Jump to content
Annons

Jonnie

Recommended Posts

Kom och tänka på det lite bara efter att ha lyssnat lite på KENTS låtar.

Sami (leadgitarristen) använder ett sliderör på vissa låtar och jag bestämde mig för och köpa ett av glas på musikbörsen för några månader sedan i samband med ett Epiphone LP std köp.

Har inte använt det på länge men kom och tänka på att jag fortfarande har kvar det i ett case någonstans. Gick och använde det på min Squier Telecaster,

vanligt stämd i E, A, D, G E, A

När jag började spela med röret låter det alltid värdelöst. en halv halvton fel typ. Falskt som fasen.

Kommer inte ihåg om det tonen går uppåt eller neråt med slidet på. Men dåligt lät det.

Någon av er som använder sliderör?

Hur funkar det för er?, bör man stämma upp/ner strängen lite grann så tonen låter rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lägger röret och spelar på vilken ton som helst, bara jag får det där "slideljudet". då uppstår falskheten:S

Håller jag röret vinklat mot strängen blir det samma effekt som om du stoppar in ett plektrum mellan strängarna på 1:a bandet och spelar på stängarna plirret blockerar. Alltså e jag i princip säker på att jag håller rakt övar strängen. Det låter hur rent som helst. Men falskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...