Jump to content
Annons

Live pedal maskin


newform

Recommended Posts

Jag hade en POD XT Live fram till förra veckan då jag sålde den. Jag var inte alls nöjd med den. Jag hatar pedaler som bara har en liten display och vars menyer är skitkrångliga. XTn var sådan.

Jag håller med. Det är en av Pod XTLs svagheter.

Jag rattar alltid med datorn, line6edit is the shit. Total kontroll och ordningsföljd, rattar väldigt sällan på poden förutom kanal och de som har bestämd funktion så som bass, treble, drive, reverb osv. (fast jag har inte live versionen)

Sen när det är spelning så är det redan klar-rattat och har ljuden i ordningsföljd.

GAH 🙂

Måste skaffa!!! De e gratis på Line6 hemsida eller?

Ladda hem line6 monkey, så fixar den uppdateringar.

Du får även med nya förstärkarmodeller, allt som krävs är en usb sladd till datorn.

Edit: Alltså, genom monkey får du edit.

Klart =D Fick med usb-sladden t.o.m. låg i nån låda här hemma. Fattar inte varför jag inte fixade det här när jag köpte pedalen. Hur som helst: Tack så jättemkt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag hade en POD XT Live fram till förra veckan då jag sålde den. Jag var inte alls nöjd med den. Jag hatar pedaler som bara har en liten display och vars menyer är skitkrångliga. XTn var sådan.

Jag håller med. Det är en av Pod XTLs svagheter.

Jag rattar alltid med datorn, line6edit is the shit. Total kontroll och ordningsföljd, rattar väldigt sällan på poden förutom kanal och de som har bestämd funktion så som bass, treble, drive, reverb osv. (fast jag har inte live versionen)

Sen när det är spelning så är det redan klar-rattat och har ljuden i ordningsföljd.

GAH 🙂

Måste skaffa!!! De e gratis på Line6 hemsida eller?

Ladda hem line6 monkey, så fixar den uppdateringar.

Du får även med nya förstärkarmodeller, allt som krävs är en usb sladd till datorn.

Edit: Alltså, genom monkey får du edit.

Klart =D Fick med usb-sladden t.o.m. låg i nån låda här hemma. Fattar inte varför jag inte fixade det här när jag köpte pedalen. Hur som helst: Tack så jättemkt 😎

Så lite så...

Du kan även ladda hem andras presets 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

jag köpte i a f en golvpod Line 6 som kom ut nu i oktober. Funkar king. Är byggd kring pod 2.0 som kom för några år sedan och inte XT som jag mest upplevde som besvärlig och med en massa onödiga effekter. Line 6 poden funkar bra med rattar för dist,delay,compressor osv, osv plus wha wha pedal(volymbyggd)

2295 på musikanten umeå

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...