Jump to content
Annons

Idol-Anna


Bebopkeys

Recommended Posts

Annons

Jag tycker inte att det här är roligt, sen tycker jag att idoljuryn är såna jävla töntar. Den amerikanska juryn är så jävla mycket bättre, de är i alla fall roliga. Sveriges idoljury är fan bara taskiga.

Jag kan inte förstå att det finns människor som tycker att det är roligt att se på när människors drömmar krossas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sveriges idoljury är fan bara taskiga

Här försöker juryn vänligt men bestämt förklara för Anna att hon inte kan sjunga , att det helt enkelt inte låter bra.

Men hon vägrar ju fatta!! Det är inte synd om henne eller alla andra som inte kan sjunga men går dit ändå!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att det här är roligt, sen tycker jag att idoljuryn är såna jävla töntar. Den amerikanska juryn är så jävla mycket bättre, de är i alla fall roliga. Sveriges idoljury är fan bara taskiga.

Jag kan inte förstå att det finns människor som tycker att det är roligt att se på när människors drömmar krossas.

Min kommentar ,förutom att jag tycker att det är skitroligt, är att om man följt tidigare årgångar av Idol (vilket jag tror att Anna har gjort) så borde man vid det här laget veta vilka krav som ställs för att få medverka i finalfältet. Man blir storligen förvånad över den dåliga självinsikten vissa ( flera hundra människor varje säsong) är begåvade med. Jag tror även att alla sökande är medvetna om hur en audition går till efter att ha sett föregående säsonger. Jag tycker definitivt INTE synd om Anna.

😄 /Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi problemet med föräldrar som lurar i barnen att dom kan sjunga

hur många är det inte som sökt till Idol och liknande som inte kan ta en endaste ton men dom är helt säkra på att dom kan sjunga

Den dagen jag får barn så ska dom minsan få veta vad dom går för på riktigt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lite intresserad av Annas replik vid 1:05.

Jag skulle kunna sänka den, om ni skulle sagt det, innan jag skulle börjat.

Menar hon att juryn - innan de hört henne sjunga - borde ha bett henne sjunga i en lägre tonart?

Dvs. skulle juryn kunna avgöra att hon förmodligen skulle välja fel tonart och röstläge genom att bara se på henne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha.. Men man kan inte klaga på hennes självförtroende i alla fall 😄

Vi kanske får se henne som en framtida Telia-chef eller nåt.. Vem vet.. Hon verkar inte ge sig i första taget i alla fall 😆

Fast det lät förjävla illa faktiskt.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lite intresserad av Annas replik vid 1:05.
Jag skulle kunna sänka den, om ni skulle sagt det, innan jag skulle börjat.

Menar hon att juryn - innan de hört henne sjunga - borde ha bett henne sjunga i en lägre tonart?

Dvs. skulle juryn kunna avgöra att hon förmodligen skulle välja fel tonart och röstläge genom att bara se på henne?

Hon har ingen förmåga alls att argumentera för sig.

Allt hon säger är rätt, allt juryn säger är fel.

Så bli inte förvånad över hennes knivskarpa inlägg 😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Största problemet med hennes röst är väl inte att det låter falskt, utan snarare att hon inte har någon känsla. Det låter dött..

Ingen taktkänsla heller.

Sen, som någon/några skrev tidigare, så har jag svårt att se nöjet i att se en grupp människor krossa någon annans drömmar.

Argumentet "ringsignal" förstår jag dock inte .. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lite intresserad av Annas replik vid 1:05.
Jag skulle kunna sänka den, om ni skulle sagt det, innan jag skulle börjat.

Menar hon att juryn - innan de hört henne sjunga - borde ha bett henne sjunga i en lägre tonart?

Dvs. skulle juryn kunna avgöra att hon förmodligen skulle välja fel tonart och röstläge genom att bara se på henne?

Bra låt du har på Allears Linus!

Får mig att tänka på Michael Kamens kompositioner.

Eftersom jag är ett stort Band of brothers fan så får du en klockren 10 av mig:-)

Gick med i Allears jag också. Kanske kan va nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter hemskt och för övrigt verkar hon ganska dum i huvudet, typ "ohh gud jag är bäst i världen" och sen när det kommer motgångar så blir hon galen. 😆

Jag kan inte heller sjunga, det har jag fått höra och lära så istället skriker jag i micken 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

"Du sjunger som en telefonsignal", det stämmer ju. 🙂 Ni vet en såndär som är i luren när man väntar... det skulle kunna vara hon som satt och hoade.

Synd om henne, tycker jag dock. Har iofs lite svårt att se vems fel det egentligen är... 😉

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

ag tycker det låter hemskt och för övrigt verkar hon ganska dum i huvudet, typ "ohh gud jag är bäst i världen" och sen när det kommer motgångar så blir hon galen.

