Jump to content
Annons

Taskig attityd i musikaffärer


Pluffo

Recommended Posts

Annons

Var och lirade på skithaket engelen för några årsen. Lirade där några dagar. Så polaren och jag tänkte ta en rundvandring i vackra sthlm och gå i musikaffärer. Och det händer grejjer hela tiden att man trodde att nu jävlar är det dolda kameran.

En musikaffär, vi klev precis in. Där sitter det en snubbe och drar yngwieräkor, ko-ton och riktigt dåligt. Killen märker först inte av oss. Sen stänger han av stärkaren, och ska precis ta av sig guran. Först då ser han oss och tar på sig guran igen och knäpper på stärkaren. Och går lös igen på samma sätt. Samtidigt sitter han och småglor mot oss precis som att "kolla in mig" Vi gapflabbar rakt ut och killen börjar skämmas lite.

Ett annat hak. Vi kommer in. Där är det två unga killar som verkar lira hårdrock. Frågar nån snubbe i butiken om att få köpa ett par sånghögtalare till deras replokal. Killarna verkar vara nybörjare och är lite blyga. -Visst säger killen i butiken. Koppar in en CD till dessa två små billiga högtalare och bränner på en dödsplatta och lirar svinhögt, det bara sprakar i grejjerna. Skriker till killarna att "-En ljudvåg är ca 3 meter så ställ er en bit bort". Gapflabb igen. Sen fick jag höra att killen som demade lirade i Meshuggah. Herregud!

Så där höll det på hela dagen. Butik efter butik. Stora idiotiska som små. Finns mer att skriva om. Men det kanske blir segt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det här öppnade verkligen mina ögon! NU vet jag var jag kommer handla i framtiden!

Jag blev så trött på musikaffärerna i stockholm för deras dryghet så jag köpte hela våran studio i tyskland istället.

Jag köpte grejor för 380000kr. Köpte allt på Thomann, utan att jag ens gör nåt så ringer en svensk som jobbar på Thomann och frågar om jag vill att han ska köra hem grejorna till mig, gratis i hans bil till helgen? Dom svarar på mail inom en arbetsdag, pajar nåt får jag ett nytt innan jag hinner säga blä. Och dom hjälper via telefon, är du inte så grym på engelska så finns de två st som kan svenska där ...

Jag skiter fullständigt i Sverige när det gäller handla saker, det är musikbutikerna själva som grävt sin egen grop med fantasipriser och otrevlig personal. Jag beställer tom mina rackmuttrar och plektrum på Thomann nu, jag får det hem til dörren på 2 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jam i göteborg har det gått ner för sen Uffe försvann tycker jag. En del av problemet är att de har mkt praktikanter och annat som varken har nån servicekänsla eller kunnandegrad. Men som kund ser man ju tyvärr inte alltid skillnad på vem som faktiskt har erfarenhet och "jobbar" på riktigt.

Jag brukar skicka min sambo dit ibland ändå (hon jobbar nära) och köpa strängar och annat plock åt mig och det verkar som om de behandlar henne som om hon inte riktigt vet vad hon skall ha osv trots att hon har med sig en lapp eller så där det står exakt vad som skall köpa åt mig, så det är lite tråkigt.

På sistonde har det blivit MUG när man skall handla. De har ju onekligen en speciell attityd där inne också 🙂 men de har varit riktigt hjälpsamma när man försökt få tag på udda prylar, speciellt han Denny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Eskilstuna är det faktiskt jävligt bra service i alla fyra musikaffärer. Finns inget Musikbörsen eller JAM utan bara mindre butiker men fan vad schysta de är. När jag sprang runt i den största musikaffären och testade gitarrer, banjos, pianon, e-trummor och till slut dragspel så kom det fram en kille och tyckte att det var roligt att jag provade alla instrumenten. Det är så det ska vara! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikbörsen i Örebro har varit OTROLIGT dryga förr, men har faktiskt blivit mycket bättre nu tack vare personalbyte. Frågan man Swanö något så får man vara glad om man kommer därifrån inom 20 minuter, man får utömmande svar från den sköna mannen, och Johan är väldigt ödmjuk.

