Jump to content
Annons

Latency i Cubase SE3?


SafeHouse

Recommended Posts

Någon som vet hur man får bort latency (fördröjningen) i Cubase? Min vän har letat och letat men utan resultat. Någon? Behöver ett snabbt svar om så möjligt.

(hittade trots letande inga svar på min fråga, rätta mig om jag har fel 😏)

Redigerat av SafeHouse
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det som bekymrar mig är att midi-klaviaturen inte är kopplad via ljudkortet utan genom USB in till datorn då det är det enda sättet att ge klaviaturen ström (det medföljde ej nätaddapter). Rekomenderar du att jag ska köp en strömkabel för att sedan kunna använda midi-porten i vårat E-mu ljudkort eller spelar det ingen roll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart. Men vad vill du jag skall göra? PÅ kortet finns ju inga rattar man ställer in Latencyn direkt.

För att ta mig in innifrån vet jag inte hur jag gör. Jag fick med mig en skiva som installerade en "Patchmixer".

Öppnar jag den så kopper en väl designad ruta upp som representerar alla kortets ingångar.

Den visar signaler i respektive input. Trycker jag in en ton rör sig en stapel. Vilket ajg antar betyder att kortet svarar.

Men latencyn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...