Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Vi söker nÄgon som kan hjÀlpa oss komma pÄ en melodi till vÄr text.

Redigerat av FiGurT
Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Jag anvÀnder FL till mitt musikskapande. Varför vill ni ha den

gjord just i FL och vilken typ av musik Àr det ni syftar pÄ?

Postat

Som aburman sÀger, jag tror det Àr en god idé att berÀtta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla lÄtskrivare ens vet vad FL Àr för nÄgot och varför man ska göra lÄtarna specifikt just dÀri.

Postat
Som aburman sÀger, jag tror det Àr en god idé att berÀtta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla lÄtskrivare ens vet vad FL Àr för nÄgot och varför man ska göra lÄtarna specifikt just dÀri.

Den vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L anvÀnds num,era av basshunter, laser osv. Det Àr ett program man gör musik i genom att lÀgga in toner vilket jag tror Àr det lÀttare för just denna lÄten.

Postat

Den vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L anvÀnds num,era av basshunter, laser osv. Det Àr ett program man gör musik i genom att lÀgga in toner vilket jag tror Àr det lÀttare för just denna lÄten.

...det Ă€r ett program man gör musik i genom att lĂ€gga in toner... 😄

detta var nog det... 😉 hittar inte ens ord 😆😆😆

Postat (redigerat)

Fruity Loops Àr som sagt en samplebaserad sequencer som du kan anvÀnda vilka samplingar som helst nÀr du bygger upp din lÄt. Att skapa och redigera innehÄll i de olika spÄren Àr inte sÀrskilt svÄrt. Det finns editorer för det mesta och dom Àr mycket lÀttarbetade. Vill du göra basgÄngar eller melodier Àr det bara att ta fram keyboard-editorn och klicka för glatta livet. Vill du Àndra volymen, panorering eller vad det nu kan vara, sÄ Àr det bara att rita hur du vill ha det. Intressant att notera Àr att det finns möjlighet att lÀgga pÄ resonans och filter pÄ vilket ljud som helst, och sedan styra parametrarna under spÄrets gÄng.

Taget frÄn http://www.instrument-online.nu/arkiv/test...ruityloops.html

Redigerat av Olsberg
Postat
vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L anvÀnds numera av basshunter, laser osv. Det Àr ett program man gör musik i genom att lÀgga in toner vilket jag tror Àr det lÀttare för just denna lÄten.

Fruit Loops lÄter toppen och supermodernt!! I mitt musikprogram (Cubase) gÄr det bara att anvÀnda gamla melodier som man mÄste köpa pÄ internet med Paypal. Det brukar bli rÀtt dyrt, typ hela mÄnadspengen gick Ät för min senaste lÄt.

musik (oregistrerad)
Postat

Va inte sÄna nu!!

😉

Att han/de anvÀnder FL beror vÀl bara pÄ att de Àr inkörda pÄ det. Det Àr vÀl inget konstigt och vb har vÀl inte ens nÀmnt nÄgot om andra program, eller? Att den de söker ska vara van vid FL Àr vÀl dÀrför inget mÀrkligt!

BÀlte pÄ!

😄

:musik

Postat
vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L anvÀnds numera av basshunter, laser osv. Det Àr ett program man gör musik i genom att lÀgga in toner vilket jag tror Àr det lÀttare för just denna lÄten.

Fruit Loops lÄter toppen och supermodernt!! I mitt musikprogram (Cubase) gÄr det bara att anvÀnda gamla melodier som man mÄste köpa pÄ internet med Paypal. Det brukar bli rÀtt dyrt, typ hela mÄnadspengen gick Ät för min senaste lÄt.

Jag dör 😄
Postat

Det var dÄ jÀklarns vad folk blev upprörda över en enkel, om Àn nÄgot bristfÀllig, förfrÄgan om samarbete.

Postat (redigerat)

Men kÀra nÄn. Jag vill ha hjÀlp med en lÄt. AltsÄ, vi har texten fÀrdig men behöver en melodi, inte nÄn ripoff av nÄgon annan lÄt.

F L var ett tips för det vÀrkar alla nyare "sommarplÄgor" anvÀnda sig av.

