Jump to content
Annons

Favoritgrupp?


Steinb

Recommended Posts

Trummor: Jeff Porcaro

Bas: Mike Porcaro

Gitarr/Sång: Steve Lukather

Synt: Steve Porcaro

... känns igen på nå sätt? 😄

...ehmm. nä vadå? Misstänkt lik kombinationen jag ska se på söndag.. 😉

Trummor: Simon Phillips

Bas: Lee Sklar

Gitarr/Sång: Steve Lukather

Synt: Greg Phillinganes

....å så några till förstås... heheheh... tror du det löser sig med Ådahl-konserten förresten? Sorry, lite OT... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

för er som nämnt honom, ni är väl medvetna om att Lars ulrich är en fullkomligt URUSEL trummis, right? MAKALÖST otajt, fullkomlig brist på teknik och ungefär lika påhittig som en sten på botten av en sjö.

Och hur gammal är du? 9 år?

Link to comment
Dela på andra sajter

för er som nämnt honom, ni är väl medvetna om att Lars ulrich är en fullkomligt URUSEL trummis, right? MAKALÖST otajt, fullkomlig brist på teknik och ungefär lika påhittig som en sten på botten av en sjö.

Är detta ett faktum??

I så fall var kan jag hitta denna fakta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda faktum jag kan komma på är att:

3 trummisar jag känner säger nått liknande om Ulrich - otajt men en mycket bra showare :rolleyes:

Själv så bryr ja mej inte direkt så länge jag inte hör nånting - men så lyssnar jag inte så Metallicas pop heller 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag fråga vad ni ska med en lugn flea till? :rolleyes:

Det är ju inte precis då han utmärker sig. Han fick ju just namnet flea för att han hoppar runt och har sig så mkt. Och det är det som gör han till den artisten han är. Spelmässigt finns det en hel drös andra som är bättre. Missförstå mig inte, han är en väldigt stor inspiration och idol för mig 😆 Men lugn? 😆

Därför att en "normal" Flea skulle förstöra den musiken jag skulle vilja höra därifrån... Och även om han är lugn så är det ju fortfarande Flea som är sjukt duktig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda faktum jag kan komma på är att:

3 trummisar jag känner säger nått liknande om Ulrich - otajt men en mycket bra showare :rolleyes:

Själv så bryr ja mej inte direkt så länge jag inte hör nånting - men så lyssnar jag inte så Metallicas pop heller 😆

Jo det har blivit nån sort fluga i att tycka detta men jag påstår att det bara är ren bullshit, har själv spelat trummor, lirat med massor av supertrummisar osv.. Och jag påstår även att jag är musikalisk, behärskar flera olika instrument och jag kan inte höra vad det otighta i hans lir skulle vara?

Tekniskt sätt uppfann han mer eller mindre den genren!

Tror att skitsnacket började om honom iom den där affären när han stämde nån liten pojke på miljonbelopp efter att grabben lagt ut deras musik för hemtankning från sin sida!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda faktum jag kan komma på är att:

3 trummisar jag känner säger nått liknande om Ulrich - otajt men en mycket bra showare :rolleyes:

Själv så bryr ja mej inte direkt så länge jag inte hör nånting - men så lyssnar jag inte så Metallicas pop heller 😆

Jo det har blivit nån sort fluga i att tycka detta men jag påstår att det bara är ren bullshit, har själv spelat trummor, lirat med massor av supertrummisar osv.. Och jag påstår även att jag är musikalisk, behärskar flera olika instrument och jag kan inte höra vad det otighta i hans lir skulle vara?

Tekniskt sätt uppfann han mer eller mindre den genren!

Tror att skitsnacket började om honom iom den där affären när han stämde nån liten pojke på miljonbelopp efter att grabben lagt ut deras musik för hemtankning från sin sida!

Det har diskuterats rätt mycket om Lars på Drummersunited och det är som du säger populärt att klaga på honom. De enda som inte klagar på honom är egentligen bara hardcore-fans. Men han är ju utan tvekan anledningen till att många trummisar är just trummisar och många har ju honom som förebild. Om det är för att han är duktig eller för att han är med i Metallica är ju dock en annan sak.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda faktum jag kan komma på är att:

3 trummisar jag känner säger nått liknande om Ulrich - otajt men en mycket bra showare 😛

Själv så bryr ja mej inte direkt så länge jag inte hör nånting - men så lyssnar jag inte så Metallicas pop heller 😉

Jo det har blivit nån sort fluga i att tycka detta men jag påstår att det bara är ren bullshit, har själv spelat trummor, lirat med massor av supertrummisar osv.. Och jag påstår även att jag är musikalisk, behärskar flera olika instrument och jag kan inte höra vad det otighta i hans lir skulle vara?

