FiGurT Postat 8 juni 2007 Postat 8 juni 2007 (redigerat) Hej. Vi söker nÄgon som kan hjÀlpa oss komma pÄ en melodi till vÄr text. Redigerat 9 juni 2007 av FiGurT
aburman Postat 8 juni 2007 Postat 8 juni 2007 Jag anvÀnder FL till mitt musikskapande. Varför vill ni ha den gjord just i FL och vilken typ av musik Àr det ni syftar pÄ?
Björn Olsberg Postat 8 juni 2007 Postat 8 juni 2007 Som aburman sÀger, jag tror det Àr en god idé att berÀtta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla lÄtskrivare ens vet vad FL Àr för nÄgot och varför man ska göra lÄtarna specifikt just dÀri.
FiGurT Postat 8 juni 2007 TrÄdstartare Postat 8 juni 2007 Som aburman sÀger, jag tror det Àr en god idé att berÀtta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla lÄtskrivare ens vet vad FL Àr för nÄgot och varför man ska göra lÄtarna specifikt just dÀri. Den vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L anvÀnds num,era av basshunter, laser osv. Det Àr ett program man gör musik i genom att lÀgga in toner vilket jag tror Àr det lÀttare för just denna lÄten.
ettup Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Som aburman sĂ€ger, jag tror det Ă€r en god idĂ© att berĂ€tta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla lĂ„tskrivare ens vet vad FL Ă€r för nĂ„got och varför man ska göra lĂ„tarna specifikt just dĂ€ri. Den vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L anvĂ€nds num,era av basshunter, laser osv. Det Ă€r ett program man gör musik i genom att lĂ€gga in toner vilket jag tror Ă€r det lĂ€ttare för just denna lĂ„ten.   ...det Ă€r ett program man gör musik i genom att lĂ€gga in toner... đ detta var nog det... đ hittar inte ens ord đđđ
FiGurT Postat 9 juni 2007 TrÄdstartare Postat 9 juni 2007 (redigerat) Fruity Loops Àr som sagt en samplebaserad sequencer som du kan anvÀnda vilka samplingar som helst nÀr du bygger upp din lÄt. Att skapa och redigera innehÄll i de olika spÄren Àr inte sÀrskilt svÄrt. Det finns editorer för det mesta och dom Àr mycket lÀttarbetade. Vill du göra basgÄngar eller melodier Àr det bara att ta fram keyboard-editorn och klicka för glatta livet. Vill du Àndra volymen, panorering eller vad det nu kan vara, sÄ Àr det bara att rita hur du vill ha det. Intressant att notera Àr att det finns möjlighet att lÀgga pÄ resonans och filter pÄ vilket ljud som helst, och sedan styra parametrarna under spÄrets gÄng. Taget frÄn http://www.instrument-online.nu/arkiv/test...ruityloops.html Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
Linkowich Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L anvÀnds numera av basshunter, laser osv. Det Àr ett program man gör musik i genom att lÀgga in toner vilket jag tror Àr det lÀttare för just denna lÄten. Fruit Loops lÄter toppen och supermodernt!! I mitt musikprogram (Cubase) gÄr det bara att anvÀnda gamla melodier som man mÄste köpa pÄ internet med Paypal. Det brukar bli rÀtt dyrt, typ hela mÄnadspengen gick Ät för min senaste lÄt.
musik (oregistrerad) Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Va inte sĂ„na nu!! đ Att han/de anvĂ€nder FL beror vĂ€l bara pĂ„ att de Ă€r inkörda pĂ„ det. Det Ă€r vĂ€l inget konstigt och vb har vĂ€l inte ens nĂ€mnt nĂ„got om andra program, eller? Att den de söker ska vara van vid FL Ă€r vĂ€l dĂ€rför inget mĂ€rkligt! BĂ€lte pĂ„! đ :musik
Overkill Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L anvĂ€nds numera av basshunter, laser osv. Det Ă€r ett program man gör musik i genom att lĂ€gga in toner vilket jag tror Ă€r det lĂ€ttare för just denna lĂ„ten. Fruit Loops lĂ„ter toppen och supermodernt!! I mitt musikprogram (Cubase) gĂ„r det bara att anvĂ€nda gamla melodier som man mĂ„ste köpa pĂ„ internet med Paypal. Det brukar bli rĂ€tt dyrt, typ hela mĂ„nadspengen gick Ă„t för min senaste lĂ„t. Jag dör đ
tbruce Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Det var dÄ jÀklarns vad folk blev upprörda över en enkel, om Àn nÄgot bristfÀllig, förfrÄgan om samarbete.