JAM i Örebro är väldigt bra, Stig är skön och avslappnad.

Forss Musik i Katrineholm är lite slappa kanske men väldigt trevliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har väl tur att man bor uppe i kalla mörka norrland där dom som har butiker inte har råd att vara otrevliga, det närmsta jag kommit i otrevlighet är väl då 4sound där dom gubbar som jobbar ibland kan kännas litegrann som att dom vill visa sin överlägsenhet för att dom varit 150 år i branchen, men oftast är dom coola katter dom med.

Å andra sidan så är jag lång, fet och skäggig. Så dom kanske tror att jag är nån psykopat som är ute efter blod och därmed inte törs behandla mig illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Var inne på tyresömusik skärtorsdag, köpte en ukulele för en tusenlapp.

När jag kom hem och kunde jämföra med en annan så kände jag att det inte riktigt kändes rätt. Den stämde inte helt, vilket är väldigt vanlig på ukuleles, eftersom de är så små. Det är dessutom väldigt svårt att provspela ett instrument i en stimmig affär med mycket folk runt om en.

Nåväl tillbaka till butiken igår, altså 6 dagar efter inköp, varav butiken varit stängd 4. p g a påskhelgen.

Innan jag åkte hade jag blivit lovad på telefon att det skulle finnas "gitarrexperter" i butiken som kunde hjälpa mig å kolla

om det skulle gå att justera den bättre.

När jag kom dit fanns inga experter, bara en märkbart irriterad försäljare som menade på att "det är så där den låter"

och "du har testat den i butiken, och det sa jag till dig att det är så där den låter"

eftersom det inte går att få den bättre så ville jag naturligtvis låta köpet gå tillbaka, men se det gick inte eftersom "vi har inte öppet köp" fick jag som svar. Något som jag inte blivit upplyst om vid köptillfället.

Efter lite diskuterande kunde han sträcka sig till att ge mig ett tillgodokvitto, helt ok för mig sa jag om han kunde tänka sig att ta in lite andra modeller som jag kunde provspela, fick då till svar att vi tar inte in något som du inte kommer köpa.

Blir så jädra in i helvete trött på affärer som idagsläget endast fungerar som utlämnningsställen. Hela grejjen med att ha affär är ju just att man ska kunna komma in och klämma och köpa och få råd och ett trevligt bemötande. Vill man inte ge service, så starta något jävla postorderföretag, eller internetförsäljning.

Jag ångrade mig naturligtvis och ville inte gå med på tillgodokvitto. Jag sa att de hade ju inte haft någon kostnad i och med detta. eftersom de inte hade specialbeställt ukulelen utan endast låtit mig ha den hemma ett par dagar.

Fick då till svar att "vi har ju administrativa kostnader". Det är ju liksom också grejjen med att ha butik. ibland kommer någon och köper och ibland kommer någon och ångrar sitt köp. Man tar ju inte betalt av kunderna för att de kommer in i butiken.

Om man inte är intresserad av service eller att ha butik då ska man fan inte ha det heller.

Jag var mycket artig och trevlig under hela besöket, och efter att smockan hängt i luften och dessutom blivit kallad otrevlig. Så fick jag slutligen pengarna tillbaka.

Kommer jag handla där igen? kommer detta som jag skriver nu att få någon annan att tveka att handla i butiken?

Jag var ju för en vecka sedan beredd att lägga ut över 1000:- i deras butik, att man då väljer att göra sig av med kunden är för mig helt ofattbart. Han hade ju kunnat göra följande istället:

-Jaså du är inte nöjd, vad tråkigt, vi tar tillbaka den där och ber om ursäkt för att du fått åka 10 mil i onödan.

-men du, vi tittar lite i katalogen och ser om det finns någon annan variant som du skulle vilja att vi tog hem så du kunde testa.

Hade han gjort så hade jag blivit glad och possitivt överraskad, jag hade dessutom kunna spendera det tredubbla utan problem i samma buitk.

