Jump to content
Annons

Remixtävling, Moussa Clarke på Dumb Recordings


Lindeberg

Recommended Posts

Nästa vecka drar vi igång en remixtävling på Dumb Recordings!

Moussa Clarke har gjort över 100 housetolvor och haft flera låtar på topp 40 i England, t ex "Choose Life" (som PF Project) och "New Years Dub" (som Musique vs U2). Nu senast toppade hans "Love Key" amerikanska DJ-poolen Balance lista.

Vinnaren i remixtävlingen hamnar på det officiella släppet, med allt vad det innebär i fråga om promotion och spridning. Ta chansen och var med!

Här är regler och mer info:

http://dumbrecordings.com/regretremix/

Här kan man lyssna på originalet:

http://www.myspace.com/moussaclarke

...och här är min remix:

http://www.myspace.com/dumbdan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japp och förhoppningsvis blir denna lika het!

Massor av bra feedback börjar komma från DJs som fått förhandsex av originalet:

DJ Linus: (Exun, Germany) Big one mate! For me the original – just loving this trancy touch to it 🙂 FANTASTIC! Played it at Pacha the whole WE. People love it! Thanx a lots! Update: Actually i like both mixes 😏 Great release 🙂 (chart #1)

Ricky Ryan: already digged much original club mix !! now i also love daniel´s remix, quality upfront hipnotic funk,this will be very big, must be, amazing release guys

Da Fresh: (France) thanx for the promo. i really like the Lindeberg rmx. I'll play it on my radioshow/podcast.

Timo Garcia: (UK) tis a very tasty cut indeed. am all over the daniel lindeberg remix, that bassline had got the bounce!!

Özgür Can: skön som fan - riktigt fet (Daniel Lindeberg Remix)

Shawn Mitiska: dood really like this remix (Daniel Lindeberg Remix)

David West: bra track 😲 (Daniel Lindeberg Remix)

DJ Tibi: (Czech Republic) Original: Incredible breakdowns together with the deep bass and clever melody gets this track right to my DJ bag...9/10 Daniel Lindeberg rmx: almost as good as the original, still the original gets me more...one way or another, a great rmx of a great track. 8/10

Martin H: (Invent, Sweden) nice tunes! like the original and the remix... good luck!

DaySleepers: (Elev-8 Records, UK) nice track to start my radio show with! Deep Dark & Delicious yet another great track from Moussa Clarke

Franky Gee: (BikiniRecords, Germany) The Original works for me ! Love the analogue sweeps in it. Will play it tonight for sure. Big Up 09/10

Aldrin: (Zouk Club, Singapore)This one's definitely up my alley. Good job, remix is great as well! You have my support!

Funky Junction: (VOTU/Sheeva, Miami) Yo Bro Great Track MAX Support on Regret !

Col Hamilton: (Lush, N. Ireland)Lovin both mixes dood!!!! hard to pick a winner 😆

DJ Brice: (Prohibition/Mix Club, France) Regret is for me best track by Moussa Clarke so far. I really love the bassline and the energy. The remix is also so s*xy, more deep, but so beautiful! Congratulations mr Dumb Dan! I wish you the best.

Ignas: (Atari, Lithuania) Wicked. Prefer the original, sounds very good.

Zimbardo: (Benchmarc, UK) nice package mate 😳 like it!!

Spesh: (Looq, USA) the remix toughens up the track enough to make it fit in the early part of my sets.

Sergio Matina: (Italy) Another amazing work from Mr Moussa Clarke... I love, I spin & support it!!! Really nice work...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja din remix va inte dum(😎 dan ;-)

Fanken att jag inte har studion igång...nåja det kommer väl fler chanser.

Redigerat av EmKay
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hallå igen, nu är det bara 6 dagar kvar så mixa på nu allihop!

Originalet och mixarna supportas förutom listan här ovan av Calle Dernulf, Stonebridge, Kosmas Epsilon och många många fler - se här - så missa nu inte tillfället att höras och synas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tävlingen är nu slut och runners up presenteras idag på hemsidan!

(Vinnaren på fredag.)

Nästan 40 bidrag blev det totalt, och en spännande tävling. 🙂

Någon härifrån som ställde upp?

Jo, jag skickade in en remix. Blev lite mer ostig och jag är rätt osäker på ackordföljden mot slutet, men jag orkade inte riktigt bry mig och jag har åkt på problem med öronen nu också pga en ihållande förkylning! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tävlingen är nu slut och runners up presenteras idag på hemsidan!

(Vinnaren på fredag.)

Nästan 40 bidrag blev det totalt, och en spännande tävling. 😲

Någon härifrån som ställde upp?

Jo, jag skickade in en remix. Blev lite mer ostig och jag är rätt osäker på ackordföljden mot slutet, men jag orkade inte riktigt bry mig och jag har åkt på problem med öronen nu också pga en ihållande förkylning! 😏

Tråkigt att höra! Kul att du skickade in en mix iaf! 😛 Sjukt hög kvalitet på allt vi fick, vilket ju hörs på våra tre "tröstprisare" som egentligen alla kunde vunnit. Det handlar till sist bara om tycke och smak i en sådan här tävling...

Nu är iallafall vinnarna (!) korade: http://dumbrecordings.com/regretremix/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Lysande gensvar från DJ-världen på vinnarremixarna - som släpps idag!

Jody Wisternoff, Sasha och Pete Tongs producenter gillade speciellt Stefano Uglianos (aka 6884) mixar. Inte illa för en tidigare outgiven 19-åring, 😕 och precis den sorts resultat man hoppas en sådan här tävling ska ge!

Tack igen till er som ställde upp!

Mer info:

regret_eflyer.jpg

1. 2 Special Remix

2. SL Curtiz Remix

3. 6884 Remix

4. Roman Rai Remix

The second set of remixes is out now on Beatport exclusively - Regret Pt 2 with mixes from germany's SL Curtiz and upcoming ukranian producers 2 Special!

The original and Daniel Lindeberg remix (Part 1) were released a couple of weeks ago and haven't left the Beatport genre charts since!

Charted by Stonebridge, played by Jody Wisternoff - check out some of the reactions we got:

Stonebridge: (SWE) it is a masterpiece that I love love love!

The Scumfrog: (USA) I love this track.

DJ Linus: (GER) FANTASTIC!

John Dahlback: (SWE) Fat!!

Matt Darey: (UK) Quality beats

Mashtronic: (GER) the new release is just PHAT, full support

More reactions, playlists and charts from the likes of Kosmas Epsilon, Mark Dynamix, Redanka, Andy Moor, The Flash Brothers, Dave Lambert, Fred Numf, Ricky Ryan, Timo Garcia, Ozgur Can, Aldrin, Col Hamilton, Zimbardo, David Gausa, Calle Dernulf, Micah, JdotP, Jody Wisternoff: http://dumbrecordings.com/regret/

As you may know we ran a remix competition for 'Regret'. Nearly 50 remixes were submitted and the overall quality was surprisingly high!

Our two winners, Roman Rai and Stefano Ugliano aka 6884 are also featured on this release!

The competition winners have received some great feedback from Sasha's team, Pete Tong's producer, James Harcourt (UK), Da Fresh (France), Stian Klo (Norway) and many many more!

Next week we will make the three runners up available for free download, check the remix webpage for updates, more feedback and a short interview with the winners: http://dumbrecordings.com/regretremix/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...