Jump to content
Annons

Ovidkommande "nitning" av tråd?


Valle

Recommended Posts

Annons

Svar 1: Olsberg tyckte väl att det var det roligaste han nånsin kläckt ur sig, och väl värt att bevaras. 😉😛

Svar 2: För att de inte ska försvinna bara för att ingen postar i dom. Tanken är väl att viktiga trådar som alla bör ta del av ska vara lätta att hitta... tyvärr blir effekten ofta motsatt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var någon (forumanvändare) som trodde att jag försökte vara rolig eller på ett eller annat sätt är en naiv person, så är det ett felantagande i båda fallen.

Annars accepterade (eller rättare sagt gillade) jag sign. tbruce's svar, nämligen att "de [nitade inläggen] inte ska försvinna bara för att ingen postar i dom. Tanken är väl att viktiga trådar som alla bör ta del av ska vara lätta att hitta"

Hur viktig är den tråden, då? Personligen tycker jag att den andas översittarfasoner.

Men, visst, det är bara min uppfattning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga 1: Varför är tråden "27 genvägar till bättre språk" s.k. nitad?

My god, var finns den?

EDIT: Ah, den ligger i denna avdelning och är nitad av Neko. Håller nog med honom, tråden förklarar (förhoppningsvis med en gnutta humor) lite mer ingående attityd och språkbruk som bör/inte bör förekomma här.

Översittarfasoner är så långt ifrån avsikten man kan komma.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

OK... Jag misstog mig och backar ödmjukast. Jag insåg inte att tråden var en form av riktlinje för önskat språkbruk i forumet (eller heter det "på" forumet?).

Det kan nog, trots allt, anses effektivt att författa "språkregler" som, för att öka den pedagogiska effekten, bygger på en samling tautologier, katakreser, pleonasmer och kontaminationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...