Jump to content
Annons

Hjälp min MAC har crashat!


KillwithSkill

Recommended Posts

Tja, jag har ett problem, min G5a har crashat verkar det som. Låtarna är som helt borta plus att det hänger sig när jag ska ut på nätet. Inga program verkar svara och det låser sig. Har startat om och försökt hitta problemet men det fortsätter. Och döm om min förvåning, jag har fått en blå skärm där det står osx har fått ett ovanligt fel och måste avsluta. Plus att jag får en massa popup. Hur gör jag för att inte få det? Mycket tacksam för hjälp

// Kill

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta kom verkligen som en chock :rolleyes: Det låter ju verkligen som det då är osx som det har hänt något med. Har du någon update liggande på hårddisken som du kan köra? Det är nog det enda jag kan komma på då detta är ett fel jag aldrig hört talas om eller varit med om själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Samma här ja fan jag har ju läst så mycket fint så man maxade väl kreditgränsen trava iväg och skaffade en sån där värsting rackare då. Väl hemma i med kontakten och tjoff sa det bara vi pratar svart screen och inte en ton kom det mer som ett utdraget sista andetag från en Volvo Duett. Vad gör jag nu då, brevpress kanske bojsänke eller? Det här var jäklar i det inget Ingrid Marie mer som ett glasäpple det bara droppar om den nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag en jävla massa problem med min PC... kan inte uppgradera lika lätt och sen är det så jävla mycket dyrare också plus att jag finner stor brist på mjukvara

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag en jävla massa problem med min PC... kan inte uppgradera lika lätt och sen är det så jävla mycket dyrare också plus att jag finner stor brist på mjukvara

Hur ka nman ha problem med en pc?? stabilare finns inte. mac losers pc winnerss thats it 😉

Nej men windows med nod 32 som virus program kan inte mac slå i stabilitet.

Godnight boys and girls 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag en jävla massa problem med min PC... kan inte uppgradera lika lätt och sen är det så jävla mycket dyrare också plus att jag finner stor brist på mjukvara

Hur ka nman ha problem med en pc?? stabilare finns inte. mac losers pc winnerss thats it 🙂

Nej men windows med nod 32 som virus program kan inte mac slå i stabilitet.

Godnight boys and girls 😉

hehe du förstod nog inte... svarade med samma idiotiska ironi och tecken på okunskap som trådskaparen hade i sitt första inlägg

Redigerat av skylined
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag en jävla massa problem med min PC... kan inte uppgradera lika lätt och sen är det så jävla mycket dyrare också plus att jag finner stor brist på mjukvara

Hur ka nman ha problem med en pc?? stabilare finns inte. mac losers pc winnerss thats it 🙂

Nej men windows med nod 32 som virus program kan inte mac slå i stabilitet.

Godnight boys and girls 😉

hehe du förstod nog inte... svarade med samma idiotiska ironi och tecken på okunskap som trådskaparen hade i sitt första inlägg

SPÅN!!

Link to comment
Dela på andra sajter

windows med nod 32 som virus program kan inte mac slå i stabilitet.
Öhh, vad gör antivirusprogram för Windows stabilitet? Inget.

Virus?

Skyll inte en ostabil PC på virus.
Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
windows med nod 32 som virus program kan inte mac slå i stabilitet.
Öhh, vad gör antivirusprogram för Windows stabilitet? Inget.

Virus?

Skyll inte en ostabil PC på virus.

Nej skyll på Windows och på virusprogrammen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej skyll på Windows och på virusprogrammen....

Jag skulle också vilja skylla på Microsoft. Det skulle inte vara någon större vits att utveckla virus till Windows om Microsoft inte envisades med att dominera OS-markanden.

Svårt att inte dominera marknaden när det är just Windowsdatorer som är vanligast. Andra OS till PC har inte varit lika bra som Windows - och då har de fått stryka på foten, helt enkelt. Att det sedan inte är bra att det saknas konkurrens, är en annan diskussion...

Läste förresten HÄR att Apple hade 5,6% av datormarknaden i USA under andra kvartalet i år, tack vare en kraftig ökning av försäljningen, med hela 26,2% jämfört med andra kvartalet 2006 - men att de inte finns med på top-5 för världsmarknaden, vilket innebär att de ligger under 4,1% i världen, som 5:an har. Grattis alla Mac-förare; ni är med i en exklusiv klubb av mindre än 4,1% av världens datoranvändare...