Som du sa i början att jag skulle vÀxa pÄ mig o komma tillbaka, kanske samma gÀller för dig?

"Som jag skrev i mitt Pm sÄ var det aldrig meninngen att hoppapÄ dig eller göra narr av dig, men nÀr du bemöter min ursÀkt pÄ det viset sÄ blir jag lite orolig över vart detta forum Àr pÄ vÀg!"

Det dÀr syftar lite smÄtt pÄ dig sjÀlv. Du tror det lockar besökare genom att hacka sönder pÄ felformuleringar?

Redigerat av Olsberg
Postat (redigerat)

OJ

😆

😛

😄

Finner inte ord....

😄

AlltsÄ:

Dom flesta "seriösa" alt proffesionella producenter anvÀnder sig

inte av FL...Dom kör antingen Cubase eller Logic. Visst finns det

de som kör bÄde FL och Reason men som sagt de FLESTA kör

dom andra proggen...

Spana hÀr:

Cubase 4

Logic Pro

Redigerat av Twilight_Zound
Postat

För att bemöta din frÄga sÄ skulle det nog vara bÀttre om du stÀllde

den direkt som en UppdragsfrÄga...

"Tjena vi har text och ideér till en ny lÄt och behöver hjÀlp

med musiken"...

Vad producenten/kompositören i frÄga anvÀnder för program eller instrument

Ă€r HEEEEEELT ointressant.

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

TJĂŽTA!!!

LÄdan och FigurT - har ni gjort klart lÄten nÄn gÄng eller???

😆😛😄🙂😊

Redigerat av musik
musik (oregistrerad)
Postat

Hade jag haft FL hade jag kunnat hjÀlpa dig, men nu har jag fÄtt knaster vid inspelning tyvÀrr, Hur kommer man tillrÀtta med det...??

Postat (redigerat)

Knaster verkar regera denna trĂ„d. Var för tusan liiite trevligare mot en nybörjare... deras förfrĂ„gan var ju trevligt stĂ€lld om Ă€n aningens nybörjarmĂ€ssig. Man skall inte hĂ„na en nykomling - tycker jag. Var lite hjĂ€lpsam istĂ€llet annars Ă€r ett svar inte meningsfullt. 😊

Redigerat av Olsberg
Postat (redigerat)

nu har jag Àndrat trÄden, menmen, ska vi se vad han sÀger -.-

Redigerat av Olsberg
Postat

TrÄden började ju trevligt och hjÀlpsamt tycker jag. Det Àr ju nÀr man har lite svÄrt med ödmjukheten som nybörjare som det skÀr sig (typ inlÀgg #4).

Sen Ă€r vi vĂ€l elaka hĂ€r?!? SnĂ€ll kan man ju vara IRL 😊

Postat (redigerat)
Knaster verkar regera denna trĂ„d. Var för tusan liiite trevligare mot en nybörjare... deras förfrĂ„gan var ju trevligt stĂ€lld om Ă€n aningens nybörjarmĂ€ssig. Man skall inte hĂ„na en nykomling - tycker jag. Var lite hjĂ€lpsam istĂ€llet annars Ă€r ett svar inte meningsfullt. 😊

blir lite fundersam varför jag blir citerad i samband med att vara snÀllare mot trÄdskaparen? Jag trodde jag backade dem....?

Redigerat av Olsberg
Postat

Helt otroligt.. 😊 frĂ„n början sĂ„ startade denna trĂ„d med att nĂ„n ville ha en lĂ„t gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frĂ„gade hade visst snöat in sig pĂ„ leksaksprogamet Fruity Loops 😆.. Ok det kan man fixa senare tĂ€nker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976)

Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sĂ„ngen sĂ„ fixar vi det hela oberonde av program.. Eller Ă€r du ung och dum eller??😛

Postat
Helt otroligt.. 😊 frĂ„n början sĂ„ startade denna trĂ„d med att nĂ„n ville ha en lĂ„t gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frĂ„gade hade visst snöat in sig pĂ„ leksaksprogamet Fruity Loops 😆.. Ok det kan man fixa senare tĂ€nker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976)

Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sĂ„ngen sĂ„ fixar vi det hela oberonde av program.. Eller Ă€r du ung och dum eller??😛

