen Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 AAAAAARRRRRGGGGHHH!!! NĂ€sta Ă„r, va katten. đđđ Jag vill ju ha det nu, mest för möjligheten att kombinera olika delar hĂ€mningslöst frĂ„n olika pack
kirtaphus Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 VadĂ„ Hasse Tellemar! đ Koppla in en mick i mixbordet och lĂ„t en trummis lira sen vrider du pĂ„ rattar i mixordet och i effektracket, eller ta ett fĂ€rdigt komp och vrid pĂ„ rattarna i Superior 2.0 jag ser inte skillnaden? klart det finns mycket du kan göra för att fĂ„ fram ett eget sound i S2 đ Eller vill ni som klagar pĂ„ S2 att man ska kunna gĂ„ in i diodrar och transistorer bara för att kunna vrida pĂ„ nĂ„gra rattar till, bara för att försĂ€kra er om att ingen kan fĂ„ ett liknande ljud đ Det Ă€r inte "mest rattar vinner" i ett program som vinner. Det tar inte död pĂ„ kreativiteten et program som S2. Det finns nog med funktioner till att fĂ„ till bra personligt svĂ€ng i kompet pĂ„ en hit lĂ„t och bli miljonĂ€r đ
basshole Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 VadĂ„ Hasse Tellemar! đ Koppla in en mick i mixbordet och lĂ„t en trummis lira sen vrider du pĂ„ rattar i mixordet och i effektracket, eller ta ett fĂ€rdigt komp och vrid pĂ„ rattarna i Superior 2.0jag ser inte skillnaden? klart det finns mycket du kan göra för att fĂ„ fram ett eget sound i S2 đ Eller vill ni som klagar pĂ„ S2 att man ska kunna gĂ„ in i diodrar och transistorer bara för att kunna vrida pĂ„ nĂ„gra rattar till, bara för att försĂ€kra er om att ingen kan fĂ„ ett liknande ljud đ Det Ă€r inte "mest rattar vinner" i ett program som vinner. Det tar inte död pĂ„ kreativiteten et program som S2. Det finns nog med funktioner till att fĂ„ till bra personligt svĂ€ng i kompet pĂ„ en hit lĂ„t och bli miljonĂ€r đ AnstrĂ€nger du dig för att missförstĂ„ vad jag menar? Jag har inga problem med funktionerna i S2 och jag Ă€r helt övertygad om att det gĂ„r att krana till ett "eget" sound ur grejerna. Jag tror knappast heller att de nya funktionerna kommer hindra mig ifrĂ„n att nĂ„ dit jag vill ljud/svĂ€ngmĂ€ssigt. Det jag Ă€r missnöjd med Ă€r Ă€r funktionerna som INTE finns med. Midifiler eller alternativa uppmickningstekniker? Givetvis tar jag alt 2 eftersom det ger mig större kreativt svĂ€ngrum. Hur ska midifilerna kunna veta hur min lĂ„t gĂ„r? BastrummeEqPresets eller fler velocitylager per hand/trumma? Ja, Ă„terigen tar jag alt 2 eftersom det ger ett mycket mer levande trumsound. Hur mĂ„nga mixar utifrĂ„n presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" pĂ„ bastrumman i Din lĂ„t?
Larsson Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Hur mĂ„nga mixar utifrĂ„n presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" pĂ„ bastrumman i Din lĂ„t? jag gör det...för jag lyckas inte fĂ„ till ett ulrich ljud sjĂ€lv sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smĂ€cken pĂ„ min lĂ„t om man bara skalade av lite pĂ„ diskanten typ.. det Ă€r ofta det blir frĂ„gan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvĂ€gar anvĂ€nd öronen..men med presets finns det mĂ„nga bra genvĂ€gar att utgĂ„ ifrĂ„n och iallafall jag fĂ„r en bĂ€ttre förstĂ„else för hur man anvĂ€nder effekter pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt.. det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! đ
Demonproducenten Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Hur mĂ„nga mixar utifrĂ„n presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" pĂ„ bastrumman i Din lĂ„t? jag gör det...för jag lyckas inte fĂ„ till ett ulrich ljud sjĂ€lv sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smĂ€cken pĂ„ min lĂ„t om man bara skalade av lite pĂ„ diskanten typ.. det Ă€r ofta det blir frĂ„gan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvĂ€gar anvĂ€nd öronen..men med presets finns det mĂ„nga bra genvĂ€gar att utgĂ„ ifrĂ„n och iallafall jag fĂ„r en bĂ€ttre förstĂ„else för hur man anvĂ€nder effekter pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt.. det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! đ fast basshole Ă€r kanske inte en glad amatör som du dĂ€rför vill han ha andra funktioner som han skrev
