Jump to content
Annons

not your child


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:your child

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:3:25

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 4.9 megabyte)

STATUS: Skiss i process

LÅTLÄNK:not your child / slask

Håller på med denna och är lite osäker på mina nya monitorer( tar väl ett tag att få in referensen 😎 ) så nu vet jag varken eller....hur låter det...tar emot tips på vilka frekvenser som ligger out och även dom som ligger bra...tack på forehand 😆😉

SLUTMIXAD OCH KLAR

notyourchildfinalmixus.mp3

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tjena karl..

Sitter och brottas med en text till en samarbetslåt..Kom på mig med att jag fastnade,jag menar fastnade! Av din låt! Helt fantastiskt,hur grymt som helst.

Nu får jag sluta och ge plats för lite mer noggranna kommentarer.I mina sennheizer lurar låter det grymt.

Very well done!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Behagligt, men en del saker, speciellt sången upplever jag som ibland lite låg. Volymen varierar lite för mycket.

kan inte uttala mig om frekvenser i det jag lyssnar igenom nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

-Oj vad sant det är uttrycket: "first impression last" i varje fall när det gäller musik, tänkte jag. Fick ju förmånen att lyssna på en lite annorlunda version och tyckte först när jag lyssnade på denna att den första var bättre men efter några lyssningar föredrar jag nog den här. Tycker du hushållar smart med piano och cello. Dragspelet i sticket sitter fint men det blir lite grötigt med pianodrillarna.

Din musik har en förmåga att beröra med sin humanism och empati både text-, musik- och sångmässigt, så även denna låt. En unik begåvning, var rädd om den!

Kul också att det funkar så bra med nya studion. Ljudet är kanon! Här har du utvecklats väldiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

PD77 (oregistrerad)

Otroligt fin komposition.

Låten och texten är i världsklass.

Ok.. låt mig spåna fritt!

Det jag funderade över var i fall du vill ha så rörigt i arret. Mycket instrument hela tiden.

Uppfattade också att du saknar mid överlag. Våga tryck på lite i olika områden från 500 Hz-2kHz (uppskattning).

Skär bort den absolut vassaste diskanten runt 12kHz bland en del kanaler. Vet inte vilka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt som vanligt Karl!

Men jag tycker att sången känns lite otydlig, och alldeles för långt bak i mixen. Lite tunn och platt på nåt sätt. Känns som att du skär lite för mycket med EQ'n?

Anyway... alltid bra skrivna låtar från din sida! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tnx HM....kul att du tycker det låter grymt 😉

MrPhil....ska lägga ny sång när jag benat ut vilka freqs som saknas i voxen 😕😄

equality...Ja du fick ju höra en första...men det är nästan samma, andra trummor och bälgaspelet i mitten som skiljer och kanske nå't mer da' 😕🙂 vet inte vad jag ska säga men tycker det är stort att få beröra någon,några är den största "belöning" man kan få...tnx

PD77....tackars...kul att du tycker den håller bra...jag ska mecka med mixen och lägga sången igen( det finns mer text) och se om jag kan jobba i din riktning ang. freqs...tnx :rolleyes:

Osiris...du har säkert rätt, det är fler som nämnt plattheten i rösten som borde vara mer "frekvensfylld" 😕:rolleyes: så jag ska jobba med det när jag lägger om sången...tnx

PBM....tack för lyssningen.... ska mecka som jag skrev till Osiris...kul att du tycker det är bra :rolleyes:

Edit: I går hade jag så J-a mycket och hann inte skriva ....därför har jag nu redigerat för jag tycker man ska väl skriva lite tillbaks då ni ändå tagit er mod att lyssna ...mången tack //: karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid så fina arr och melodier, jag får återigen gratulera. Jag undrar dock om du inte skulle prova i lägre tonart, det känns som att rösten inte är riktigt bekväm i dom högre registren däremot underbart när den landar i dom lägre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättevacker låt!

Lite kritik.

Lite för torr mix för min smak. Lite rymd skadar nog inte.

Sen..behövs loopen som ligger där långt bak egentligen?

Tror inte det.

Edit: Lite samma stuk som Blackbird med Beatles.

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

Jättevacker låt!

Lite kritik.

Lite för torr mix för min smak. Lite rymd skadar nog inte.