Tekniskt sätt uppfann han mer eller mindre den genren!

Tror att skitsnacket började om honom iom den där affären när han stämde nån liten pojke på miljonbelopp efter att grabben lagt ut deras musik för hemtankning från sin sida!

Det har diskuterats rätt mycket om Lars på Drummersunited och det är som du säger populärt att klaga på honom. De enda som inte klagar på honom är egentligen bara hardcore-fans. Men han är ju utan tvekan anledningen till att många trummisar är just trummisar och många har ju honom som förebild. Om det är för att han är duktig eller för att han är med i Metallica är ju dock en annan sak.

Jag persomligen tycker inte han e mkt sämre än många andra trummisar på världsnivå ☺️

Kanske det e avundsjukan som spökar igen..

Vore han nu så kass, är det säkert tusental som gladeligen tar hans plats om Ulrich kickas..

Det finns 1 betydligt sämre musiker i Metallica än Ulrich med initialerna K.H - mannen som överlevt sej självt 😉

/Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

för er som nämnt honom, ni är väl medvetna om att Lars ulrich är en fullkomligt URUSEL trummis, right? MAKALÖST otajt, fullkomlig brist på teknik och ungefär lika påhittig som en sten på botten av en sjö.

Fast virvelljudet på St anger var ganska nyskapande... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

ang Lars ulrich ..har jag läst helt galna påståenden om honom

bla att han inte spelar trummor på master of puppets själv!!

andra att han gjort trummorna själv,men att han spelat in var trumslag & klippt ihop

trum kompett för hand!! 🙂

det sistnämnda är ju bäst..har han gjort detta så har han gått en mycket omständig väg för att få till trummorna, och dessutom lyckats mycket bra.. 😛

och spela roll om man är bra eller dålig,bara man gör det man ska

tlx Meg White (white Stripes) som i mina öron är mycket intressantare att lyssna på en

Tomas Haake (Meshuggah)..

sorry att jag går OT..blev bara tvungen att inflika 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ang Lars ulrich . att han spelat in var trumslag & klippt ihop

trum kompett för hand!! ☺️

det sistnämnda är ju bäst..har han gjort detta så har han gått en mycket omständig väg för att få till trummorna, och dessutom lyckats mycket bra.. 😉

Iofs så har han faktiskt gjort så på nån platta kombinerat med trummaskin men varje grej de proggade testade han att spela för att se att han verkligen kunde spela det (läste detta i en intervju med honom)!

Men även Genesis använde trummaskin på vissa plattor fastän att självaste Phil C lirade i bandet!

Även U2 har proggat in "typiska" U2 beats och använt istället för mulligans riktiga trummor!

Finns säkert hur många exempel som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lee Ritenour - gitarr

Ritche Blackmore - gitarr

Gary Willis - Bas

Christina Agilera - Sång

Bo Sundström - Sång

Ian Paice - Trummor

Per Texas Johansson - Sax

Ian Anderson - Tvärflöjt

Rick Wakeman - Keyboards

Esbjörn Svensson - Piano

Jazzig hårdrockssamba med bluesinslag någon??

Link to comment
Dela på andra sajter

för er som nämnt honom, ni är väl medvetna om att Lars ulrich är en fullkomligt URUSEL trummis, right? MAKALÖST otajt, fullkomlig brist på teknik och ungefär lika påhittig som en sten på botten av en sjö.

Haha precis vad jag tänkte när jag såg OP posten! Håller på att fundera på mina sista innan jag slänger upp min önskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Lapin (oregistrerad)

Gitarr John Petrucci

Sång James Labrie 😆

Bas John Myung

Trummor Mike Portnoy

Keyboard Jordan rudess

skulle nog bli världens bästa grupp imo 🙂

Russel Allen skulle kunna vara standin åt Labrie med då och då! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Liz (oregistrerad)
Funderade på en sak nyss - om man fick sätta ihop ett "all-stars-team" till den ultimata supergruppen, hur skulle den då se ut?