Larsson Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Hur mĂ„nga mixar utifrĂ„n presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" pĂ„ bastrumman i Din lĂ„t? jag gör det...för jag lyckas inte fĂ„ till ett ulrich ljud sjĂ€lv sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smĂ€cken pĂ„ min lĂ„t om man bara skalade av lite pĂ„ diskanten typ.. det Ă€r ofta det blir frĂ„gan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvĂ€gar anvĂ€nd öronen..men med presets finns det mĂ„nga bra genvĂ€gar att utgĂ„ ifrĂ„n och iallafall jag fĂ„r en bĂ€ttre förstĂ„else för hur man anvĂ€nder effekter pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt.. det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! đ fast basshole Ă€r kanske inte en glad amatör som du dĂ€rför vill han ha andra funktioner som han skrev aha..ok
KillwithSkill Postat 14 oktober 2007 TrĂ„dstartare Postat 14 oktober 2007 "UlrichKickMayhemEq" đ„° Ja det kanske vore nĂ„t, men den Ă€r vĂ€l samplad otajt? Annars sĂ„ Ă€r det vĂ€l svĂ„rt att sĂ€tta ulrichstĂ€mpel pĂ„ den? đ
KillwithSkill Postat 7 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 februari 2008 (redigerat) Ja. mycket fick man Ă€ta upp! "-Dry, no eq, compressor, this is flat no reverb!" đđ Det lĂ„ter riktigt riktigt bra. Det lĂ„ter verkligen rent och "otrasigt" som annars en del andra gör. Grymt bra dynamik. Plus man hör bra fladder i skinnen. Kicken... Poohhmm För 2495:- Ă€r det helt oslagbart. Upgrade 895:- Hoppas det brĂ€ckar 4GB grĂ€nsen (64 bit) i ram och att det finns som stand alone. Fast nu vetefasen om det behövs đ SĂ€ger som dom sĂ€ger i slutet, this is crazy đ http://www.toontrack.com/videos/Namm_2008_...mo_640x480.html Sorry Clawfinger, sĂ„g inte ditt inlĂ€gg dĂ€r.. Redigerat 7 februari 2008 av KillwithSkill
tofumannen Postat 8 februari 2008 Postat 8 februari 2008 Hoppas det brĂ€ckar 4GB grĂ€nsen (64 bit) i ram och att det finns som stand alone. VaddĂ„ra? đ
KillwithSkill Postat 8 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 8 februari 2008 Hoppas det brĂ€ckar 4GB grĂ€nsen (64 bit) i ram och att det finns som stand alone. VaddĂ„ra? đ Ja nu Ă€r det inte sĂ€kert att det behövs. MEN pĂ„ "gamla" superior sĂ„ kan man öppna upp och köra helt okomprimerat i programmeringslĂ€get. Och dĂ€r exempelvis köra pads/digitaltrummor och fĂ„ full kvalitĂ© hela vĂ€ger rakt ut. Med lĂ€ckage mellan mikar osv. Men det tokkĂ€kar ram, beroende pĂ„ hur stort trumset man laddar. Men att komma upp i 5-6 GB laddat i minnet Ă€r inga problem. Det finns lite komprimerade knep och cache att anvĂ€nda men dĂ„ laddas inte ljuden fullt ut förrĂ€ns det anvĂ€nds vilket gör att vissa slag försvinner. Första slaget som anvĂ€nds/slĂ„s hörs inte. NĂ€sta Ă€r att komprimera men den Ă€ter cpu har jag mĂ€rkt. Men men sĂ„ var det pĂ„ gamla superior. Och av demon av 2.0 sĂ„ Ă€r jag bra intressrad av vad 2.0 kan gĂ„ för. Det lĂ„ter av det lilla jag har hört, riktigt bra!
bonzo Postat 8 februari 2008 Postat 8 februari 2008 Superior 2 slÀpps mÄnadsskiftet maj/juni. http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=48379
tofumannen Postat 8 februari 2008 Postat 8 februari 2008 Ja nu Ă€r det inte sĂ€kert att det behövs. MEN pĂ„ "gamla" superior sĂ„ kan man öppna upp och köra helt okomprimerat i programmeringslĂ€get. Och dĂ€r exempelvis köra pads/digitaltrummor och fĂ„ full kvalitĂ© hela vĂ€ger rakt ut. Med lĂ€ckage mellan mikar osv.Men det tokkĂ€kar ram, beroende pĂ„ hur stort trumset man laddar. Men att komma upp i 5-6 GB laddat i minnet Ă€r inga problem. Det finns lite komprimerade knep och cache att anvĂ€nda men dĂ„ laddas inte ljuden fullt ut förrĂ€ns det anvĂ€nds vilket gör att vissa slag försvinner. Första slaget som anvĂ€nds/slĂ„s hörs inte. NĂ€sta Ă€r att komprimera men den Ă€ter cpu har jag mĂ€rkt. Men men sĂ„ var det pĂ„ gamla superior. Och av demon av 2.0 sĂ„ Ă€r jag bra intressrad av vad 2.0 kan gĂ„ för. Det lĂ„ter av det lilla jag har hört, riktigt bra! Ok, dĂ„ fattar jag. Tror jag ligger pĂ„ 333MB med 16bit och kompression sĂ„ jag kunde inte ens fantisera om snack om+4GB đ Superior 2 slĂ€pps mĂ„nadsskiftet maj/juni. http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=48379 GAAAHHHH!!! Det var illa nog att vĂ€nta till April. JĂ€rnvĂ€gar ocksĂ„. đ De dĂ€r pukorna lĂ„ter kanon
KillwithSkill Postat 6 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 6 juni 2008 GĂ„r Ă€ntligen att förbestalla nu! http://www.toontrack.com/webshop.asp?region=eu đ Fasen va nice....