Sen..behövs loopen som ligger där långt bak egentligen?

Tror inte det.

Edit: Lite samma stuk som Blackbird med Beatles.

tackar Bebop....I en tidigare slask hade jag congas istället men du har helt rätt den bara ligger där och jag önskade jag kunde programera istället för dessa ständiga loopar...men det får väl hända när det händer 😉 kul att du tycker om den ändå :rolleyes:😎 och liknelsen till Blackbird kanske inte ligger mil ifrån,uppgångar /nergångar...en av dom första låtar jag lärde mig en gång i tiden och alltid när jag spelar på en ny gitarr( typ man testar i musikaffären) då är Blackbird referenslåten :rolleyes:

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall man säga? Jag har absolut inget att klaga på eller som jag vill ändra på. Jag är ju förstås en halvdöv gammal uv så du kan säkert lyssna på de andras ljud-kommentarer de kan säkert vara relevanta men för mig räcker det mycket lång som det är.

Låter bra, spelas bra och sjungs bra. :rolleyes:

Helt enkelt fantastiskt bra. Fantastiskt bra sång inte minst i den vackra falsett.

Gillar verkligen pianot som smyger in efter en stund och dina fina gitarrackompanjemang

Förmodligen någon av de tre bästa låtarna, någon av de tre bästa arren och tre bästa "produktionerna" du gjort. Jag tror att monitorerna kommer att lyfta dig, det tycks dom redan ha gjort.

GE UT! 😉

Har du skickat till några bolag??

Med din produktionstakt och med nya monitorer kan jag väl ge dig...låt säga....eh...gör 5-6 nya låtar....se får du smala ihop till en platta.

OK??

OK!!

Basta!

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok bryr mig inte om att en del tycker att man skall hålla tyst om man inte har något att tillföra, hur skall man annars får reda på om det gillas eller ej eller är något att jobba vidare på 🙂 .

Det jag tar med mig härifrån är det där mjuka, ömsinta, sköna etc kan hålla på ett tag och rada upp orden men slutar där för du förstår nog. Det är ju den känslan jag själv vill hitta men allt blir lite statiskt hårt och styrt.

Nä verkligen bra, riktigt bra!

gör som pwayne säger 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall man säga? Jag har absolut inget att klaga på eller som jag vill ändra på. Jag är ju förstås en halvdöv gammal uv så du kan säkert lyssna på de andras ljud-kommentarer de kan säkert vara relevanta men för mig räcker det mycket lång som det är.

Låter bra, spelas bra och sjungs bra.  😆

Helt enkelt fantastiskt bra. Fantastiskt bra sång inte minst i den vackra falsett.

Gillar verkligen pianot som smyger in efter en stund och dina fina gitarrackompanjemang

Förmodligen någon av de tre bästa låtarna, någon av de tre bästa arren och tre bästa "produktionerna" du gjort. Jag tror att monitorerna kommer att lyfta dig, det tycks dom redan ha gjort.

GE UT! 😳

Har du skickat till några bolag??

Med din produktionstakt och med nya monitorer kan jag väl ge dig...låt säga....eh...gör 5-6 nya låtar....se får du smala ihop till en platta.

OK??

OK!!

Basta!

Tackars Pwayne....finns säkert grejor att styra upp...låten är ju inte klar, bara skiss än så länge....och en polare ska lägga riktigt dragspel och jag ska lägga om sången när sångbåset är färdigt...förhoppningsvis i veckan....

Har skickat( inte just den här) men några andra till en del bolag men det är inget för dom...dom frågade om jag hade någon annan stil också..... 😕 men om det låter helt OK i denna lilla studio kommer jag att spela in några gamla alster och trycka upp någon egenproddad cd...så PM:a adressen så kommer en med posten om några veckor 😄🙂😱

stajo....jag tror egentligen att forumet skulle må bra av lite synpunkter över gränserna för även om man inte tror sig ha något vettigt att tillföra så träffar det man hör alla olika och vilken åsikt är då viktigast??sen uppskattar man väl kritik från sådana som man vet har koll på grejorna....glad att du gillar och du...jag har lyssnat på dina grejor och du verkar inte långt borta...snarare tvärtom 🙂

Kenta K....tnx för lyssningen och kul att du ryser 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

😳 Jag har värkligen fastnat fär denna låten. Det har gått så långt, så att den betyder nått för mig. . . Tack för att det finns sånn här underbar musik, och jag värkligen, om jag får säga det, älskar din röst. Eller rättare sagt, den känsla du förmedlar med din röst! 😉

tack för denna underbara låt. . 😛

Edit:

Jag kommer nog ladda hem alla dina låtar på din hemsida. 😛

Lite fel engelska ibland, och du satsar lite för mycke på dom riktigt ljusa tonerna ibland, men va fan. Det är nice!