Jag ger tyresömusik 1 slapp skinnbanjo av fem möjliga i betyg. Kommer aldrig sätta min fot i er butik igen. Jag kommer dessutom att berätta denna historia så ofta jag har möjlighet att påverka någon som står inför ett köp

MVH

/Danjel

Link to comment
Dela på andra sajter

Formellt sett gjorde han egentligen rätt från början när han nekade att låta köpet gå tillbaks, eftersom man inte har någon lagstadgad rätt till öppet köp om man handlar i butik (som man har vid postorder och telefonförsäljning), utan det måste kunden egentligen begära vid köptillfället - men det är ju bara dumt att hålla hårt på sådant om man vill att kunderna ska komma tillbaks. Man vinner mycket mer på att vara lite flexibel - och målet med varje försäljning borde ju alltid vara att se till att kunden får det han behöver och vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tala gott om två butiker iaf. 4sound i nybro som har en grym kundservice! Köpt mikrofoner, pre amp och mitt nord stage därifrån.

JAM i stockholm som jag köpte mitt HD-system av. Bra kontakt hela vägen om hur det låg till med prylarna och fick mail från dem efteråt där de frågade om jag var nöjd med sakerna och att allt fungerade som det skulle 😱

Jag har ännu inte köpt något utomlands, så länge jag får detta trevliga bemötande så vill jag bidra till butikerna 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inne på tyresömusik skärtorsdag, köpte en ukulele för en tusenlapp.

/ ...

Jag har köpt en del saker där senaste åren. Det kanske inte är den mest spännande affären men jag har alltid fått ett bra bemötande.

I vintras lämnade jag in min Strata för mickbyte och justering, och blev helnöjd.

Det bemötande du fick var kanske juridiskt korrekt men inte särskilt affärssmart.

Så får man inte bete sig mot en kund!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade för mig att man har rätt till öppet köp på allt utom kallingar å käk 😱 , bara kvittot finns kvar. Åtminstone på saker man inte gjort åverkan på eller brutit förpackningen. Kallas inte det ångerrätt?

Öppet köp

Ångerrätt

Näringsidkaren har ingen skyldighet att erbjuda ångerrätt eller returrätt. Detta innefattas inte av konsumentköplagen.

Trist för oss konsumenter, men så är det ...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tråkigt Danjeln

Jag hade för mig att man har rätt till öppet köp på allt utom kallingar å käk 😛 , bara kvittot finns kvar. Åtminstone på saker man inte gjort åverkan på eller brutit förpackningen. Kallas inte det ångerrätt?

Vissa butiker kör med öppet köp utan att man behöver begära det. Är man osäker är det bara fråga i respektive butik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en synth hos Jam Göteborg. Den blev leveransförsenad 4 månader över hela sommaren vilket omkullkastade mina sommarplaner för musikinspelning rejält och felet var Jams. De bad om ursäkt och sa att jag kunde få en softcase för 700 spänn i kompensation när jag hämtade synthen. Jag var mer inställd på ett hard case, men hade inte råd att lägga mellanskillnaden just då (och tänkte även köpa hard caset billigare utomlands), men sa jag ville ha 700 spänn i rabatt på en spansk gitarr istället som jag kollat in och som var slutsåld hos dem. De beställde då in 2 ex av modellen ifråga - jag fick välja vilken jag ville ha av dem. När jag provspelade bägge så märkte jag att de var repiga, vilket de själva såg förundrade. Det blev ingen affär. De sa, "det är här och nu som gäller, du får bestämma dig..." Ingen antydan om annan lösning på problemet. Jag gick. Gitarrerna blev kvar. Märkte förrförra veckan att priset gått upp 40 procent nyligen.

Senare gick jag dit för att köpa två universella mikhållare. De kostade 35 kr styck. Sa att jag var osäker på storleken på dem och att jag ville ha öppet köp och prova dem först mot de två mikarna. De var väldigt tveksamma, men gav med sig, troligen för det var pinsamt med de lyssnande andra kunderna i butiken. Resultatet blev att jag gick tillbaka efter testet av mikhållarna och köpte två ex av den ena sorten.

Frågan är om jag kan åberopa den där 700 kronorsrabatten igen... om de nu skulle ha nåt som ingen annan har. Så känns det nu iaf, annars handlar jag ju inte där.