Apple har en bra bit kvar till sina glansdagars resultat, när de hade 2-siffriga marknadsandelar på 80-talet, men det är ju trevligt att de har lyckats öka så mycket jämfört med fjolåret - och det visar i alla fall att de har lyckats göra någonting rätt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Nej skyll på Windows och på virusprogrammen....

Jag skulle också vilja skylla på Microsoft. Det skulle inte vara någon större vits att utveckla virus till Windows om Microsoft inte envisades med att dominera OS-markanden.

Svårt att inte dominera marknaden när det är just Windowsdatorer som är vanligast. Andra OS till PC har inte varit lika bra som Windows - och då har de fått stryka på foten, helt enkelt. Att det sedan inte är bra att det saknas konkurrens, är en annan diskussion...

Läste förresten HÄR att Apple hade 5,6% av datormarknaden i USA under andra kvartalet i år, tack vare en kraftig ökning av försäljningen, med hela 26,2% jämfört med andra kvartalet 2006 - men att de inte finns med på top-5 för världsmarknaden, vilket innebär att de ligger under 4,1% i världen, som 5:an har. Grattis alla Mac-förare; ni är med i en exklusiv klubb av mindre än 4,1% av världens datoranvändare...

Apple har en bra bit kvar till sina glansdagars resultat, när de hade 2-siffriga marknadsandelar på 80-talet, men det är ju trevligt att de har lyckats öka så mycket jämfört med fjolåret - och det visar i alla fall att de har lyckats göra någonting rätt.

Någonting rätt? Apple gör ju just nu nästan allting rätt! De har ju bland de absolut bästa stationära och bärbara datorerna Mac Pro iMac och MacBook pro bästa operativsystemet OS X bästa mp3 spelarna iPod bästa musikprogrammet Logic Pro och bästa video/filmredigeringssystemet FinalCut dessutom har de den framgångsrikaste Internetbutiken för film och musik m.m.m......

MS å sin sida har ju misslyckats rejält med sina kreativa program och med sin mp3 spelare ZUNEn.

Apples marknadsandelar växer stadigt bland kreativa användare men marknadsandelar har aldrig varit det viktigaste för Apple. Apple är mer intresserad av att göra riktigt bra produkter något fler och fler upptäcker t.o.m. PC användare..

Att som Apple gör utveckla och sälja både operativ-mjukvara och hårdvara är unikt och ger Apple och dess användare unika möjligheter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple gör ju just nu nästan allting rätt! De har ju bland de absolut bästa stationära och bärbara datorerna Mac Pro iMac och MacBook pro bästa operativsystemet OS X bästa mp3 spelarna iPod bästa musikprogrammet Logic Pro och bästa video/filmredigeringssystemet FinalCut dessutom har de den framgångsrikaste Internetbutiken för film och musik m.m.m......

Härligt att du är så nöjd med dina val, katten! 😉

För trovärdighetens skull, nämn de tre största nackdelarna med att välja/använda appledatorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är otroligt glad att inte apple har större marknadsandel......som det tidigare insinuerats är det ju just detta fenomen som gör det så otroligt ointressant att utveckla virus för Mac. Så jag tycker det är superbra att alla håller fast vid sina PC's....det gör att livet för oss MAcägare blir mkt lättare! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag är otroligt glad att inte apple har större marknadsandel......som det tidigare insinuerats är det ju just detta fenomen som gör det så otroligt ointressant att utveckla virus för Mac. Så jag tycker det är superbra att alla håller fast vid sina PC's....det gör att livet för oss MAcägare blir mkt lättare! 😉

Fast det där stämmer ju inte riktigt det är givetvis mer utmanande att skriva virus för ett svårhackat operativystem än för ett(Windows) där det redan finns 10.000-tals virus. Det är ju inte så att virusskaparna inte har försökt knäcka OSX....

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Apple gör ju just nu nästan allting rätt! De har ju bland de absolut bästa stationära och bärbara datorerna Mac Pro iMac och MacBook pro bästa operativsystemet OS X bästa mp3 spelarna iPod bästa musikprogrammet Logic Pro och bästa video/filmredigeringssystemet FinalCut dessutom har de den framgångsrikaste Internetbutiken för film och musik m.m.m......

Härligt att du är så nöjd med dina val, katten! 😉

För trovärdighetens skull, nämn de tre största nackdelarna med att välja/använda appledatorer.

Svårt att göra men OK då en nackdel är att macar håller så länge att man inte får köpa ny dator lika ofta som PC användarna...en annan är att Macbook pro inte finns i svart och en tredje är att de inte har Blu-Ray brännare som standard (än)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...