Jump to content
Annons

Anti-virus


Recommended Posts

Köpte ny dator nyligen, Dell Inspiron. Medföljande anti-virusprogram ( McAfee) är på upphällningen, men eftersom den spammar oss med påminnelser om detta vägrar jag att förnya licensen, åtminstone inte utan goda skäl. Man borde anmäla för trakasseri :rolleyes:

Men till frågan - vad ska man ha? Vad har ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gratis är gott. :rolleyes:

AVG Free anti-virus kör jag tillsammans med Zone Alarm (brandvägg).

Sen kör jag även Spybot och Ad-Aware.

De två senare är båda anti-spyware, men de verkar hitta lite olika saker varje gång.

Har ännu inte kollat in AVGs alternativ vad gäller anti-spyware. Det är nog rätt nytt så jag har noll koll på om de kostar något och om de är bra. Finns även något anti-virustillägg till Zone Alarm, men det gäller nog pro-versionerna kan jag tänka mig.

Det finns nog många rätt bra alternativ, det enda jag personligen vill avråda någon att använda är "säkerhetsprodukter" från Norton.

Om du vill läsa tester av sådana produkter skulle jag nog kolla in olika datortidningars hemsidor.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör också AVG free + spybot. Sedan laddar jag hem provverisonerna av Nod eller kasparsky och rensar en gång i halvåret. AVG fungerar klockrent faktiskt har aldrig haft några större problem. Brandvägg kör jag halvnaket. Wíndows inbyggda fungerar hyfsat.

Zonelaram får jag spader på. Den varnar typ trettio gånger i sekunden för allt möjligt - bara jobbigt.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör också AVG free + spybot. Sedan laddar jag hem provverisonerna av Nod eller kasparsky och rensar en gång i halvåret. AVG fungerar klockrent faktiskt har aldrig haft några större problem. Brandvägg kör jag halvnaket. Wíndows inbyggda fungerar hyfsat.

Zonelaram får jag spader på. Den varnar typ trettio gånger i sekunden för allt möjligt - bara jobbigt.

🙂

Du vet att varje gång den varnar så kan du klicka i "dont show further messages bla bla" och på så vis kommer de inte längre upp? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör också AVG free + spybot. Sedan laddar jag hem provverisonerna av Nod eller kasparsky och rensar en gång i halvåret. AVG fungerar klockrent faktiskt har aldrig haft några större problem. Brandvägg kör jag halvnaket. Wíndows inbyggda fungerar hyfsat.

Zonelaram får jag spader på. Den varnar typ trettio gånger i sekunden för allt möjligt - bara jobbigt.

🙂

Du vet att varje gång den varnar så kan du klicka i "dont show further messages bla bla" och på så vis kommer de inte längre upp? 🙂

HA !ja, det skulle man ju kunna förvänta sig. Men icke sa nicke.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag har använt Solomon AVTK - helt fantastiskt. Vet inte om det finns kvar.

Jag har använt Norton - värdelöst, för det var för effektivt. Stoppade mig från att öppna pdf-filer t.ex. även när jag inte ens var på Nätet.

Jag har nu Secure - värdelöst. Det stänger av hela datorn då och då. Gå in på My Space är bara att glömma.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
Roypan (oregistrerad)
🙂 F-Secure är det värsta skit jag någonsin installerat i datorn, supporten hade gett upp för länge sen och orkade inte ens försöka att hjälpa till. Använt gratis-Avast i ungefär 2 års tid och är supernöjd.
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Fick extrembra hjälp från ComHem om F-Secure. Hemligheten låg i själva verket i att köra BÅDE F-Secure OCH Ad-aware.

Gör man det så vet man att man går säker.

Inget krångel alls sedan dess. Det som inte F-Secure tar bort, fixar Ad-aware därefter.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

nod 32 är det som brukar få bäst betyg i diverse datortidningar. Prestandasnål.

Själv hade jag mcaffe, och den slukar enorma mängder systemresurser. Gick så småningom över till AVG som är mer lätthanterlig trots att jag hade ett gällande treårsavtal med mcaffe.

Men jag ska skaffa nod 32 så fort det är dags att ominstallera mitt xp, vilket blir vilken månad som helst.

Förutom tidigare tips i den här tråden vill jag rekommendera ett gratisprogram som heter

c-cleaner. Den hjälper till att städa windowsregistret och hålla rent på hårddisken. Superbra helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...