Särskilt som de har förbjudits att sälja Gibson.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna trend galler inte bara i Sverige.

Kompisar kopte for motsvarande 250.000 svenska kronor pa en kedja har i NZ ena veckan.

Blev sedan behandlade som idioter nasta vecka.

Dom bytte kedja, naturligtvis.

(Jag blev ocksa kass bemott, och bytte - men kompisarnas ex var mer imponerande...)

Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

en fredag bad jag Jam i malmö att ta hem ett par monitorer för provlyssning som Jam i stockholm hade begagnade. Jam i stockholm hade haft dem där i fyra år och de ville ha runt 18.000kr för dem. Andreas ringde upp stockholmsbutiken och bad dem att skicka dem samma dag. Andreas sa att det bara tar någon dag att få ner dem men sa ändå att de SKALL vara hemma innan nästa torsdag.

4 veckor senare ringer dem och talar in på mobilen att mina monitorer har kommit. Jag säger att jag inte är intresserad längre eftersom jag inte förstår hur det kan ta 4 veckor att skicka en dyrare vara (som de gärna vill få sålt) mellan två butiker i sverige. Han verkar inte förstå och säger något i stil med "allt tar sin tid ibland..."

Jag köpte precis en Macpro från uppsala och det tog 22h att få den till dörren via UPS. Har beställt en kontrollenhet från dv247.com (i england..?) i tisdags och får den levererad till dörr imorgon fredag.

men att skicka ett paket från Jam stockholm till Jam malmö tar tydligen 4 veckor...

Vägrar handla där nu men det är lite tråkigt då jag både bor och jobbar 50m från butiken.

Börsen i malmö har man ju haft sina incidenter med.. 2 månader för att ta hem ett par monitorer, brorsans trumset (för 50.000kr) tog 6 månader, och när jag skulle köpa S2.0 uppdateringen häromdan fick jag näst intill själv plocka ner den från hyllan efter att ha stått och pekat på den i säkert 50 minuter utan att snubben fattar vart den står. Men de mer kunniga där är mycket trevliga och duktiga.

4sound i malmö tycker jag är helt klart bäst. Där är alltid någon som är kunnig oavsett hur ovanliga frågor man ställer och ofta får man lite rabatt när man handlar för mycket pengar..

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

Har beställt en kontrollenhet från dv247.com (i england..?) i tisdags och får den levererad till dörr imorgon fredag.

Är du säker på det?

Jag beställde diverse saker från en annan stor butik i England och kryssade för en viss fredag som leveransdag hos dem, men paketen kom först 5 dygn resp 6 dygn därefter och hade delats upp. På min fråga varför det var så, så skrev de att leveransgarantin bara gäller INOM landet.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag håller med.

har ett exempel från Jam när en försäljare av yngre årgång stod och snackade med ett gäng polare som tittade in,medans vi kunder som stod i en växande kö totalt nonchalerades.

ett av många exempel.

haha, det måste vara i den jam studio affären, alltså inte den med gitarrer. Det är dom mest överlägsna o nonchalerande försäljare jag träffat på. Ska aldrig mer sätta min fot i den affären. Dom blev inte ens trevliga när jag handlade monitorer... Det är alltid intressant när en person i serviceposition är överlägsen sin kund.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Är du säker på det?

Jag beställde diverse saker från en annan stor butik i England och kryssade för en viss fredag som leveransdag hos dem, men paketen kom först 5 dygn resp 6 dygn därefter och hade delats upp. På min fråga varför det var så, så skrev de att leveransgarantin bara gäller INOM landet.

//:debatt

Det beror givetvis på hur mycket de har att göra. Men det kan gå snabbt. Har bara beställt därifrån en gång och det gick relativt snabbt. Har även beställt flera gånger från Thomann och lade in en order fredag eftermiddag och hade min grejer redan på onsdagen. Så jo det kan gå riktigt snabbt från utlandet. Frågar man i butik om något och det är slut så kan de i stort sett aldrig svara på när det kommer igen. Nu är det säkert inte säljarens fel utan systemets. Och allt som oftast tar det flera veckor har jag lärt av erfarenhet. Det går fortare beställa samma grej från utlandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker på det?

