Jump to content
Annons

NAMM-Nyheter!


Majken

Recommended Posts

Annons

PB1000.jpg

Behringer - PB1000

Smart pedalbord med plats för tolv stompboxar

mod.jpg

Eventide Stompboxes - Modfactor & Timefactor

Nya effektpedaler från Eventide

structure.jpg

Digidesign - Structure

Ny samplare från Digidesigns A.I.R.-division

nordc3.jpg

Clavia - Nord C3 Combo Organ

Svenska Clavia släpper en orgel med två manualer.

jimi.jpg

IK Multimedia - Amplitube 2 "Jimi Hendrix Edition"

Amplitube blir skitigare än någonsin tidigare med gitarrprylar från Jimi Hendrix

waldorf.jpg

Waldorf - Blofeld, Stromberg & Zarenbourg

Tre nya hårdvarusyntar från Waldorf

EZplayer.jpg

Toontrack släpper EZplayer Free

Uppmjukning inför vårens EZplayer från svenskarna bakom EZdrummer.

Predator_sceen.jpg

Rob Papen - Predator

Ny mjukvarusynt från ljuddesignern Rob Papen.

wavearts.jpg

Wave Arts - Master Restoration Bundle

Brusreducering för pc och mac från pluggtillverkaren Wave Arts.

Arturia.jpg

Arturia - Origin & Jupiter 8V

Hårda och mjuka klappar från franska Arturia.

EDIT: Jag samlade ihop redaktionens nyheter i samma inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, uad kom med nytt, bla ett externt kort för laptop xpander. Men likt förbannat så är det samma gamla skiten http://www.uaudio.com/

Plus att det finns lite mer variater på korten bla. extreme där alla pluggarna ingår. Kostar en 20-25 papp. Kul om man köper en xpander som man INTE kan bygga ut! Hur kul är det? En insert med en Neve sen är det kört. Så sitter man sen där med pluggar som inte går att använda.

Det här är det lägsta skiten jag har varit med om från UA, riktig riktigt ruttet!

UA har fått såå mycket idéer från UADanvändare och inget av dom har dom lyssnat på mer än att det skulle finns till laptop. Så slår dom till en expresskortvariant där det bara finns ett enda kort. Går inte att expandera alls.

Vart tog idérna vägen med...

Ett externt chassi (liknande magma) för utbyggnad fast från UA?

Firewire?

Höjja taket för en licens på 4 kort?

Plug-in-chainer?

Ett UAD-1 kort utan några pluggar för ett par tusen? (bara för att öka dspkraften)

Och framför allt, Ett nytt kraftigare kort?

Folk har tjatat om det här i flera år och inget händer.

Skulle inte förvåna mig om UA sitter med överfyllda lager med proppar till korten och vill bli av med dom.

Redan nu så sågas UA på forumet för detta hån!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Waldorf hade ett par nyheter med läste jag på IDG.se. Gött att se att de är på väg tillbaka. Stromberg verkar skitnice. 😛

Arturias Jupiter lockar verkligen. Fast den har dongel skydd... 😱😳

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Diaks (oregistrerad)

Schysst ser fram emot Rob Papen - Predator tycker albinon har funkat utmärkt, kul att dom sneglat på nord lead 2 eller dylikt och lagt in en patch morph funktion . för jag antar att det är patches man morphar emellan som på norden , det stod mellan ljud ? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att årets NAMM mässa blev lite av en besvikelse för mig. Jag hade hoppats på att både Korg och Roland skulle komma med nya Workstation syntar eller liknande. Förvisso släpper Korg sin M3. Dock tycker jag inte att den är speciellt snygg...

Men men, det är väl bara att glatt vänta tills mässan i Frankfurt och hoppas på något mera. Under har ju hänt förr... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolands nya V-Synth GT är ju så extreeemt grym!

Korg släpper ny KLC Analog Edition 2007 med Mono/Poly 128 röster!!! måste bara ha!

Rob Papens Predator verkar också väldigt intressant, hoppas att den låter fetare än Albino och Blue som är lite klena för min smak.

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolands nya V-Synth GT är ju så extreeemt grym!

Korg släpper ny KLC Analog Edition 2007 med Mono/Poly 128 röster!!! måste bara ha!

Rob Papens Predator verkar också väldigt intressant, hoppas att den låter fetare än Albino och Blue som är lite klena för min smak.

😛

Skall man behöva punga ut med 119 Dollar för att få v 1.2 med Mono/polyn när man redan har v 1.0??? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...