Jump to content
Annons

Program med lite system krav?


Kurt Cobain

Recommended Posts

Min systerson är 11 år och har en dator med 1,4 ghz/512 mb ram och med XP.

Han har en keyboard och jag har gett han mitt soundblaster kort med midi ingångar.

han har dessutom en bas och en gitarr som han vill använda.

Jag behöver ett program som är lättfattat och inte kräver mycker mycket dator kraft.

ACID XPRESS.... är detta ett bra val? ....finns bättre alternativ?

EDIT: som ni förstår så behöver det inte va nya program... kan väldigt lite överhuvudtaget om musikprogram men ska funka med div. pluggar, och gratis eller billigt !

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har kört Cubase VST 5 med Reason i Rewire-mode på en 300 MHz:are, med relativt bra resultat. Men det beror förstås på hur mycket man kommer använda sig av effekter och VSTi.

Jag ska väl slå ett slag för gratis-programmet Reaper. Har funkat bra de gånger jag testat det, men det kan dock vara lite jobbigt att lära sig, iaf om man inte har så stor vana av datorer eller andra musikprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska väl slå ett slag för gratis-programmet Reaper.

Vill bara vänligen påpeka att Reaper inte är gratis utan shareware (som iofs är fullt fungerande i all oändlighet om man nu inte betalar för sig).

http://reaper.fm/purchase.php

Jag tycker själv att det är ett alldeles ypperligt program vars utveckling går i rasande fart men det är kanske inte rätt program för en 11-åring att börja med.

Tracktion 2 rekommenderas för nybörjare i tidningen STUDIO så det kanske kan vara något att titta på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...