Jag beställde diverse saker från en annan stor butik i England och kryssade för en viss fredag som leveransdag hos dem, men paketen kom först 5 dygn resp 6 dygn därefter och hade delats upp. På min fråga varför det var så, så skrev de att leveransgarantin bara gäller INOM landet.

//:debatt

Det står att den ska levereras idag när jag söker på paketet på UPS sida! Jag vet faktiskt inte vad jag blev lovad av DV247 men kommer den idag är jag mycket nöjd!

Lite OT: hur var det nu med tull och moms från england?😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står att den ska levereras idag när jag söker på paketet på UPS sida! Jag vet faktiskt inte vad jag blev lovad av DV247 men kommer den idag är jag mycket nöjd!

Lite OT: hur var det nu med tull och moms från england?😛

Inte ett skit! Dvs. de ingår i EU och då tillkommer inte sånt trams. Jag har erfarenheter av både Imuso, Dolphin och Gear4Music och är på det hela taget mycket nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror givetvis på hur mycket de har att göra. Men det kan gå snabbt. Har bara beställt därifrån en gång och det gick relativt snabbt. Har även beställt flera gånger från Thomann och lade in en order fredag eftermiddag och hade min grejer redan på onsdagen. Så jo det kan gå riktigt snabbt från utlandet. Frågar man i butik om något och det är slut så kan de i stort sett aldrig svara på när det kommer igen. Nu är det säkert inte säljarens fel utan systemets. Och allt som oftast tar det flera veckor har jag lärt av erfarenhet. Det går fortare beställa samma grej från utlandet.

Snabbaste paketet gick från Colorado, USA en gång - hade det dagen efter!! Men det var kläder och boots... men ändå!

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har en klassiker från Musikbörsen norrköping. Jag var inne och ville testa akustiska gitarrer för att jag skulle köpa en. Jag börjar spela på en 2000 kronors Yamaha, Tears in Heaven med Clapton handplockat. Då när jag sitter och spelar på gitarren kommer en utav försäljarna fram och säger åt mig att inte spela så hårt på gitarren. Efter det står killen och sneglar då och då när jag spelar för att "hålla koll" på hur hårt jag spelar.

Suck...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
🙂 Ja det var fan bland det värsta jag har hört. Skulle spelat så jävla hårt det bara går då att strängarna rök. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

En dagsfärsk upplevelse av dålig hantering - både av produkten och av mig som kund ...

Jag sökte noter till den gamla barnskivan "Fruktsallad" och googlade efter vem som kunde ha dem. De fanns bara hos musikhandeln "Dominanten" i Mjölby, så jag beställde därifrån.

När noterna kom visade det sig att de klistrat en reklamlapp på framsidan av noterna. Mindre kul, eftersom jag skulle ge bort dem i present. Jag försökte pilla bort lappen men det var en sån där klistrig sak som lämnade kladdiga märken efter sig. Sån där fläck som kommer att bli genomskitig efter ett tag.

Jag försökte få kontakt med Dominanten per telefon, vilket var lönlöst. Bara telefonsvarare. Irriterad mailade jag till dem att jag ville ha avdrag på priset eftersom de levererat en produkt som de gjort åverkan på (=reklamlapp). Svaret blev snabbt att jag kunde reklamera varan genom att skicka tillbaka den, eller betala fullt pris. That's it.

Just de här noterna verkar inte gå att få tag på längre, det var tydligen sista exet, så jag vill ju inte skicka tillbaka om det inte går att få något annat ex. Men förbannad som jag blev så svarade jag direkt att de i så fall får skicka ett returkuvert, eftersom det är de som gjort åverkan på produkten och inte jag.

Den kvicka responsen avstannade därmed, och svar dröjde. Jag hann tänka "skitsamma, jag orkar inte tjafsa utan betalar de där kronorna", så dagen efter betalade jag räkningen ändå. Några ersättningsnoter skulle jag ju ändå inte få. Jag försökte ringa dem, men det var bara telefonsvarare.

Senare kom ett mail om att returkuvert var skickat. Jag försökte åter kontakta dem per telefon, utan resultat.

