Jump to content
Annons

Degerfors!


hegobald

Recommended Posts

På fredag den 8e Dec går så flyttlasset till Degerfors... Köpte hus där 🙂.. Tusan man kan ju köpa ett halvt kvarter för dom pengar man får för en bostadsrätt i Karlstad ju 😮

Nåväl.. Nu undrar jag.. Finns det nära kul musikpolare i Degerfors på detta forum? Kanske jag får bjuda hem er på en bira och snacka lite musikskapande.. OBS.. jag lirar INTE fotboll 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nja... nära och nära... Men inom pendelavstånd... 😄 8-9 mil...

Aha.. Hmm Arns rike? Hmm... 🙂 Vi får väl kanske fixa nån IRL runt området 10-milakrets eller nåt kanske 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja... nära och nära... Men inom pendelavstånd...  😄 8-9 mil...

Aha.. Hmm Arns rike? Hmm... 🙂 Vi får väl kanske fixa nån IRL runt området 10-milakrets eller nåt kanske 🙂

Tja... Sjötorps kanalcafé till sommaren vore ju en höjdare med våffla och pilsner... 🙂

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan man kan ju köpa ett halvt kvarter för dom pengar man får för en bostadsrätt i Karlstad ju 😄

Och hela Degerfors för de pengarna en bostadsrätt i Stockholm kostar. 😛

Haha... där sa du nåt! Man kanske skulle köpa sig nåt litet samhälle ute i landet. Jaa! Vilken grej.... "Godsherre Larsson" kommer man kalla mig. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan man kan ju köpa ett halvt kvarter för dom pengar man får för en bostadsrätt i Karlstad ju 😄

Och hela Degerfors för de pengarna en bostadsrätt i Stockholm kostar. 😛

Haha... där sa du nåt! Man kanske skulle köpa sig nåt litet samhälle ute i landet. Jaa! Vilken grej.... "Godsherre Larsson" kommer man kalla mig. 😠

Köpa ett samhälle, och kalla dig "bara" godsherre.....nää slå till med borgmästare istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

På fredag den 8e Dec går så flyttlasset till Degerfors... Köpte hus där 😉.. Tusan man kan ju köpa ett halvt kvarter för dom pengar man får för en bostadsrätt i Karlstad ju 😄

Nåväl.. Nu undrar jag.. Finns det nära kul musikpolare i Degerfors på detta forum? Kanske jag får bjuda hem er på en bira och snacka lite musikskapande.. OBS.. jag lirar INTE fotboll 😉

Vad är det som får dig att flytta till lilla dfs? Jag menar det händer ju inte så mkt där, jobb? Iaf så finns det ett gäng bra musiker/låtskrivare och för övrigt ett bra musikliv där.

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Karlskoga här och föredetta Gôrfôrsare! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Ojsan.. Länge sen jag kollade denna tråden verkar det som..

Nån nämnde KM studio.. Jorå.. där var jag och pillade på mitten av 80-talet.. Trodde inte den fanns kvar..

Nån annan nämde att köpa hela Degerfors mot en bostatdsrätt i Sth.. Nja.. Jag har en bostadsrätt på gammla stan.. Det är sjukt.. Köpte rucklet för typ 400 papp 1985.. Kan lätt få 2 mille i dagens läge. Har inte bytt en millimeter tapet.. Pissa och duscha får man göra på en gemensamma innergården.. Samtidigt har jag en superfin villa uppe i Lappland med Bergvärme och riktigt bredband (2 par fiber indragna). Fast IP-adress och minst 70 Mb/S i ner/upp-ladding.. Den kåken får jag inte mer än 130 papp för.. Sjuk värld va? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Ojsan.. Länge sen jag kollade denna tråden verkar det som..

Nån nämnde KM studio.. Jorå.. där var jag och pillade på mitten av 80-talet.. Trodde inte den fanns kvar..

Nån annan nämde att köpa hela Degerfors mot en bostatdsrätt i Sth.. Nja.. Jag har en bostadsrätt på gammla stan.. Det är sjukt.. Köpte rucklet för typ 400 papp 1985.. Kan lätt få 2 mille i dagens läge. Har inte bytt en millimeter tapet.. Pissa och duscha får man göra på en gemensamma innergården.. Samtidigt har jag en superfin villa uppe i Lappland med Bergvärme och riktigt bredband (2 par fiber indragna). Fast IP-adress och minst 70 Mb/S i ner/upp-ladding.. Den kåken får jag inte mer än 130 papp för.. Sjuk värld va? 😉

Ja, det är en sjuk värld Legoland! Jag bor i en hyresrätt i Gbg som kan komma att bli bostadsrätt. Jämförbara lägenheter i området ligger på ca 1.5-2 miljoner. Så smartast av mig vore kanske att bo kvar och inte flytta som jag tänkte. Och göra en vinst om några år... Priserna stiger ju här fortfarande, men undrar hur det blir se'n?!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Ojsan.. Länge sen jag kollade denna tråden verkar det som..

Nån nämnde KM studio.. Jorå.. där var jag och pillade på mitten av 80-talet.. Trodde inte den fanns kvar..

Nån annan nämde att köpa hela Degerfors mot en bostatdsrätt i Sth.. Nja.. Jag har en bostadsrätt på gammla stan.. Det är sjukt.. Köpte rucklet för typ 400 papp 1985.. Kan lätt få 2 mille i dagens läge. Har inte bytt en millimeter tapet.. Pissa och duscha får man göra på en gemensamma innergården.. Samtidigt har jag en superfin villa uppe i Lappland med Bergvärme och riktigt bredband (2 par fiber indragna). Fast IP-adress och minst 70 Mb/S i ner/upp-ladding.. Den kåken får jag inte mer än 130 papp för.. Sjuk värld va? 😆

Ja, det är en sjuk värld Legoland! Jag bor i en hyresrätt i Gbg som kan komma att bli bostadsrätt. Jämförbara lägenheter i området ligger på ca 1.5-2 miljoner. Så smartast av mig vore kanske att bo kvar och inte flytta som jag tänkte. Och göra en vinst om några år... Priserna stiger ju här fortfarande, men undrar hur det blir se'n?!

karlskoga här, de e väl en mil härifrån om man ska ut till skogen. hmpf ja mena degerfors 🙂 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...