Jump to content
Annons

Tips: Lägg till Senaste inlägg skrivet av på frontsidan för posterna, samt lägg till ny forumdel (ljudanalys).


cm0s

Recommended Posts

Hej, har två förslag:

  1. Gör så att man kan se vem som senast skrev i trådarna som listas på forats frontsida.
  2. Lägg till en forumdel där man kan diskutera ljud och tillvägagångssätt för att återskapa dem. Jag tänker främst på effekter och synthljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har redan nämnt punkt 1 tidigare men inte fått en förklaring till varför det över huvudtaget togs bort. 🙂

Inte heller varför det inte längre finns info om i vilket forum de senaste trådarna tillhör.

Nu står det ju bara "senaste händelse"...jaha och 🙂 ...det hjälper ju inte ett smack. 😛

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Har redan nämnt punkt 1 tidigare men inte fått en förklaring till varför det över huvudtaget togs bort. 😳

Inte heller varför det inte längre finns info om i vilket forum de senaste trådarna tillhör.

Nu står det ju bara "senaste händelse"...jaha och 🙂 ...det hjälper ju inte ett smack. 🙂

Kanske för att få plats med reklamen i högerspalten 😛

🙂

Snälla, skriv inte om du inte har något att tillföra diskussionen 🙂

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan nämnt punkt 1 tidigare men inte fått en förklaring till varför det över huvudtaget togs bort. 😊

Inte heller varför det inte längre finns info om i vilket forum de senaste trådarna tillhör.

Nu står det ju bara "senaste händelse"...jaha och ☺️ ...det hjälper ju inte ett smack. 😄

Håller med här, både senaste författare och vilket forum är viktig info. En titel som exempelvis "Felmeddelande, Varje gång jag trycker på play" skulle kunna gälla både Cubase, Logic, Pro Tools, Live, FL, Reason, Sonar, etc... och få av oss har kunskap om alla de programmen.

Ett klick i onödan är... tja, ett klick i onödan helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klicka på "Visa nya inlägg" så får ni upp en annan trådlista. Där får man se vem som skapade trådarna, vilken forumdel den ligger i och vem som skrev senaste inlägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra förslag. Angående punkt 1: När vi uppgraderade forumet till ny version så var vi (jag) tvugna att bygga om förstasidan för hand. Förklaringen till att vissa variabler som namn/avdelning saknas är helt enkelt att jag inte har hunnit med det. Och nu är det semester 😊

Punkt 2: Låter ganska smalt, finns här så många som är intresserade av att diskutera detta, att det behövs en hel avdelning? Detta är ju standardfrågan, men den måste ställas - vi har ju redan ganska många avdelningar. Kanske räcker med att sköta det i trådar? Övertyga mig gärna om motsatsen, men jag vill inte starta nya avdelningar som kommer förbli i det närmaste inaktiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra förslag. Angående punkt 1: När vi uppgraderade forumet till ny version så var vi (jag) tvugna att bygga om förstasidan för hand. Förklaringen till att vissa variabler som namn/avdelning saknas är helt enkelt att jag inte har hunnit med det. Och nu är det semester 😊

Okej, då utgår jag ifrån att det är något ni planerat att ändra i framtiden 😊

Punkt 2: Låter ganska smalt, finns här så många som är intresserade av att diskutera detta, att det behövs en hel avdelning? Detta är ju standardfrågan, men den måste ställas - vi har ju redan ganska många avdelningar. Kanske räcker med att sköta det i trådar? Övertyga mig gärna om motsatsen, men jag vill inte starta nya avdelningar som kommer förbli i det närmaste inaktiva.

Jo, förstår vad du menar och jag håller delvis med. Vanligtvis frågar ju användare om sådana spörspål i respektive forum för sequencern de använder... Min tanke var att man skulle kunna ha en forumdel som heter Ljuddesign eller liknande, där man kan diskutera hur man återskapar synthljud, effekter osv. Men återigen, det är kanske för smalt som du säger. Jag finner dessa frågor vara betydligt mer intressanta då man inte kan vända sig till en instruktionsmanual för att få svar, som man kan då man behöver hjälp med ett datorprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...