Jump to content
Annons

Kan inte jag skapa en tråd?


Vallhagen

Recommended Posts

Hej!

Det var väl hundra år sen jag var här... "på riktigt" liksom. Nu ströläser jag trådar om ny uppladdningsfunktion osv, men hittar inte rätt, och undrar som vanligt om jag är lite mer än smådum... :

Jag har alltså lyckats ladda upp en låt under "Låtar" (däruppe). Sen ska jag skapa en tråd under avdelningen låtar>rock, right? Där man liksom kan tjata om låten "som vanligt". Men där kan jag inte starta en tråd?!?! Men jag kan skapa en precis här (ja det gör jag ju nu...). Snackar vi bugg, eller måste man vara "guldmedlem" eller nåt?

Jomen annars är allt åtminstone hyfsat bra. Kör hårt. Tjing o så!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Har du laddat upp en låt kommer det snart att dyka upp en tråd automagiskt, det är bara det att Olsberg eller Majken måste godkänna den först.

Aha å fan! Tack för infon.

Då måste alltså hrr O och M tvångslyssna på allt 🙂 ... stackars satar 😛

edit: Nu har den dykt upp tråden... samma på två ställen liksom... jag fattar nog jag oxå så småningom. Gott så🙂

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu under tidig höst så kommer vi göra om låthanteringen något, förhoppningsvis till det enklare. En av tankarna är att sköta all kommentering direkt under avdelningen Låtar och inte i forumet. På så vis blir inget dubbelt och vi har fortfarande kvar styrkan med en gedigen filhantering inför framtiden.

Håll utkik efter tycktill-tråd senare i veckan.

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu under tidig höst så kommer vi göra om låthanteringen något, förhoppningsvis till det enklare. En av tankarna är att sköta all kommentering direkt under avdelningen Låtar och inte i forumet. På så vis blir inget dubbelt och vi har fortfarande kvar styrkan med en gedigen filhantering inför framtiden.

Håll utkik efter tycktill-tråd senare i veckan.

Mvh

.björn.

Tjena Olsberg. Tack för svaret. Just nu undrar jag mest hur man ska ta ersätta den befintliga uppladdade låten med en "mix 2", går det att göra utan att skapa en ny tråd?

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajjemän, det går. Gå till din låt och klicka på länken Redigera under Verktyg. Där laddar du helt enkelt upp den nya filen/versionen.

Observera att den gamla filen kommer ligga kvar (du kan ha två versioner samtidigt), så döp gärna den nya filen till något med ver2 eller liknande. Vill du inte att den gamla ska synas, ta helt enkelt bort den 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har kollat runt lite. Är väl seg i huvudet, men jag förstår inte riktigt hur man startar en tråd i Låtkritik-forumet. Jag har lyckats laddat upp en låt, men det finns ingen tråd att kommentera den i. Skapas det automatiskt eller hur gör man? Jag försökte först via forumet men då fick jag veta att jag inte var behörig att starta någon tråd där. Så man hittar bara låten via låtar-knappen däruppe.

Tacksam för svar och ber om ursäkt ifall frågan är dum eller ofta besvarad.

Redigerat av Olsberg
Slår samman med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Hej,

är det fel på mig eller forumet?

Skapas inte en forumtråd automagiskt efter det man lagt upp låt?

Den ligger ju här:

https://www.studio.se/index.php?autocom=d...p;showfile=2074

Men här står det man inte skall skapa trådar:

https://www.studio.se/index.php?showforum=8

Så jag har inte vågat 🙂

Har inte hittat info, är jag blind? 😛

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...