Jump to content
Annons
  • 0

Rhodes-plugg att rekommendera?


shoooootA

Fråga

  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters For This Question

Recommended Posts

Annons
  • 0

Jag har någon annan gratis MrRay också, som kan emulera Mark I, Mark II, Wurlitzer och DX7-elpianot .. 🙂 Frågan är om det är samma snubbe?!

Hursomhelst så får den MrRay-pluggen Cubase att krascha när jag ska göra en wav-export... Tror att det är p.g.a. den där Donationware-popupen som kommer upp.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Jag har någon annan gratis MrRay också, som kan emulera Mark I, Mark II, Wurlitzer och DX7-elpianot .. 🙂 Frågan är om det är samma snubbe?!

Hursomhelst så får den MrRay-pluggen Cubase att krascha när jag ska göra en wav-export... Tror att det är p.g.a. den där Donationware-popupen som kommer upp.

/Daniel

Det har inte hänt mig med Mr Ray 73 hitills iaf.

Rapportera gärna sånt, bra att veta ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Stinkey (oregistrerad)

Den funkar skitbra i min burk. Och den låter väldigt bra. Det finns även en Leslie-plugg, Mr Mc donald, vill jag minnas att den heter, att hämta på samma ställe. Är minst lika bra den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Sjukt bra för sitt pris. Kolla jämförelsen med Scarbee's rhodessamplingar på

A/B - Jämförelse.

Till skillnad från Scarbee är Mr. Ray

no_samples_inside.jpg

Tror att det är p.g.a. den där Donationware-popupen som kommer upp.

Cubase och popup-fönster i vst-pluggar har aldrig vart kompisar...

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Om du har HALion eller Kontakt, så finns det ett par grymt välgjorda samplingsbibliotek från Scarbee; R.S.P.73 och W.E.P.

Lyssna gärna på smakprov här: http://www.holmerup.org/scarbee

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Tack Dumb Dan... MR Ray låter verkligen helt grymt...

D Vibe.... inga problem med min... Kör du verkligen fulllisensierad Cubase... har hört om crackproblem...

Själv kör jag fullreggad och allt fungerade fint...

Det enda som inte är helt perfekt är att det tar en liten stund att ladda upp nya ljud... men vad gör det när det låter så jävla bra...

TACK D D bästa gratispluggen på länge...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Skulle behöva tips på snygga piano och rhodes pluggar till Cubase.

Rhodeset ska låta som att man spelar det genom en AC30 med ett lite skönt tremolo på.

Pianot ska vara maffigt och ha mycket klang. Ganska luddig beskrivning, men ni kanske fattar.

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Skulle behöva tips på snygga piano och rhodes pluggar till Cubase.

Rhodeset ska låta som att man spelar det genom en AC30 med ett lite skönt tremolo på.

Pianot ska vara maffigt och ha mycket klang. Ganska luddig beskrivning, men ni kanske fattar.

Och du har en budget på?

Eller hade du tänkt dig gratis-pluggar ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Skulle behöva tips på snygga piano och rhodes pluggar till Cubase.

Rhodeset ska låta som att man spelar det genom en AC30 med ett lite skönt tremolo på.

Pianot ska vara maffigt och ha mycket klang. Ganska luddig beskrivning, men ni kanske fattar.

Och du har en budget på?

Eller hade du tänkt dig gratis-pluggar ?

Det beror lite på hur bra pluggarna är. Vore bra om de fanns som demoversioner så man kunde prova dem. Är de nog bra så är det bara att köpa. De kommer verkligen att användas. Annars kanske det finns lyssningsexempel eller dylikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Jag har testat både NI's Elektrik Piano och deras Akoustik Piano. Själv tycker jag att ljudbiblioteken från svenska Sampletekk låter bättre och har därför inhandlat både Bosendorfer 290 (som visserligen tillverkas av Post Musical Instruments) samt lightversionen av deras Rhodespiano - Tubed Keys. Tube Keys har väl visserligen inget tremolo i sig men dett kan du kanske fixa på annat håll och dessutom är den samplad genom en Fender Twin och inte en Vox (det är väl Vox som gör AC30?).

Om du går in på deras hemsida (www.sampletekk.com) så ser du att de har en groupbuy just nu vilket ger 50% rabatt på alla deras produkter. Det kräver visserligen att du har en mjukvarusampler av något slag som t.ex. Kontakt eller Halion.

När det gäller akustiska piano så låter även Synthogys Ivory mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Scarbee RSP73 (Rhodes Stage Piano) är ett helt suveränt samplingsbibliotek (kräver dock att du har HALion eller Kontakt) - men det är bara pianot i sig. Vox-ampen får du i så fall fixa på annat sätt. Demolåtar att lyssna på finns HÄR. På grund av copyright-frågor som plötsligt dök upp angående att använda Rhodes-namnet, så fick det döpas om till C.E.P.. Med lite tur så kan det finnas någon handlare som har entaka exemplar av RSP kvar på lager, så att man kan komma över det billigt... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Demolåtar att lyssna på finns HÄR.

Åh gud, några av dom där wurlydemonstrationerna är ju helt underbara...

http://www.holmerup.org/scarbee/WEPdemos/wurlitramp.mp3

http://www.holmerup.org/scarbee/WEPdemos/wurlicious.mp3

http://www.holmerup.org/scarbee/WEPdemos/wonderful_wurl.mp3

Vad fasen ska man med Rhodes till? :rolleyes:

Wurlitzern är j-t skön också - men ett Rhodes kan man ju inte heller vara utan... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Där slog IDF på spiken. Reason bjuder ju på Electro Mechanical + att du även kan köpa

Abbey Road refillen. Dessutom får du ett garanterat skönt program på köpet.

Jag är bra på spiken!!!

dessutom finns väldigt många fina wurlitzer/rhodes i många olika versioner / tappningar, plus att man kan göra jsukt mkt med effekterna direkt i programmet!!!!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...