DieHard (oregistrerad) Postat 6 juni 2008 Postat 6 juni 2008 (redigerat) Hur mĂ„nga mixar utifrĂ„n presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" pĂ„ bastrumman i Din lĂ„t? jag gör det...för jag lyckas inte fĂ„ till ett ulrich ljud sjĂ€lv sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smĂ€cken pĂ„ min lĂ„t om man bara skalade av lite pĂ„ diskanten typ.. det Ă€r ofta det blir frĂ„gan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvĂ€gar anvĂ€nd öronen..men med presets finns det mĂ„nga bra genvĂ€gar att utgĂ„ ifrĂ„n och iallafall jag fĂ„r en bĂ€ttre förstĂ„else för hur man anvĂ€nder effekter pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt.. det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! đ fast basshole Ă€r kanske inte en glad amatör som du dĂ€rför vill han ha andra funktioner som han skrev Vore bĂ€sta dĂ„ om de satsar bĂ„de för nybörjaren och proffsen. Det ena utesluter vĂ€l inte den andra? Men visst om jag fĂ„r vĂ€lja, vĂ€ljer jag mer proffs. Och Ă€r nu sĂ€ker pĂ„ att jag snart kommer att sĂ€ga hejdĂ„ AD. đ Redigerat 6 juni 2008 av DieHard
hefu Postat 6 juni 2008 Postat 6 juni 2008 Hur mĂ„nga mixar utifrĂ„n presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" pĂ„ bastrumman i Din lĂ„t? jag gör det...för jag lyckas inte fĂ„ till ett ulrich ljud sjĂ€lv sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smĂ€cken pĂ„ min lĂ„t om man bara skalade av lite pĂ„ diskanten typ.. det Ă€r ofta det blir frĂ„gan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvĂ€gar anvĂ€nd öronen..men med presets finns det mĂ„nga bra genvĂ€gar att utgĂ„ ifrĂ„n och iallafall jag fĂ„r en bĂ€ttre förstĂ„else för hur man anvĂ€nder effekter pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt.. det Ă€r en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! đ fast basshole Ă€r kanske inte en glad amatör som du dĂ€rför vill han ha andra funktioner som han skrev Vore bĂ€sta dĂ„ om de satsar bĂ„de för nybörjaren och proffsen. Det ena utesluter vĂ€l inte den andra? Men visst om jag fĂ„r vĂ€lja, vĂ€ljer jag mer proffs. Och Ă€r nu sĂ€ker pĂ„ att jag snart kommer att sĂ€ga hejdĂ„ AD. đ Det bĂ€sta Ă€r ju hur himla bra det lĂ„ter. Trist att man inte behöver spela riktiga trummor sĂ„ ofta lĂ€ngre...
iGnu Postat 16 juli 2008 Postat 16 juli 2008 HĂ€mtade min box nu! tvĂ„ timmars installation Ă„terstĂ„r bara đ ska bli riktigt kul att testa det:P slĂ€nger nog upp en demo hĂ€r sen! NĂ„gon annan som köpt det Ă€n? vad tycks?
Larsson Postat 16 juli 2008 Postat 16 juli 2008 HĂ€mtade min box nu! tvĂ„ timmars installation Ă„terstĂ„r bara đska bli riktigt kul att testa det:P slĂ€nger nog upp en demo hĂ€r sen! NĂ„gon annan som köpt det Ă€n? vad tycks? aah..det ser jag fram emot & gĂ€rna en komentar om ditt första intryck!? jag Ă€r sĂ„ j-vla nyfiken pĂ„ den hĂ€r rackaren! hare gott /Larsson đ
KillwithSkill Postat 16 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 16 juli 2008 HĂ€mtade min box nu! tvĂ„ timmars installation Ă„terstĂ„r bara đska bli riktigt kul att testa det:P slĂ€nger nog upp en demo hĂ€r sen! NĂ„gon annan som köpt det Ă€n? vad tycks? Ja för fasen, slĂ€ng upp nĂ„t snabbt enkelt sen sĂ„ man fĂ„r höra. Jag har inte bestĂ€llt det Ă€n.
DieHard (oregistrerad) Postat 16 juli 2008 Postat 16 juli 2008 HĂ€mtade min box nu! tvĂ„ timmars installation Ă„terstĂ„r bara đska bli riktigt kul att testa det:P slĂ€nger nog upp en demo hĂ€r sen! NĂ„gon annan som köpt det Ă€n? vad tycks? TĂ€nkte pĂ„ det i dag att jag kanske skulle slĂ€nga upp en post och frĂ„ga vad folk tycker om den. Ăr riktigt nyfiken sĂ„ slĂ€ng upp en demo sĂ„ snart som möjligt. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.