FiGurT Postat 9 juni 2007 TrÄdstartare Postat 9 juni 2007 (redigerat) Men kÀra nÄn. Jag vill ha hjÀlp med en lÄt. AltsÄ, vi har texten fÀrdig men behöver en melodi, inte nÄn ripoff av nÄgon annan lÄt. F L var ett tips för det vÀrkar alla nyare "sommarplÄgor" anvÀnda sig av. Som du sa i början att jag skulle vÀxa pÄ mig o komma tillbaka, kanske samma gÀller för dig? "Som jag skrev i mitt Pm sÄ var det aldrig meninngen att hoppapÄ dig eller göra narr av dig, men nÀr du bemöter min ursÀkt pÄ det viset sÄ blir jag lite orolig över vart detta forum Àr pÄ vÀg!" Det dÀr syftar lite smÄtt pÄ dig sjÀlv. Du tror det lockar besökare genom att hacka sönder pÄ felformuleringar? Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
Twilight_Zound Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 (redigerat) OJ đ đ đ Finner inte ord.... đ AlltsĂ„: Dom flesta "seriösa" alt proffesionella producenter anvĂ€nder sig inte av FL...Dom kör antingen Cubase eller Logic. Visst finns det de som kör bĂ„de FL och Reason men som sagt de FLESTA kör dom andra proggen... Spana hĂ€r: Cubase 4 Logic Pro Redigerat 9 juni 2007 av Twilight_Zound
Twilight_Zound Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 För att bemöta din frÄga sÄ skulle det nog vara bÀttre om du stÀllde den direkt som en UppdragsfrÄga... "Tjena vi har text och ideér till en ny lÄt och behöver hjÀlp med musiken"... Vad producenten/kompositören i frÄga anvÀnder för program eller instrument Àr HEEEEEELT ointressant.
Emulator Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 inte helt ointressant? samarbetar jag Àr det ett plus om vi bÀgge kör pro tools....enklare sÄ.
Wernborg Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Börjar bli riktigt skitnödigt i denna trĂ„d. đ FL-killar och tjejer. Fram med er och rocka loss. LĂ€nge leve samarbeten.
musik (oregistrerad) Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 (redigerat) TJĂŽTA!!! LĂ„dan och FigurT - har ni gjort klart lĂ„ten nĂ„n gĂ„ng eller??? đđđđđ Redigerat 9 juni 2007 av musik
Emulator Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 OJ [...] Visst finns det de som kör bÄde FL och Reason men som sagt de FLESTA kör dom andra proggen... Spana hÀr: Cubase 4 Logic Pro Pro Tools?
musik (oregistrerad) Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Hade jag haft FL hade jag kunnat hjÀlpa dig, men nu har jag fÄtt knaster vid inspelning tyvÀrr, Hur kommer man tillrÀtta med det...??
Hellpig Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 (redigerat) Knaster verkar regera denna trĂ„d. Var för tusan liiite trevligare mot en nybörjare... deras förfrĂ„gan var ju trevligt stĂ€lld om Ă€n aningens nybörjarmĂ€ssig. Man skall inte hĂ„na en nykomling - tycker jag. Var lite hjĂ€lpsam istĂ€llet annars Ă€r ett svar inte meningsfullt. đ Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
FiGurT Postat 9 juni 2007 TrÄdstartare Postat 9 juni 2007 (redigerat) nu har jag Àndrat trÄden, menmen, ska vi se vad han sÀger -.- Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
Linkowich Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 TrĂ„den började ju trevligt och hjĂ€lpsamt tycker jag. Det Ă€r ju nĂ€r man har lite svĂ„rt med ödmjukheten som nybörjare som det skĂ€r sig (typ inlĂ€gg #4). Sen Ă€r vi vĂ€l elaka hĂ€r?!? SnĂ€ll kan man ju vara IRL đ
Emulator Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 (redigerat) Knaster verkar regera denna trĂ„d. Var för tusan liiite trevligare mot en nybörjare... deras förfrĂ„gan var ju trevligt stĂ€lld om Ă€n aningens nybörjarmĂ€ssig. Man skall inte hĂ„na en nykomling - tycker jag. Var lite hjĂ€lpsam istĂ€llet annars Ă€r ett svar inte meningsfullt. đ blir lite fundersam varför jag blir citerad i samband med att vara snĂ€llare mot trĂ„dskaparen? Jag trodde jag backade dem....? Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
hegobald Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Helt otroligt.. đ frĂ„n början sĂ„ startade denna trĂ„d med att nĂ„n ville ha en lĂ„t gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frĂ„gade hade visst snöat in sig pĂ„ leksaksprogamet Fruity Loops đ.. Ok det kan man fixa senare tĂ€nker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976) Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sĂ„ngen sĂ„ fixar vi det hela oberonde av program.. Eller Ă€r du ung och dum eller??đ
