Jump to content
Annons

Lite får man tåla


VacUm

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Lite får man tåla

* ARTIST/GRUPP:

* GENRE: popbluesjazzkonstigt

* LÅTLÄNGD: 3 minuter

* KOMPOSITÖR:

* PRODUCENT:

* EV. MEDVERKANDE: Dojan på gitarr

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.6 mb

* STATUS: Skiss

Har skaffat nya monitorer och försöker få lite koll här. Hur låter det?

edit: en version med gitarrsolo.

lite.mp3

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter askonstigt fast på ett skönt sätt! Måste lyssna lite till innan jag kan uttala mig mer och tydligare.

Hmmm, slutet är konstigt abrubt men det kanske ska vara så?

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, EST har jag ju svårt för. Men sundström är favorit här.. Så jag får väl va glad.

Kul att mixen funkar. Är otroligt nöjd med mina monitorer än så länge. Trots lite halvdum placering just nu så känns det som om man redan har lite koll på läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar! Låten är bara en eventuell skiss till ett band vi håller på o starta... Allt utom sång och den akustiska gitarren är softsynthar/samplers (gitarren är dock en tvåtaktersloop som går igenom hela låten).

Karl: japp, basklarinett. Från en Roland U110 ursprungligen 🙂 Jag köpte ett par Event TR6. Passar perfekt hemma, både som helt ok monitorer och för njutningslyssnings skull.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

En skön låt och atmosfär.

Tycker att man får känslan av att gå i en nerförsbacke, det där med att man får hålla emot liksom. Spontant skulle jag nog vilja låta benen ramla med bara, i alla fall en kort stund... för att sedan gå igen. Om du förstår vad jag menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

En skön låt och atmosfär.

Tycker att man får känslan av att gå i en nerförsbacke, det där med att man får hålla emot liksom. Spontant skulle jag nog vilja låta benen ramla med bara, i alla fall en kort stund... för att sedan gå igen. Om du förstår vad jag menar?

Vet inte om jag riktigt vet vad du menar, men jag tror det. Det är ju lite vad låten handlar om faktiskt. Fast själv tycker jag nog det släpper frammåt solot när man får all underdelning presenterad i percussiondelen.

Tänkte skrota rhodeset och be en polare lägga lite gitarr istället. Får se om det blir av nån gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt orginellt! Kocken blandar och rör om i grytan och ut kommer en helt ny anrättning. Här är raka åttondelar blandat med swingtakter i vitt skilda instrumentgenrer och en rak okomplicerad sångmelodi. Skitfint!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kompis Dojan la lite gitarr. Och jag lade om rhodeset (körde en tagning rakt igenom och typ stödde upp gitarrspelet). Vet inte om det är bättre.. Hade nog velat styra Dojan lite mer, men jag får väl vara nöjd med va jag fick; skickade låten på msn o sa åt hnm o spela lite, fick ett par timmar senare tillbaka en fil med gitarr. Internet är grymt ibland 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...