Jump to content
Annons

SKAPA TVSPELS MUSIK!


Lonian

Recommended Posts

Jag gjorde en liten rolig sak.

Ni ser allt på min youtube film

http://www.youtube.com/watch?v=KnmEb3Fw2fk

Det jag gör är att spela av ljudet från en NSF fil, kanal efter kanal.

Väljer ut en ton från var instrument som är neutral.

För in dem i FL

och sedan via gehör återspelar melodierna.

Hjälper också att man kan stänga av och bara lyssna på en channel i taget när man spelar in =)

Vad skall det här vara bra för?

Jag vet inte ;D Men det är kul iallfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

lol ;D

jodå jag har fått tag på magical8bitPlug [den är gratis på nätet]

Den har de standard instrumenten som nintendo 8bit har =D Låter otroligt likt faktist om man skall jämföra med de samplade nintendo instrumenten jag har ^____^

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

lol ;D

jodå jag har fått tag på magical8bitPlug [den är gratis på nätet]

Den har de standard instrumenten som nintendo 8bit har =D Låter otroligt likt faktist om man skall jämföra med de samplade nintendo instrumenten jag har ^____^

Har den med men den pluggen, den har inte det lite mera dova och underabara SNES-ljudet. Har letat en massa utan att komma fram till några resutlat. Har du några tips hur man kan få fram mera åt SNES-håller istället för NES?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tar en rejäl omväg där. FLStudio har allt som behövs för att återskapa NES-ljuden (Bortsett från noisekanalen). Släng in en SimSynth med nollställda funktioner (Välj typ "blank" från presetlistan), välj squareoscillatorn och ratta på PW:n. Basen är en triangelvåg.

SNES är ingen synt. SPC-chippet spelar upp extremt nertrimmade samplingar med lite primitivt reverb och dylikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
Önskar jag hade ett SID ship

De VST:ar jag har som ger fina SID ljud brukar balla ur ibland tyvärr =/

Men du! ajg tror refx har en synth som heter quadraSID, den e braa

Yes jag har provat den. Men anledningen till varför jag inte gillar quadraSID är för att ljuden nollställs när jag startar om FL och laddar låten nästa gång.

Därför om det är något ljud jag gillar i QuadraSID brukar jag spela en melodi i det och spara som en Wav fil, sedan använda det som en Sample i projektet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en sf2-bank med alla SPC-samples (ej olagligt utan gratis på en sida (om inte sidan var olaglig förståss)). Om någon är intresserad kan jag slänga upp den.

adress

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...