Jump to content
Annons

Ted Gärdestad, 10 årsen sen hans bortgång


KillwithSkill

Recommended Posts

Satt å spånade lite och såg att det är lite mer än tio årsen han tog livet av sig, 22 juni 1997 sorgligt nog. 😲

Förbannade sekter som förstör och gör folk osäkra. Fasen vad tiden går ändå? Känns ju bara som ett par årsen han dog. Ted var för mig en jävla bra artist och grym pianist och sångare. Bra texter som satt sig. Fetbra produktioner som Michael B Tretow rattade fram. Har för mig att abba-gubbarna var med oxå. Minns att toto tappade hakan åt satellit-hooken (introt med komp) 😕 Nej det blir att hylla killen med ett sexpack å branna av några låtar med han. Nån mer som avgudar killen?

Edit: Lexdysli

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Satt å spånade lite och såg att det är lite mer än tio årsen han tog livet av sig, 22 juni 1997 sorgligt nog. 😲

Förbannade sekter som förstör och gör folk osäkra. Fasen vad tiden går ändå? Känns ju bara som ett par årsen han dog. Ted var för mig en jävla bra artist och grym pianist och sångare. Bra texter som satt sig. Fetbra produktioner som Michael B Tretow rattade fram. Har för mig att abba-gubbarna var med oxå. Minns att toto tappade hakan åt satellit-hooken (introt) 😕 Nej det blir att hylla killen med ett sexpack å branna av några låtar med han. Nån mer som avgudar killen?

Edit: Lexdysli

Håller helt med dig. En av mina stora, en annan är Phil Collins.

Mvh Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga annat än att han är en av de mer magiska i svensk musikhistoria. Han har, enligt mig, skrivit den bästa svenska balladen någonsin: Himlen är oskyldigt blå. Fantastisk, blir tårögd varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man skämta om allt? Det tycker jag, att skämta om seriösa ämnen gör det lättare att gå vidare för att inte tala om hur viktig satiren är i en modern demokrati. En klasskamrat på min journalist-utbildning skrev iallafall ett gäng fåniga och småroliga (för dom som uppskattar den typen av humor) rubrikförslag till Teds död.

Varning för känsliga läsare!!!

länk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga annat än att han är en av de mer magiska i svensk musikhistoria. Han har, enligt mig, skrivit den bästa svenska balladen någonsin: Himlen är oskyldigt blå. Fantastisk, blir tårögd varje gång.

Ja, det är verkligen en underbar låt..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 år senare...

Idag, 20 år sedan han gick bort...

Jaha, är det redan 10 år sedan, tänkte jag... tills jag såg ditt färskare inlägg. 20 år sedan! Helt sjukt vad tiden flyger...!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...