Jag lĂ€gger upp en text hĂ€r dĂ„ sĂ„ ser vi om nĂ„n kan göra melodi, och kanske spela in den. Valfritt program/hemmagjort 🙂

"Rosaelefant::

---------------

Vi har vÄran maskot

han stor o rosa o bor i ett slott

slottet heter rosaelefant.net

för han Àr den rosaste elefanten vi nÄsin sett

han gillar att leka o han gillar att busa

nÄt han hatar Àr att snusa

han Àlskar besökarna som kommer till hans slott

men hatar lÄten jag kÀnner en bot

sÄ lyssna nu pÄ denna lÄten sÄ blir

du stor o rosa

blir det straff sÄ e det bara att blÄÄÄÄÄsa

---------------

RefrÀng::

---------------

Han Àr stor o rosa

hans snabel kan verkligen blÄsa

han vi Àlskar Àr rosa, stor och boor

i ett slott

rosaelefant Àr vÄr MASKOOOT.

---------------

Starta datorn

du Àr vÀl inte lacyborn?

starta webblÀsaren

skriv in rosaelefant.net

sÄ komemr du fÄ se nÄt du alldrig sett.

vi vet att den sidan rockar fett ganska lÀtt

skicka vidare till kompis starta en kedja

sluta nu att bedja o sÀtt hÀnderna pÄ tangetbordet

ta tag i rodret o kom in till rosaelefant.net

---------------

---------------

Han Àr stor o rosa

i ett slott

rosaelefant Àr vÄr MASKOOOT."

En liten fulinglĂ„t. 😄 Lycka till..

Postat

tydligen fanns ju rosaelefant.net 😆

lite..rosa helikopter möter.....gryningspatrullen ? 😊

Vad Àr detta för community dÄ?

Postat
tydligen fanns ju rosaelefant.net 😛

lite..rosa helikopter möter.....gryningspatrullen ? 😊

Vad Àr detta för community dÄ?

HAHA, det var nĂ„n text jag fick av random snubbe 😄 Han tyckte sidan skulle ha den 😆

Postat

SkÀrp dig.. Jag behöver din röst och lÄtidÚ Ä sÄ vidare... Har du en IQ konsumkasse eller? Fattar inte hur du tÀnker..

Jag lĂ€gger upp en text hĂ€r dĂ„ sĂ„ ser vi om nĂ„n kan göra melodi, och kanske spela in den. Valfritt program/hemmagjort 🙂

"Rosaelefant::

---------------

Vi har vÄran maskot

han stor o rosa o bor i ett slott

slottet heter rosaelefant.net

för han Àr den rosaste elefanten vi nÄsin sett

han gillar att leka o han gillar att busa

nÄt han hatar Àr att snusa

han Àlskar besökarna som kommer till hans slott

men hatar lÄten jag kÀnner en bot

sÄ lyssna nu pÄ denna lÄten sÄ blir

du stor o rosa

blir det straff sÄ e det bara att blÄÄÄÄÄsa

---------------

---------------

Han Àr stor o rosa

i ett slott

rosaelefant Àr vÄr MASKOOOT.

---------------

Starta datorn

du Àr vÀl inte lacyborn?

starta webblÀsaren

skriv in rosaelefant.net

sÄ komemr du fÄ se nÄt du alldrig sett.

vi vet att den sidan rockar fett ganska lÀtt

skicka vidare till kompis starta en kedja

sluta nu att bedja o sÀtt hÀnderna pÄ tangetbordet

ta tag i rodret o kom in till rosaelefant.net

---------------

---------------

Han Àr stor o rosa

i ett slott

rosaelefant Àr vÄr MASKOOOT."

En liten fulinglĂ„t. 😄 Lycka till..

Postat (redigerat)
SkÀrp dig.. Jag behöver din röst och lÄtidÚ Ä sÄ vidare... Har du en IQ konsumkasse eller? Fattar inte hur du tÀnker..

ni kan ju prova sjunga sj? 😊 Jag kan inte sjunga .. LĂ„ten ska bara vara allmĂ€nt FUL!

Redigerat av Olsberg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.