Jump to content
Annons

Ny förstärkare


GitarrJim

Recommended Posts

Jag har testat många stärkare i mina dagar, Orange Tiny Terror är en av dom bästa oavsett prisklass i mina öron. Att den dessutom är så sanslöst billig gör att den är en stor favorit. Oslagbar prisvärdhet helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har testat många stärkare i mina dagar, Orange Tiny Terror är en av dom bästa oavsett prisklass i mina öron. Att den dessutom är så sanslöst billig gör att den är en stor favorit. Oslagbar prisvärdhet helt enkelt.

"Bästa oavsett prislapp" då är det ju bra att den funkar för dig.

Har inte hört så jätte bra om den på planket men vad spelar det för roll. gillar man den så......

Link to comment
Dela på andra sajter

mm jag har tittat på den men behöver 3 kanaler

Här har du 2 grymma stärkare

http://www.hughes-and-kettner.com/products...prod&id=109

(klicka på den blå ikonen och lyssna - går även att variera lite)

http://www.engl-amps.com/index2.html

Fantastiska stärkare båda 2 - min polare kör på dom 😛

/Biran

..och några som är ännu värre 😛 Bättre blir det inte och jag skulle gärna äga en. Otroligt ärliga med en grym strängseparation. Rent, crunch, vråldist - lika bra hela vägen!

Ljudklippen på deras sajt säger en del men inte allt 😛

http://www.diezelamplification.com/soundclips.30.0.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat många stärkare i mina dagar, Orange Tiny Terror är en av dom bästa oavsett prisklass i mina öron. Att den dessutom är så sanslöst billig gör att den är en stor favorit. Oslagbar prisvärdhet helt enkelt.

"Bästa oavsett prislapp" då är det ju bra att den funkar för dig.

Har inte hört så jätte bra om den på planket men vad spelar det för roll. gillar man den så......

Tja, Steve Albini nämnde den som sitt hemliga vapen i en intervju nyligen. Men man kanske ska lyssna mer på finniga Kirk Hammet-wannabees.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad spelar du för musik och vad har du för gitarr

menar du mig så jobbar jag kompositör och sound designer och måste vara öppen för alla sortes musik men gillar personligen mest Rock.

Gitarrer har jag 13 st från Line6 Variax till Gretsch White Falcon. Spelar dock mest på Strata eller LP ! usch det lät skytigt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är ju självklart som baken, men jag tycker inte att man ska avfärda en förstärkare uutan att testa den i det här fallet.

Absolut! Jag avfärdar den inte heller. Jag frågade bara om du var sponsrad som ett oskyldigt inlägg men satte kanske fel smilegubben efter. 😉

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

blev lite nyfiken på orange tiny terror så jag sökte och hittade en

och en recension från Fuzz.

ljudfiler från studios test i nr 4-07 HÄR.

kostar 3995:- på Jam.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad spelar du för musik och vad har du för gitarr

menar du mig så jobbar jag kompositör och sound designer och måste vara öppen för alla sortes musik men gillar personligen mest Rock.

Gitarrer har jag 13 st från Line6 Variax till Gretsch White Falcon. Spelar dock mest på Strata eller LP ! usch det lät skytigt! ☺️

Sorry 😉 , tyckte det bara lät roligt att du avfärdade en förstärkare du inte verkat testat. Själv har jag också 10+ gitarrer från Gibson, Fender och rickenbacker samt ett gäng stärkare från Vox och Fender. Skryttävling 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Marshall TSL60 är en utmärkt förstärkare som säkert skulle räcka för gig med Judas Priest också 😉 60 W Marshall-rör-watt är väldigt mycket. TSL-modellerna är dessutom väldigt mångasidiga. Ok, gillar man inte Marshall-karaktären så är det väl inget att satsa på, men annars kan man ratta in rätt mycket olika ljud. Pålitliga förstärkare dessutom, ungefär som Boss-pedaler..

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...