Jump to content
Annons

Voice of an angel


Recommended Posts

Låtnamn:Voice of an angel

Artist:Harmonica mike

Text:Hm

Musik:Hm

Prod/Mix:Hm

Genre:Ballad

Gitarr:Josse(The mail man) acke gura.Wernborg elgura.

Piano:Harmonica mike/Stajo

Övrigt slammer:Hm

Status:Färdig demo

Storlek:4,8meg

Hej.

Nu är det äntligen färdig mixat(tror jag i varjefall).Gjort en del förändringar.Lagt in en kör på sticket,samt utökat/varierat piano liret med Stajos hjälp.Fixat sång nivåerna.Lite reverb på acke gurorna.Mixat in wernborgs bidrag till denna.Det blev ju rätt mycket på denna till slut,så jag har panorerat och donat för att få plats med allt..

Min fråga är nu: Funkar mixen?

Vidare så vill jag tacka Wernborg,Stajo och Josse som hjälpt mig med att ta låten till en helt annan nivå - TACK! Jag skickar mail till er med ett förslag kring upphovsrätten.

Mvh

Micael

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här hemma låter det kanon.

Det är kanske mycket på en gång ibland men jag tycker du har fått ihop det bra. Favoritdelen är ju klart refrängen, fascinerande att el-gitarren och pianot gick ihop så bra då de spelades in oberoende av varandra...

Mycket variation och man tröttnar inte när man lyssnar på den. Tex El-gitarren vid 2.15 är ju hur cool som helst :rolleyes:.

Mycket bra, kommer spelas mycket här hemma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Körerna känns helt rätt mike. Trummorna inför sticket/refrängen som jag störde mig på tidigare har helt plötsligt smält in väldigt fint.

Och igen, köööööörerna, så bra. Mixen känns helt rätt i mina morgonfriska öron. Nivåerna ligger mycket behagligt, inget som sticker ut och stör. Proffsigt helt enkelt.

Mycket mycket trevligt. Enda jag kan komma på som är negativt är att härligheten tar slut så snabbt :]

Måste kännas bra efter att du lagt ner så mycket tid.

Hur har du mastrat?

Snyggt!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

få lyssna ett par gånger till....direkt så gillade jag förra upplagan bättre..(hata att vara den enda negativa människa här)....speciellt inledningen...mjukare på nåt sätt...förmopdligen pga. el-gitarren

ljudet är det fan inget fel på....önska att man själv hade tålamod och kunnandet för att få fram en sån ren och underbar ljudbild,,,

skall lyssna lite till efter jobbet... 😉

som sagt...bara mitt tycke..

MVH

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Feedback najs..

Dividend: Nu har du finalmix,så det är bara att lira på 😉

Stajo:Ditt pianolir blev liksom kronan på verket.Det blev klart bättre med lite vartation - en mix av våra olika spelstilar blev kanon!

Equality: Jorå,det blev små najs detta. Stajo och wernborg gjorde ett snyggt jobb.

Lite marigt att mixa bara.Svårt när allt blev så snyggt - men det löste sig med panoreringar och klipp.

Karl: Nu blev jag glad.Kul att låten går hem hos dig - och mixen!

Wernborg: Än en gång tack.Ditt bidrag la en skön feeling över hela låten.

Jag kör gärna fler samarbeten, då detta funkade kanon! Skickar ett mail till dig.

Yllet:Mastringen.. Läste senaste studio,kanon reportage om mastring..Missa inte det! Drog ned gratis limitern "George Young" nånting..Det tipsades om den där..Funkade bra..Men jag gör nog en investering,funderar på den man kunde läsa om på sid.64.Magic spectrum - kan nog vara nåt..Det är ju liksom en annan värld det där med mastring..

Jag hade mycket "huvudvärk" och sömnlösa nätter innan jag "fick till" det. Viktigaste faktorn är nog mina nya lurar.Köpte ett par slutna Sennheizer lurar i Spanien i höstas(där jag också skrev låten och ylade in den på min mp:3a).Jag försökte dra ned den som en bonus,men det gick inte..Nån typ av lrc fil..Det finns en känsla där,som jag inte vet om jag lyckats förmedla..

Concubine:Tog bort elguran på första piano prylen samt drog upp den i volym.Bara för att man ska höra det snygga pianot,, 😉 Mera tänkt som ett intro,borde kanske ha utvecklat det...

Till er alla: Tack för feedback kring mixningen - Till slut så måste man ju lyckas 😉 Man har ju gjort en del försök..Men man får ju inte glömma Studio:s utmärkta mixskola,som fått mig att lyssna,den har nog mest credits!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt riktigt bra...du kan vara helt nöjd tycker jag!

