Jump to content
Annons

Hur ändra Cubase metronom?


Lithium

Recommended Posts

Annons
Ja, vad har jag för alternativ förutom att köra en mjukvaru synt som metronom vilket jag tycker är onödigt jobbigt? 😮

Den inbyggda..?

Det är ju den jag vill ändra 🙂

hehe ok, jag fattade det som att du körde en mjukvarusynt nu och inte kände till den interna 🙂

exakt vad är det som saknas i den interna? du kan ladda olika samplingar väl?

tror det är svårt att hitta nåt som uppträder lika "integrerat" som den interna..

Redigerat av Lars XLN Audio
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad har jag för alternativ förutom att köra en mjukvaru synt som metronom vilket jag tycker är onödigt jobbigt? 😮

Den inbyggda..?

Det är ju den jag vill ändra 🙂

hehe ok, jag fattade det som att du körde en mjukvarusynt nu och inte kände till den interna 🙂

exakt vad är det som saknas i den interna? du kan ladda olika samplingar väl?

tror det är svårt att hitta nåt som uppträder lika "integrerat" som den interna..

Den interna metronomen låter skit, det gör ont i öronen även med låg volym och den tränger nästan alltid igenom mina slutna hörlurar som skall dämpa 32db och nej jag kan inte ladda olika smplingar.

Tror det går med sx3 men inte i sx2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad har jag för alternativ förutom att köra en mjukvaru synt som metronom vilket jag tycker är onödigt jobbigt? 😮

Den inbyggda..?

Det är ju den jag vill ändra 🙂

hehe ok, jag fattade det som att du körde en mjukvarusynt nu och inte kände till den interna 🙂

exakt vad är det som saknas i den interna? du kan ladda olika samplingar väl?

tror det är svårt att hitta nåt som uppträder lika "integrerat" som den interna..

Den interna metronomen låter skit, det gör ont i öronen även med låg volym och den tränger nästan alltid igenom mina slutna hörlurar som skall dämpa 32db och nej jag kan inte ladda olika smplingar.

Tror det går med sx3 men inte i sx2.

Du jar ingen trumprogramvara du kan köra istället då? Jag kör Grooveagent oftast, den är synkad med "klicket" o då skär det ju inte....

Link to comment
Dela på andra sajter

[quot

Ja, vad har jag för alternativ förutom att köra en mjukvaru synt som metronom vilket jag tycker är onödigt jobbigt? 😮

Kanske inte finns i SX2, men i SX3 har jag inställningar under "Transport" -> "Metronome Setup...". Där kan du (om det finns i SX2) välja vilket midi-/VST-ljud du vill ha. Ta bort audioklick isf. Det går även att byta ut audioklickljudet mot något "snällare".

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar men jag kräver max två click med musen eller ett kort kommando med tangentbordet innan det börjar klicka av metronomen

annars kan jag lika gärna spela in med cubase egna (va fan tänkte steinberg på) metronom. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...