När brevet kom fram med posten försökte jag ringa dem igen, fortfarande utan svar, så jag skickade tillbaka returkuvertet. Antagligen hann min betalning komma fram före det returnerade returkuvertet, för några dagar senare fick jag en räkning på portot för det oanvända returkuvertet.

Nu pratade jag in på deras telefonsvarare, plus att jag mailade igen; om att jag hunnit betala fakturan eftersom svar dröjde, att jag skickat tillbaka returkuvertet, och att jag ville att de skulle makulera den sista fakturan. Svaret från dem blev att fakturan var makulerad, plus att det jag pratat in på telefonsvararen var "rent skitsnack" (alltså att svar om retursedel dröjde och jag därför hunnit betala fakturan). Inte så värst trevlig ton från en affärsidkare.

Förhoppningsvis är den här affären slut nu. Jag vet i alla fall att jag aldrig kommer att handla av dem igen. Vem vill ha noter med reklamlappar på, som inte går att ta bort utan klistriga fläckar, och sen få ett jävligt otrevligt bemötande när man som kund inte är nöjd och vill reklamera?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Mycket bra tråd det här!

JAM (Sthlm, Roslagsgatan) har jag bara dåliga erfarenheter av. Som många här redan har sagt har det varit rena attitydsproblem av typen "jag-skiter-väl-i-dig", ingen hjälp alls, okunnig personal, dryg personal etc Listan kan göras lång. Man känner sig lagom välkommen där 😛 Vid de få tillfällen jag tänkt att handla där har jag fått gå därifrån, med dels oförättat ärende och dels varit kusligt nära en aneurysm i bestörtning över att blivit dåligt behandlad. Så hos dem handlar jag inte längre. Det är möjligt att de menar att "det spelar väl ingen roll om det där miffot inte handlar här. Vi har andra kunder". Men fortsätter de som de gjort/gör så har de snart inga kunder kvar... Men "hey", det är ju deras problem. Minuspoäng för JAM alltså.

Börsen, Norrköping har jag inte handlat så mycket av men har överlag bra erfarenheter av även om attityden kunde jobbas på. Mycket gaggande bakom disken där. Däremot har jag en god vän som tidigare i höstas skulle inhandla ett ljudkort + MIDI-klav + lite annat smått och gott för att köra igång med hobbyproddandet. De prackade på honom ett ljudkort (som jag glömt vilket det var nu) en KeyRig + sångmik (som krävde fantommatning) + lite annat (mikstativ, kablar, ett puffskydd). När han kom hem och glad i hågen skulle köra igång så insåg han att miken inte fungerade utan fantommatning (som jag så vänligt påpekade). Alltså, de hade get honom ett ljudkort som inte fungerade ihop med miken. Vad är det för jävla sätt?

Dessutom fick han med MIDI-kablar trots att vare sig kortet eller klavet har MIDI-I/O 😳

Däremot...

Musiklagret i Borås (tidigare 4Sound) har alltid varit kalasbra; demade (en novis med massor av "korkade" frågor), hjälpt till, varit alerta, sanningsenliga (och väldigt duktiga) säljare. Mycket bra!

Thörnfeldts Musik, Norrköping är trevliga och kunniga.

Även 4Sound i Gtbg vart väldigt sköna när jag traskade in och spontanköpte mikar.

Samtidigt måste jag slå ett slag för min lokale hökare; Musikhörnan, Mönsterås. Har köpt det mesta i instrumentväg genom åren (5-6 gitarrer, ett Rolandpiano m m) av honom. Han är inte ett dugg svår på att slå av på priserna och samtidigt känner man en sorts inre tillfredsställelse 😛 över att ha supportat lokala handlare. Mycket bra!

Ptja, det var väl det.

Thomann har jag inte haft anledning att prova ännu, men i en framtid nära mig ska det nog bli en beställning från dem. men som det låter från er här på forat så verkar de dunderbra på det mesta. Dessutom är priserna väldans bra. Även om jag då måste avvika från "jag-stödjer-gärna-min-lokale-hökare"-filosofi *host, host*

/CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...