Jump to content
Annons

svart hjärt vass..ynto


ynot

Recommended Posts

* LÅTNAMN: svart hjärta

* ARTIST/GRUPP: vass

* GENRE: brutal pop

* LÅTLÄNGD: 5,30

* KOMPOSITÖR: Tony topp

* PRODUCENT: Skulle nog behövas

* EV. MEDVERKANDE: Anders khööler trummor Ttopp resten

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7,12mb

* STATUS: Vill bli men skall det vara si eller så

(

Vore trevlig med kommentarer,, Har prövat lite nya grepp hoppas jag..

Bra eller illa. Tyck till så prövas det,,,,

Text o sång är under uppbyggnad..svart hjärtas

En andra version med lite lull lull...vers2 svarthj'rta

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var och såg nya Bond-filmen igår. En gammal bekantskap väcktes till liv, Chris Cornell från avsomnade? Soundgarden sjöng ledmotivet. Din röst påminner mycket om Chris röst. Nice som attans.

Introt andades Lenny Kravitz, härligt riv. Gillar när du sjunger som du gör nu, mycket mer definierat än tidigare då du mer sjungit på "känsla" .... typ.

Bra mix av alla instrument, men nånting jag inte kan sätta fingret på stökar till ljudet, låter som billig mik, men när jag har lyssnat en stund har jag glömt det 😎

Låten är bra, men för lång. Det hade räckt med 3,50. Bra jobbat // Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm ett lite varmare sound va? Tycker nog detta är den som når bäst fram till mig av dina hittills. Eller har du kanske breddat min musiksmak, eller bara vänjt mig...

Delar av texten är riktigt bra och raffinerande som tex "ditt hjärta är ett svart hål, jag dras in i dig".

Fortsätt så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssningen

Tackar ännu mer fr röst liknelsen 😄

Billig mick ? på sången..

Vad tycker du skall stryka på foten..för att förkorta...

🙂 Ave tony

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHA gott jobbat. men det med längden något förslag det du säger fixar jag....

Tony

När jag lyssnade första gången kändes det lagom att sluta lyssna vid 3,50 ungefär, men vid andra lyssningen försvann känslan. Fast å andra sidan sägs det att man ska lyssna på den första ingivelsen, så i så fall.... stryk sticket och gör ett hoppslut! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHA gott jobbat. men det med längden något förslag det du säger fixar jag....

Tony

När jag lyssnade första gången kändes det lagom att sluta lyssna vid 3,50 ungefär, men vid andra lyssningen försvann känslan. Fast å andra sidan sägs det att man ska lyssna på den första ingivelsen, så i så fall.... stryk sticket och gör ett hoppslut! 😏

okidoki lägger en alternativ länk imorgon...

tackar

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHA gott jobbat. men det med längden något förslag det du säger fixar jag....

Tony

När jag lyssnade första gången kändes det lagom att sluta lyssna vid 3,50 ungefär, men vid andra lyssningen försvann känslan. Fast å andra sidan sägs det att man ska lyssna på den första ingivelsen, så i så fall.... stryk sticket och gör ett hoppslut! 😏

okidoki lägger en alternativ länk imorgon...

tackar

Fan, har du bandet hemma i källaren eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar typ aldrig på sån här musik så det var lite intressanta upplevelser! 😄

De roliga är att musiken är hård, men rösten är snäll.

Trevligt trumjoxande i låten! Mycket som händer och så. Vet inte vad jag ska kommentera mer riktigt. Hade väntat mig engelsk text till den här typen av musik men svenska funkar ju utmärkt också.

Tycker låten är juste som så, även om den inte fastnar i skallen och konverterar mig till hårdmusiklägret. 🙂

Vad är det för effektkedja lagd på rösten? Låter bra tycker jag!

Förlåt, blev ingen sågning. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om det är bra ljud men det ljudet kommer inte fram.

Fan nu höjde jag. Då lät det bättre. Du måste ha mycket lägre nivå än alla andra!? Äntligen blev det lite tryck och det låter inte bara kvävt som en liten mick i en ödslig liten replokal.

Bra tryck. Suggestivt och krämigt. Skön bluesbotten med rockvräk.

Instrumentinsatserna avlöser och fyller i varandra. Det är många små saker som gör mycket för låten. Trummorna jobbar gott. Det är mäktigt men ändå finns det luft. Du gör det här bra.

Bra sång och bra text.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra grund och extra kul med texten. Riktiga trummor gör att det låter som ett redigt rockband. In med lite mer finesser och klurigheter så blir detta grymt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Woa.. Gillar retrosoundet här.. låter 70-tal minus bruset.. Gött gött.. Och du sjunger inte i nån billig mic inte.. Sån här sång ska helst fångas med en dynamisk mic typ Sm57 MD421 eller nåt.. Låter mycket live och det gillar jag.. Fortsätt på ditt sound. I like 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

bugar mig för komentarerna dede vet inte var klurigheterna skall komma me dfunderar på det

dåligtgehör,,, ville för engåmskull låta han som lyssnar sköta volymen tror det är något bra...? 😄

1up roligt att du stod ut..efektkedjan är som följer uad neve 33609se...uad pultc..uad real verb pro...

Glömde nog inte säga att jag har två uad kort 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm ett lite varmare sound va? Tycker nog detta är den som når bäst fram till mig av dina hittills. Eller har du kanske breddat min musiksmak, eller bara vänjt mig...

Delar av texten är riktigt bra och raffinerande som tex "ditt hjärta är ett svart hål, jag dras in i dig".

Fortsätt så 😄

Tog till mig lite av dina kommentarer även om jag inte har blivigt helt snäll o beskedlig... roligt med din musiksmak eller habituering....

Tony

som vanligt felstavning

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

1up roligt att du stod ut..efektkedjan är som följer uad neve 33609se...uad pultc..uad real verb pro...

Glömde nog inte säga att jag har två uad kort 😄

Det låter juste de där 😄. Jag kan inte UAD men låter som det är bra grejer. Och resultatet var ju hur som helst finfint. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårdrock på svenska funkar ju bra ju!

Men jag tänker bara på LOK 😄

De är så fjantiga 😆

Men det är ju bara ETT band!?

Nu tycker jag allt att du generaliserar ett snäpp för mycket!

Säg ett tufft hårdrocksband som sjunger på svenska då 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...