Jump to content
Annons

Låta som en kvinna?


Anarchos

Recommended Posts

Annons

har inte auratone ngn "gammal" plugg som heter ngt i stil med vocalign eller liknande som man kan typ simulera div. grejjer, typ den fysiska strupen med mera!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni vet att det finns män/killar som kan låta exakt som kvinnor/tjejer va? Jag undrar föds de som kan det här med det eller kan vem som helst lära sig det?

Skulle va skitgrymt om man kunde låta så iaf. 😆

Vill du sjunga bra i falsett så är det en träningssak, träna på falsettrösten så ska den låta bra efter en tid.

Det normala röstomfånget kommer från hur stämbanden ser ut och det går nog inte att ändra hur mycket som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni vet att det finns män/killar som kan låta exakt som kvinnor/tjejer va? Jag undrar föds de som kan det här med det eller kan vem som helst lära sig det?

Skulle va skitgrymt om man kunde låta så iaf. 🙂

Vill du sjunga bra i falsett så är det en träningssak, träna på falsettrösten så ska den låta bra efter en tid.

Det normala röstomfånget kommer från hur stämbanden ser ut och det går nog inte att ändra hur mycket som helst.

e det ngn som vill ha falsett-sång säg bara till..

jag har halvdan sångröst, men jag sjunger som en gud i falsett, och det är faktiskt sant.. 😆🥰🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ok, ska tänka på det där med falsett. Men några pluggar vill jag inte ha för jag vill kunna låta så där på fester. 🙂

Jag kom att tänka på en komiker som sjöng en låt på TV där han lät precis som en kvinna, det va därifrån jag fick den här idén. Tänk bara, att kunna sjunga som Celine Dion eller Diana Ross, hihi. 😄

Redigerat av Anarchos
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ska tänka på det där med falsett. Men några pluggar vill jag inte ha för jag vill kunna låta så där på fester. 🙂

Jag kom att tänka på en komiker som sjöng en låt på TV där han lät precis som en kvinna, det va därifrån jag fick den här idén. Tänk bara, att kunna sjunga som Celine Dion eller Diana Ross, hihi. 😄

eller som Aries Spears

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Är det inte bara att typ säga en sak men mena en helt annan?

En kvinna säger att hon är törstig varpå man går och hämtar vatten åt henne. Kvinnan klagar då på att man ska ha medlidande och tycka synd om henne.

Nästa gång kvinnan säger att hon är törstig tycker man synd om henne varpå hon klagar på att man inte hämtar vatten. 😄

Slutsats: Gör ALLTID alla saker som går att tolka ur henne 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Penta_P (oregistrerad)

Visst, kul som party-trick. I annat fall hade jag låtit en riktigt KVINNA sjunga istället...

Var stolt över ditt låga register, eller så kan du ju alltid pitcha som Scooter. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm det e inge svårt, fast en snubbe med grymt mycke bas i rösten normalt. Tex Hasse Aro skulle aldrig kunna träna falsettsång eller sjunga ljust ö gayigt som en tjej

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm det e inge svårt, fast en snubbe med grymt mycke bas i rösten normalt. Tex Hasse Aro skulle aldrig kunna träna falsettsång eller sjunga ljust ö gayigt som en tjej

Oh! Oh! Jag har ingen basröst! Lär mig o du store kvinnoröstmästare hur jag skall träna min röst att låta kvinnlig på bästa sett. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni vet att det finns män/killar som kan låta exakt som kvinnor/tjejer va? Jag undrar föds de som kan det här med det eller kan vem som helst lära sig det?

Skulle va skitgrymt om man kunde låta så iaf. 🙂

Vill du sjunga bra i falsett så är det en träningssak, träna på falsettrösten så ska den låta bra efter en tid.

Det normala röstomfånget kommer från hur stämbanden ser ut och det går nog inte att ändra hur mycket som helst.

e det ngn som vill ha falsett-sång säg bara till..

jag har halvdan sångröst, men jag sjunger som en gud i falsett, och det är faktiskt sant.. 😄🙂😉

Falsett iz teh shit... Sjunger anständigt i vanliga fall men låter som strypt tardo-katt i falsett. smygtränar då och då, men jag skrattretar mig själv =(

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm det e inge svårt, fast en snubbe med grymt mycke bas i rösten normalt. Tex Hasse Aro skulle aldrig kunna träna falsettsång eller sjunga ljust ö gayigt som en tjej

Oh! Oh! Jag har ingen basröst! Lär mig o du store kvinnoröstmästare hur jag skall träna min röst att låta kvinnlig på bästa sett. 😄

😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram med nötknäckaren. Den ligger väl nära tillhands såhär efter jul. Skulle inte det funka så finns ju alltid UltraVoice VST. Har dock inte provat det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...