Jump to content
Annons

Musik makare!


FiGurT

Recommended Posts

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Som aburman säger, jag tror det är en god idé att berätta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla låtskrivare ens vet vad FL är för något och varför man ska göra låtarna specifikt just däri.

Den vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L används num,era av basshunter, laser osv. Det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner vilket jag tror är det lättare för just denna låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som aburman säger, jag tror det är en god idé att berätta mer. Jag skulle faktiskt inte tro att alla låtskrivare ens vet vad FL är för något och varför man ska göra låtarna specifikt just däri.

Den vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L används num,era av basshunter, laser osv. Det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner vilket jag tror är det lättare för just denna låten.

 

 

...det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner... 😄

detta var nog det... 😉 hittar inte ens ord 😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Fruity Loops är som sagt en samplebaserad sequencer som du kan använda vilka samplingar som helst när du bygger upp din låt. Att skapa och redigera innehåll i de olika spåren är inte särskilt svårt. Det finns editorer för det mesta och dom är mycket lättarbetade. Vill du göra basgångar eller melodier är det bara att ta fram keyboard-editorn och klicka för glatta livet. Vill du ändra volymen, panorering eller vad det nu kan vara, så är det bara att rita hur du vill ha det. Intressant att notera är att det finns möjlighet att lägga på resonans och filter på vilket ljud som helst, och sedan styra parametrarna under spårets gång.

Taget från http://www.instrument-online.nu/arkiv/test...ruityloops.html

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L används numera av basshunter, laser osv. Det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner vilket jag tror är det lättare för just denna låten.

Fruit Loops låter toppen och supermodernt!! I mitt musikprogram (Cubase) går det bara att använda gamla melodier som man måste köpa på internet med Paypal. Det brukar bli rätt dyrt, typ hela månadspengen gick åt för min senaste låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Va inte såna nu!!

😉

Att han/de använder FL beror väl bara på att de är inkörda på det. Det är väl inget konstigt och vb har väl inte ens nämnt något om andra program, eller? Att den de söker ska vara van vid FL är väl därför inget märkligt!

Bälte på!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

vi sökler ska kunna göra en helt ny melodi. F L används numera av basshunter, laser osv. Det är ett program man gör musik i genom att lägga in toner vilket jag tror är det lättare för just denna låten.

Fruit Loops låter toppen och supermodernt!! I mitt musikprogram (Cubase) går det bara att använda gamla melodier som man måste köpa på internet med Paypal. Det brukar bli rätt dyrt, typ hela månadspengen gick åt för min senaste låt.

Jag dör 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Men kära nån. Jag vill ha hjälp med en låt. Altså, vi har texten färdig men behöver en melodi, inte nån ripoff av någon annan låt.

F L var ett tips för det värkar alla nyare "sommarplågor" använda sig av.

Som du sa i början att jag skulle växa på mig o komma tillbaka, kanske samma gäller för dig?

"Som jag skrev i mitt Pm så var det aldrig meninngen att hoppapå dig eller göra narr av dig, men när du bemöter min ursäkt på det viset så blir jag lite orolig över vart detta forum är på väg!"

Det där syftar lite smått på dig själv. Du tror det lockar besökare genom att hacka sönder på felformuleringar?

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

OJ

😆

😛

😄

Finner inte ord....

😄

Alltså:

Dom flesta "seriösa" alt proffesionella producenter använder sig

inte av FL...Dom kör antingen Cubase eller Logic. Visst finns det

de som kör både FL och Reason men som sagt de FLESTA kör

dom andra proggen...

Spana här:

Cubase 4

Logic Pro

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

För att bemöta din fråga så skulle det nog vara bättre om du ställde

den direkt som en Uppdragsfråga...

"Tjena vi har text och ideér till en ny låt och behöver hjälp

med musiken"...

Vad producenten/kompositören i fråga använder för program eller instrument

är HEEEEEELT ointressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

TJôTA!!!

Lådan och FigurT - har ni gjort klart låten nån gång eller???

😆😛😄🙂😊

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hade jag haft FL hade jag kunnat hjälpa dig, men nu har jag fått knaster vid inspelning tyvärr, Hur kommer man tillrätta med det...??

Link to comment
Dela på andra sajter

Knaster verkar regera denna tråd. Var för tusan liiite trevligare mot en nybörjare... deras förfrågan var ju trevligt ställd om än aningens nybörjarmässig. Man skall inte håna en nykomling - tycker jag. Var lite hjälpsam istället annars är ett svar inte meningsfullt. 😊

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråden började ju trevligt och hjälpsamt tycker jag. Det är ju när man har lite svårt med ödmjukheten som nybörjare som det skär sig (typ inlägg #4).

