Jump to content
Annons

Inspelning av trummor


Biran

Recommended Posts

Hello folks

Har bestämt mej för att inhandla ljudkort, monitorer m.m för att göra en demo med mitt band..

Min fråga är, om jag ej gillar soundet i trumspåren (audio), går det att konvertera dom till

midispår för att istället använda trumplugg (mjukvarutrummor) eller behåller jag audiospåren, som i sin tur triggar trumpluggen ??

/Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hello folks

Har bestämt mej för att inhandla ljudkort, monitorer m.m för att göra en demo med mitt band..

Min fråga är, om jag ej gillar soundet i trumspåren (audio), går det att konvertera dom till

midispår för att istället använda trumplugg (mjukvarutrummor) eller behåller jag audiospåren, som i sin tur triggar trumpluggen ??

/Biran

Det går bra vilket som. Du kan med KT trigger, göra audiosignalen till midi och använda t.ex. battery eller nåt, eller så kan du använda drumagog eller ApTrigga (billigare) och trigga direkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Hello folks

Har bestämt mej för att inhandla ljudkort, monitorer m.m för att göra en demo med mitt band..

Min fråga är, om jag ej gillar soundet i trumspåren (audio), går det att konvertera dom till

midispår för att istället använda trumplugg (mjukvarutrummor) eller behåller jag audiospåren, som i sin tur triggar trumpluggen ??

/Biran

Haha. Jag hoppas verkligen för husfridens skull att er trummis inte besöker det här forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...