Det är precis som vilken chef som helst... så kommentaren om att hon kan bli VD för Telia passar bra.

Min personliga åsikt är ... tja. Gillar inte programmet men tror att mediak*theten nu för tiden är så hög att många tar en chans även om de vet att de inte kan. Fast många verkar inte ens veta det, mer som "fan jag kan ju bli kändis ju å glida ju, gött ba'!".

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det synd om henne?

Varför är de taskiga?

Hon är ju sämst!

Hon sjunger ju till o med sämre än mig!

Hon är ju dessutom dum i huvet som söker till Idol, fast hon inte kan ta nån negativ kritik alls!

Idol är ju inte direkt kända för att vara ett "åh-du-är-så-duktig-gulligull-program". Hon borde väl ha fattat för länge sen att inte hon hade där o göra.

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag tycker inte att det här är roligt, sen tycker jag att idoljuryn är såna jävla töntar. Den amerikanska juryn är så jävla mycket bättre, de är i alla fall roliga. Sveriges idoljury är fan bara taskiga.

Jag kan inte förstå att det finns människor som tycker att det är roligt att se på när människors drömmar krossas.

Väldigt bra sagt. Jag tycker hon borde söka upp dem i någon mörk gränd längre fram och skjuta dem i huvet också. Det hade jag gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det synd om henne?

Varför är de taskiga?

Hon är ju sämst!

Hon sjunger ju till o med sämre än mig!

Hon är ju dessutom dum i huvet som söker till Idol, fast hon inte kan ta nån negativ kritik alls!

Idol är ju inte direkt kända för att vara ett "åh-du-är-så-duktig-gulligull-program". Hon borde väl ha fattat för länge sen att inte hon hade där o göra.

.Viktor

Instämmer till fullo. Hon får väl skylla sig själv om hon är med, hon borde ju kunna räkna ut vad som händer om man ställer upp där och sjunger som en kratta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det synd om henne?

Varför är de taskiga?

Hon är ju sämst!

Hon sjunger ju till o med sämre än mig!

Hon är ju dessutom dum i huvet som söker till Idol, fast hon inte kan ta nån negativ kritik alls!

Idol är ju inte direkt kända för att vara ett "åh-du-är-så-duktig-gulligull-program". Hon borde väl ha fattat för länge sen att inte hon hade där o göra.

.Viktor

Instämmer till fullo. Hon får väl skylla sig själv om hon är med, hon borde ju kunna räkna ut vad som händer om man ställer upp där och sjunger som en kratta.

Hon borde det... och de flesta gör säkert det... men ärligt talat tycker jag det verkar som att hon inte kunde det, och därför kan det upplevas som taskigt att håna henne. Det handlar ju inte om hur dåligt hon sjunger utan snarare att hon inte verkar förstå vissa sociala sammanhang...

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla musiker borde bojkotta hela det där vidriga skitprogrammet.

Det är fullkomligt förödande för all musikkultur som eventuellt lyckas klammra

sig kvar i dagens mediasamhälle.

Idol är för musik ungefär vad Aftonblajet och Expressen är för seriös nyhetsbevakning.

Hoppas Anna lyckas med nåt utan att behöva bli stöpt i Idol-formen.

Vilket skit!

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det synd om henne?

Varför är de taskiga?

Hon är ju sämst!

Hon sjunger ju till o med sämre än mig!

Hon är ju dessutom dum i huvet som söker till Idol, fast hon inte kan ta nån negativ kritik alls!

Idol är ju inte direkt kända för att vara ett "åh-du-är-så-duktig-gulligull-program". Hon borde väl ha fattat för länge sen att inte hon hade där o göra.

.Viktor

Instämmer till fullo. Hon får väl skylla sig själv om hon är med, hon borde ju kunna räkna ut vad som händer om man ställer upp där och sjunger som en kratta.

Hon borde det... och de flesta gör säkert det... men ärligt talat tycker jag det verkar som att hon inte kunde det, och därför kan det upplevas som taskigt att håna henne. Det handlar ju inte om hur dåligt hon sjunger utan snarare att hon inte verkar förstå vissa sociala sammanhang...

Jo, instämmer. Nu vet jag nog inte egentligen vad de där olika bokstavskombinationerna innebär precist, men det skulle förvåna mig om hon inte har damp eller adhd eller nåt sånt....

-Väldigt nära lyteskomik om du frågar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Tycker mig kunna spåra vissa nedärvda psykopatanlag också.

Typiskt psykopater att vara de enda som ser sin storhet.

Du menar juryn, va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...