FiGurT Postat 9 juni 2007 TrĂ„dstartare Postat 9 juni 2007 Helt otroligt.. đ frĂ„n början sĂ„ startade denna trĂ„d med att nĂ„n ville ha en lĂ„t gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frĂ„gade hade visst snöat in sig pĂ„ leksaksprogamet Fruity Loops đ.. Ok det kan man fixa senare tĂ€nker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976) Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sĂ„ngen sĂ„ fixar vi det hela oberonde av program.. Eller Ă€r du ung och dum eller??đ Jag lĂ€gger upp en text hĂ€r dĂ„ sĂ„ ser vi om nĂ„n kan göra melodi, och kanske spela in den. Valfritt program/hemmagjort đ "Rosaelefant:: --------------- Vi har vĂ„ran maskot han stor o rosa o bor i ett slott slottet heter rosaelefant.net för han Ă€r den rosaste elefanten vi nĂ„sin sett han gillar att leka o han gillar att busa nĂ„t han hatar Ă€r att snusa han Ă€lskar besökarna som kommer till hans slott men hatar lĂ„ten jag kĂ€nner en bot sĂ„ lyssna nu pĂ„ denna lĂ„ten sĂ„ blir du stor o rosa blir det straff sĂ„ e det bara att blÄÄÄÄÄsa --------------- RefrĂ€ng:: --------------- Han Ă€r stor o rosa hans snabel kan verkligen blĂ„sa han vi Ă€lskar Ă€r rosa, stor och boor i ett slott rosaelefant Ă€r vĂ„r MASKOOOT. --------------- Starta datorn du Ă€r vĂ€l inte lacyborn? starta webblĂ€saren skriv in rosaelefant.net sĂ„ komemr du fĂ„ se nĂ„t du alldrig sett. vi vet att den sidan rockar fett ganska lĂ€tt skicka vidare till kompis starta en kedja sluta nu att bedja o sĂ€tt hĂ€nderna pĂ„ tangetbordet ta tag i rodret o kom in till rosaelefant.net --------------- RefrĂ€ng:: --------------- Han Ă€r stor o rosa hans snabel kan verkligen blĂ„sa han vi Ă€lskar Ă€r rosa, stor och boor i ett slott rosaelefant Ă€r vĂ„r MASKOOOT." En liten fulinglĂ„t. đ Lycka till..
Emulator Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 tydligen fanns ju rosaelefant.net đ lite..rosa helikopter möter.....gryningspatrullen ? đ Vad Ă€r detta för community dĂ„?
FiGurT Postat 9 juni 2007 TrĂ„dstartare Postat 9 juni 2007 tydligen fanns ju rosaelefant.net đ lite..rosa helikopter möter.....gryningspatrullen ? đ Vad Ă€r detta för community dĂ„? HAHA, det var nĂ„n text jag fick av random snubbe đ Han tyckte sidan skulle ha den đ
hegobald Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 SkĂ€rp dig.. Jag behöver din röst och lĂ„tidĂš Ă„ sĂ„ vidare... Har du en IQ konsumkasse eller? Fattar inte hur du tĂ€nker.. Helt otroligt.. đ frĂ„n början sĂ„ startade denna trĂ„d med att nĂ„n ville ha en lĂ„t gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frĂ„gade hade visst snöat in sig pĂ„ leksaksprogamet Fruity Loops đ.. Ok det kan man fixa senare tĂ€nker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976) Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sĂ„ngen sĂ„ fixar vi det hela oberonde av program.. Eller Ă€r du ung och dum eller??đ Jag lĂ€gger upp en text hĂ€r dĂ„ sĂ„ ser vi om nĂ„n kan göra melodi, och kanske spela in den. Valfritt program/hemmagjort đ "Rosaelefant:: --------------- Vi har vĂ„ran maskot han stor o rosa o bor i ett slott slottet heter rosaelefant.net för han Ă€r den rosaste elefanten vi nĂ„sin sett han gillar att leka o han gillar att busa nĂ„t han hatar Ă€r att snusa han Ă€lskar besökarna som kommer till hans slott men hatar lĂ„ten jag kĂ€nner en bot sĂ„ lyssna nu pĂ„ denna lĂ„ten sĂ„ blir du stor o rosa blir det straff sĂ„ e det bara att blÄÄÄÄÄsa --------------- RefrĂ€ng:: --------------- Han Ă€r stor o rosa hans snabel kan verkligen blĂ„sa han vi Ă€lskar Ă€r rosa, stor och boor i ett slott rosaelefant Ă€r vĂ„r MASKOOOT. --------------- Starta datorn du Ă€r vĂ€l inte lacyborn? starta webblĂ€saren skriv in rosaelefant.net sĂ„ komemr du fĂ„ se nĂ„t du alldrig sett. vi vet att den sidan rockar fett ganska lĂ€tt skicka vidare till kompis starta en kedja sluta nu att bedja o sĂ€tt hĂ€nderna pĂ„ tangetbordet ta tag i rodret o kom in till rosaelefant.net --------------- RefrĂ€ng:: --------------- Han Ă€r stor o rosa hans snabel kan verkligen blĂ„sa han vi Ă€lskar Ă€r rosa, stor och boor i ett slott rosaelefant Ă€r vĂ„r MASKOOOT." En liten fulinglĂ„t. đ Lycka till..
FiGurT Postat 9 juni 2007 TrĂ„dstartare Postat 9 juni 2007 (redigerat) SkĂ€rp dig.. Jag behöver din röst och lĂ„tidĂš Ă„ sĂ„ vidare... Har du en IQ konsumkasse eller? Fattar inte hur du tĂ€nker.. ni kan ju prova sjunga sj? đ Jag kan inte sjunga .. LĂ„ten ska bara vara allmĂ€nt FUL! Redigerat 11 juni 2007 av Olsberg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.