Ser skulle nog min se ut:

Trummor: Lars Ulrich. Inte världens mest tekniska trummis, men har en egen stil och ett skönt anslag.

Bas/sång: Jeff Walker (ex Carcass). Mest för hans underbara stämma! :-)

Komp-gitarr: Eric Peterson (Testament). Underbart egen stil och grymt gitarrljud!

Solo-gitarr: Chris Poland (ex Megadeth). Sanslöst begåvad gitarrist med unik stil och ljud.

Sång: Pete Dolving (Haunted). Mästare på både brutal och lite mer känslosam sång.

Trummor: Roger Taylor

Bas: John Deacon

Gitarr: Brian May

Sång: Freddie Mercury

Den ultimata supergruppen frågade du ju efter. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda faktum jag kan komma på är att:

3 trummisar jag känner säger nått liknande om Ulrich - otajt men en mycket bra showare 😳

Själv så bryr ja mej inte direkt så länge jag inte hör nånting - men så lyssnar jag inte så Metallicas pop heller 😉

Jo det har blivit nån sort fluga i att tycka detta men jag påstår att det bara är ren bullshit, har själv spelat trummor, lirat med massor av supertrummisar osv.. Och jag påstår även att jag är musikalisk, behärskar flera olika instrument och jag kan inte höra vad det otighta i hans lir skulle vara?

Tekniskt sätt uppfann han mer eller mindre den genren!

Tror att skitsnacket började om honom iom den där affären när han stämde nån liten pojke på miljonbelopp efter att grabben lagt ut deras musik för hemtankning från sin sida!

Det har diskuterats rätt mycket om Lars på Drummersunited och det är som du säger populärt att klaga på honom. De enda som inte klagar på honom är egentligen bara hardcore-fans. Men han är ju utan tvekan anledningen till att många trummisar är just trummisar och många har ju honom som förebild. Om det är för att han är duktig eller för att han är med i Metallica är ju dock en annan sak.

Jag persomligen tycker inte han e mkt sämre än många andra trummisar på världsnivå 🙂

Kanske det e avundsjukan som spökar igen..

Vore han nu så kass, är det säkert tusental som gladeligen tar hans plats om Ulrich kickas..

Det finns 1 betydligt sämre musiker i Metallica än Ulrich med initialerna K.H - mannen som överlevt sej självt 😉

/Biran

Jiiises?! Har ni inga öron? Eller taktkänsla för den delen eller?

Det här förvånar mig riktigt mycket. Det trodde jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

(Komp)Gitarr - mig själv

(Lead)Gitarr - mig själv

Bas - mig själv

Trummor - min bror

Piano/Keyboard - mig själv

Lead-Sång - mig själv

Körsång - mig själv

Ja, så tror jag faktiskt att det ultimata bandet ser ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarr: Roine Stolt (Flower Kings) - Sveriges bästa "progrockgäng"

Åh, shit. Känner du till Flower Kings? 🙂

Det är inte så ofta man träffar på nån i Sverige som gör det.

Jag har bara hört ett antal låtar med dem, men Last minute on earth är riktigt grym!

Link to comment
Dela på andra sajter

ni som verkligen på fullaste allvar menar att lars ulrich spelar bra borde ju verkligen rannsaka er själva?

Du kanske borde skaffa ett liv istället för att hacka på åsikter som inte överensstämmer med dina egna?

Link to comment
Dela på andra sajter

för er som nämnt honom, ni är väl medvetna om att Lars ulrich är en fullkomligt URUSEL trummis, right? MAKALÖST otajt, fullkomlig brist på teknik och ungefär lika påhittig som en sten på botten av en sjö.

Och hur gammal är du? 9 år?

Vi skulle ju inte hacka på folks åsikter sa du!

Link to comment
Dela på andra sajter

för er som nämnt honom, ni är väl medvetna om att Lars ulrich är en fullkomligt URUSEL trummis, right? MAKALÖST otajt, fullkomlig brist på teknik och ungefär lika påhittig som en sten på botten av en sjö.

Och hur gammal är du? 9 år?

Vi skulle ju inte hacka på folks åsikter sa du!

Ooops!! 😱

Hahahaha 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...