Jump to content
Annons

Röst effekter?


Tilly

Recommended Posts

Tjena alla!!

Har sökt på forumet, men inte hittat vad jag letat efter 😄

En röst förvrängar effekt..

Nån som vrickar till rösten totalt!

min korg MS2000 vocoder har en del shyssta saker faktiskt, men tänkte nån vst plugg i stället..

Om det är nån som är inne på trance, och hört Sensation Mega Mix? Typ den rösten som pratar i början. Riktigt grov röst..

Ungefär dom trailer röster till filmer..

Jag vet att dom använder en massa effekter, har själv sett hur det går till!

Nån som kanske kan vara snäll och ge mig och en massa andra lite tips?

Ska lägga upp en liten snutt MP3 sen när jag kommer hem från jobbet, på rösten från sensation, så ska ni få höra 🙂

Den låter typ, som ett monster, i en film eller ngt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kantos har jag inte testat.. Va är det för sorts plugg?

^^ nja vocoder är det nog inte jag pratar om...

Snarare en effekt som, ska man säga, gör rösten grövre.. Mera darrig och så,, darrig är ju inga problem det fixar man ju lätt, men lixom grövre röst.. Lite mörkare, dovare..

Som sags så ska jag slänga upp en mp3a senare när jag kommer från jobbet så ni för höra.. det finns 2 olika röster i den versionen.. Den första, låter precis som en trailer röst till en film. Ni vet, dom som pratar har såna grova röster, detta är gjort med effekter, själv sett det på film, men vet ej vilka effekter det är..

Den andra rösten är, hmm låter som ett monster som pratar.. Man hört klart och tydligt hur rösten går, men det är en massa effekter, låter ungefär som ett monster, som ni kan tänka er låta...

Låter så jävla fett så det är sjuk..

Hur fungerar kantos? Va är det för sorts plugg?

ska logga in på google och se om jag hittar nån info om den 🙂

Men tack för alla svar så länge iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

En Pitch shifter brukar bli ball. Blanda den nerpitchade med lagom mycket original röst.

Sen ska jag säga att de som snackar in film trailers HAR oftast en grym röst lite FX och pitchande på en sån gör saken GRYM...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kantos är rätt ball. det är en synth som du styr med en audio-signal (t ex en röst) istället för från en klaviatur. Har bara lekt lite med den och min uppfattning är att allt låter mest spejsat, tror inte den kan hjälpa dig med "film rösterna". Men testa den om du får chansen. Rätt svårrattad men enorma möjligheter och rätt eget ljud oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...