Jump to content
Annons

Hej alla


Nanne

Recommended Posts

Hej alla

Är 25år och bor i Göteborg

Jobbar volvo och får där inspiration till mitt EBM/Industri band MERDRE (franska för skit, jävlar etc...) av alla robotar som pyser och blippar.

Har bandet tillsammans med min sambo som utbildar sig till skräddare. Så "studion" trängs i ett rum med saker som tyger, symaskiner och strykbrädor.

Utrustingen är

Ljudkort: Audiotrak Maya 44mkII

synthar: Kawaii K1m (jättefina stråkar och så)

Crumar BIT99 (feta basar. den är däremot sönder och väntar på reparation)

Mjukvara: Reason, Rebirth och Korg Legacy som mixas ihop i Cubase

Drömmer våta drömmar om en Korg MS2000 och Clavia Nordlead

Började min bana med att göra musik med Fasttracker 2 på mitten av 90talet (jag har fortfarande kvar mitt GUS MAX ljudkort med 1mb minne!). Men efter en hårddiskkrash där allt material, samplingar och i stort sett hela mitt liv ödelades så lade jag ner allt musikskapande på flera år. Det är först det senaste halvåret som jag börjat igen.

Hoppas jag kommer lära mig en del här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grejerna ligger nerpackad i lådor för tillfället i väntan på att värden ska tapetsera om. Så nåt material kan inte plockas fram på rak arm. En demo är däremot under utveckling. Har material i huvudet och på mängder av postit lappar (prisad vare denna uppfinning)

Damm... javisst. Tyg är ju inte direkt fritt från sådant. I vår förra lägenhet så varvades däremot alla sömnadsdagar med flitigt användande av dammsugaren (vi har en speciellt för detta rum). Alla symaskiner ligger så långt ifrån elektroniken som möjligt dessutom. Håller på att snickra på en rumsavdelare också. Det måste tyvärr bli så när man har en trea och snålt med utrymme.

Kanske fel att säja att min sambo gör musik med mig. Hon fyller ungefär samma funktion som Claes gör i covenant. Hon säjer helt enkelt till vad som funkar och som inte funkar. Om jag behöver lyfta fram trummorna eller om ett ljud låter förjävligt. Hon skriver lite texter också. Samarbetet funkar rätt bra även om jag skulle vilja ha en till som gillar att göra musik a la suicide commando & covenant på en seriös nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...