Sen är vi väl elaka här?!? Snäll kan man ju vara IRL 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Knaster verkar regera denna tråd. Var för tusan liiite trevligare mot en nybörjare... deras förfrågan var ju trevligt ställd om än aningens nybörjarmässig. Man skall inte håna en nykomling - tycker jag. Var lite hjälpsam istället annars är ett svar inte meningsfullt. 😊

blir lite fundersam varför jag blir citerad i samband med att vara snällare mot trådskaparen? Jag trodde jag backade dem....?

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt otroligt.. 😊 från början så startade denna tråd med att nån ville ha en låt gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frågade hade visst snöat in sig på leksaksprogamet Fruity Loops 😆.. Ok det kan man fixa senare tänker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976)

Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sången så fixar vi det hela oberonde av program.. Eller är du ung och dum eller??😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt otroligt.. 😊 från början så startade denna tråd med att nån ville ha en låt gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frågade hade visst snöat in sig på leksaksprogamet Fruity Loops 😆.. Ok det kan man fixa senare tänker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976)

Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sången så fixar vi det hela oberonde av program.. Eller är du ung och dum eller??😛

Jag lägger upp en text här då så ser vi om nån kan göra melodi, och kanske spela in den. Valfritt program/hemmagjort 🙂

"Rosaelefant::

---------------

Vi har våran maskot

han stor o rosa o bor i ett slott

slottet heter rosaelefant.net

för han är den rosaste elefanten vi nåsin sett

han gillar att leka o han gillar att busa

nåt han hatar är att snusa

han älskar besökarna som kommer till hans slott

men hatar låten jag känner en bot

så lyssna nu på denna låten så blir

du stor o rosa

blir det straff så e det bara att blåååååsa

---------------

Refräng::

---------------

Han är stor o rosa

hans snabel kan verkligen blåsa

han vi älskar är rosa, stor och boor

i ett slott

rosaelefant är vår MASKOOOT.

---------------

Starta datorn

du är väl inte lacyborn?

starta webbläsaren

skriv in rosaelefant.net

så komemr du få se nåt du alldrig sett.

vi vet att den sidan rockar fett ganska lätt

skicka vidare till kompis starta en kedja

sluta nu att bedja o sätt händerna på tangetbordet

ta tag i rodret o kom in till rosaelefant.net

---------------

Refräng::

---------------

Han är stor o rosa

hans snabel kan verkligen blåsa

han vi älskar är rosa, stor och boor

i ett slott

rosaelefant är vår MASKOOOT."

En liten fulinglåt. 😄 Lycka till..

Link to comment
Dela på andra sajter

tydligen fanns ju rosaelefant.net 😛

lite..rosa helikopter möter.....gryningspatrullen ? 😊

Vad är detta för community då?

HAHA, det var nån text jag fick av random snubbe 😄 Han tyckte sidan skulle ha den 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärp dig.. Jag behöver din röst och låtidè å så vidare... Har du en IQ konsumkasse eller? Fattar inte hur du tänker..

Helt otroligt.. 😊 från början så startade denna tråd med att nån ville ha en låt gjord mot en text.. Ok.. Det finns minst 1000 program man kan göra detta i. Men den som frågade hade visst snöat in sig på leksaksprogamet Fruity Loops 😆.. Ok det kan man fixa senare tänker jag som erfaren tekniker (har rattat mixerbords sedan 1976)

Men som sagt.. Varför just FL??? Upp med sången så fixar vi det hela oberonde av program.. Eller är du ung och dum eller??😛

Jag lägger upp en text här då så ser vi om nån kan göra melodi, och kanske spela in den. Valfritt program/hemmagjort 🙂

"Rosaelefant::

---------------

Vi har våran maskot

han stor o rosa o bor i ett slott

slottet heter rosaelefant.net

för han är den rosaste elefanten vi nåsin sett

han gillar att leka o han gillar att busa

nåt han hatar är att snusa

han älskar besökarna som kommer till hans slott

men hatar låten jag känner en bot

så lyssna nu på denna låten så blir

du stor o rosa

blir det straff så e det bara att blåååååsa

---------------

Refräng::

---------------

Han är stor o rosa

hans snabel kan verkligen blåsa

han vi älskar är rosa, stor och boor

i ett slott

rosaelefant är vår MASKOOOT.

---------------

Starta datorn

du är väl inte lacyborn?

starta webbläsaren

skriv in rosaelefant.net

så komemr du få se nåt du alldrig sett.

vi vet att den sidan rockar fett ganska lätt

skicka vidare till kompis starta en kedja

sluta nu att bedja o sätt händerna på tangetbordet

ta tag i rodret o kom in till rosaelefant.net

---------------

Refräng::

---------------

Han är stor o rosa

hans snabel kan verkligen blåsa

han vi älskar är rosa, stor och boor

i ett slott

rosaelefant är vår MASKOOOT."

En liten fulinglåt. 😄 Lycka till..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Skärp dig.. Jag behöver din röst och låtidè å så vidare... Har du en IQ konsumkasse eller? Fattar inte hur du tänker..

ni kan ju prova sjunga sj? 😊 Jag kan inte sjunga .. Låten ska bara vara allmänt FUL!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...