Tack valdez!

Till samtliga lyssnare:

Idel varma kommentarer,87 nedladdningar..Inga klagomål.Om ingen har nåt mer att säga - så är det väl dags att plocka ned denna.Jag låter den ligga kvar idag,sedan är det cyber death som gäller 😄

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt.. en röst jag missat totalt tydligen bland flödet av musik här!!.. lyssnade mycket på sån här musik i yngre dar.. Bill haley and the comets är ett band jag direkt tänker på när jag hör ditt uttal... riktigt trevligt.

Däremot tycker jag att hela backingen med instrument inte passar riktigt 110% och att musiken låter för snyggt för att ge rösten en trovärdig push.

Jag skulle kunna tänka mig lite mer rakt röj i ryggen på det här och lite känsla av filtrering?

Men det är inte dåligt alls.

Kör på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt.. en röst jag missat totalt tydligen bland flödet av musik här!!.. lyssnade mycket på sån här musik i yngre dar.. Bill haley and the comets är ett band jag direkt tänker på när jag hör ditt uttal... riktigt trevligt.

Däremot tycker jag att hela backingen med instrument inte passar riktigt 110% och att musiken låter för snyggt för att ge rösten en trovärdig push.

Jag skulle kunna tänka mig lite mer rakt röj i ryggen på det här och lite känsla av filtrering?

Men det är inte dåligt alls.

Kör på.

Tack Lundin.

Det ligger lite i det du säger om röst kontra musik..Jag hör det tydligast när jag "Mastar"..Den mastring jag gjort här är nog bara lite för snäll.Provade att komprimera lite hårdare - då blev det en helt annan grej.Rösten flöt in i musiken.

Däremot så blev det relativt basigt över hela prodden - men det är ju en eq fråga.

Men det är rätt nära nu - supernice feedback! Jag kan ju testa och lämna bort prodden som den är till "riktig" mastring..Det kan vara det som behövs,ett proffs - för att lägga slut touchen på denna..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hamoni micke

Skön låt....HIger than a moutin..utalet lite skumt vid,,,runt..051-052--

Är så petig för allt detta låter proffs nästan hela tiden.. riktigt bra..tycker sången är lite lite hög kanse ner 0,5.1 db bara för den tar över lite i min lyssning i alla fall ligger mer i rätt nivå vid 2,25

kanske variera nivån lite på sången så det händer lite i dynamiken..

Rolig med detta med avatarer o låtar...Hade inte räknaT MED DETTA ....

lYCKA TILL yNOT 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hamoni micke

Skön låt....HIger than a moutin..utalet lite skumt vid,,,runt..051-052--

Är så petig för allt detta låter proffs nästan hela tiden.. riktigt bra..tycker sången är lite lite hög kanse ner 0,5.1 db bara för den tar över lite i min lyssning i alla fall ligger mer i rätt nivå vid 2,25

kanske variera nivån lite på sången så det händer lite i dynamiken..

Rolig med detta med avatarer o låtar...Hade inte räknaT MED DETTA ....

lYCKA TILL yNOT 😛

Tjena ynot.

Jo du har en poäng där på sången..Jag hörde det tidigt men släppte igenom det,mänsklighets faktorn måste få vara med på ett hörn..Jag har komprimerat lätt vid mastringen medvetet,därav den höga sången.Testade att lägga en hårdare komprimering - då smälte allt ihop på ett annnat sätt.

Men det får bli en fråga för slut mastringen,ville ha lite "luft"kvar så att det finns lite att spela på - för den som gör det.Bra feedning,jag tackar för det.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har lyckats huvudvärka dig fram till en riktigt fin ljudbild. Även om det är rätt mycket emellanåt så framträder rösten tydligt och mäktigt... och med den rösten så. Klart bra!

Tack Dåligt gehör..

Fast jag håller inte med om att du har dåligt gehör..men men man rår ju inte för vad man heter.. 😛

Tack för omdömet om min sång - det värmde verkligen! Och det behövs häruppe,det drar mot vinter brrrrr..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, helt underbar låt ju! Ruskigt nice ljudbild och riktigt snygg låt. Denna ska lätt in i playlisten. 😳

Tack rankey.

Jo mixen blev bra på denna.Mycket tack vare det fina materialet som stod till buds.

Alla inblandade har gjort ett vackert jobb.

Du hade lite tur som fick ned denna.för nu tar jag bort den.

Tack till alla för underbar,och konstruktiv kritik kring mix och arr.Guld värt i mixningen.

Om det nu mot förmodan dyker upp nån som vill höra finalmix på den här,så pm mig så löser vi det.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...