Redigerat av Kenta K
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad glad jag blir Kenta....ursprunget till denna var en ytligt bekant som när vi pratade sa att han var adopterad men hade inte fått reda på det förrän han var 39 år och han ramla ner i en avgrund och börja fundera på existensiella frågor vem han var och vart han kommer ifrån, det var något år sedan men jag har tänkt på den här grejen till och från så nu fick den ta plats i denna låt men det finns lite mer text som jag ska sjunga in och rätta till engelskan därmed...men kul att du gillar 😳😉

Link to comment
Dela på andra sajter

EmasXP (oregistrerad)

Det låter som att du varken kan sjunga eller spela gitarr, men att du ger allt för att få fram din känsla. Får sätta på repreat ett litet tag =O. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som alltid när jag lyssnar på dina låtar så finns där suget, gunget, de små finesserna och speciella melodier. Tycker här även att stråkarna låter riktigt bra.

Det jag undrar över är om inte ljudbilden är lite förändrad? Det känns som om en del av det djupa, murriga, varma och mystiska är ersatt av en ljusare, mer diskantrik lite tydligare men också lite plattare känsla. Jag antyder 😲 alltså att det nog inte bara är till det bättre. Jag skulle nog vilja ha med båda delarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som att du varken kan sjunga eller spela gitarr, men att du ger allt för att få fram din känsla. Får sätta på repreat ett litet tag =O. Tack!

EmasXP...Ojo jag kan både spela och sjunga om det behövs 😱😕..men utrycket är också en del i det hela...detta är en så länge bara en första skiss eller andra men jag tycker nog inte det låter för illa men smaken är som baken ...tack ändå för din uppriktighet/ karl 😆

Dåligt Gehör....Tack för lyssningen...kan vara att jag numera mixar via monitorer och har lagt lurarna på hyllan och det dova kanske har försvunnit då eller så har jag bara inte kommit underfund med monitorerna ännu...men det är flera som sagt att ljudbilden eller gitarren och sången inte riktigt har den botten som dom borde ha...tnx / karl 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

EmasXP (oregistrerad)

Menade inte att det var en dålig sak att det lät som att du varken kan sjunga eller spela gitarr 😕. Enligt min mening bygger all musik på känslor, och din låt har massor med känsla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Menade inte att det var en dålig sak att det lät som att du varken kan sjunga eller spela gitarr 😄. Enligt min mening bygger all musik på känslor, och din låt har massor med känsla!

absolut....visst handlar det om det träffar eller inte och ibland träffar det inte...fattade inte riktigt vad du menade men det är helt lugnt och OK att inte känna sig träffad också , men jag förstår vad du menar.... 😄😎 / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jättefint.

Då menar jag verkligen jättefint.

En liten kommentar i marginalen.

Tycker att när jag lyssnar på lågvolym så känns det mixen som den har fasfel.

Antagligen bara i min fantasi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Hej Karl! 😄

Kanonlåt! Väldigt väldigt skön och bra text! Skär bort lite i diskanten (kanske inte över alla instrument), tycker jag. Är det gitarrmicken som tagit upp alla biljud som jag åtminstone inbillar mig att jag hör hehe 😎? Över lag är det en helt annan klass på briljansen i just denna produktionen, jämfört med tidigare låtar som jag hört av dig. Ett stort steg framåt med andra ord.

Smakfullt till tusen!

Ha det!

/Johan Lindeberg

Link to comment
Dela på andra sajter

EmasXP (oregistrerad)
Menade inte att det var en dålig sak att det lät som att du varken kan sjunga eller spela gitarr 🙂. Enligt min mening bygger all musik på känslor, och din låt har massor med känsla!

absolut....visst handlar det om det träffar eller inte och ibland träffar det inte...fattade inte riktigt vad du menade men det är helt lugnt och OK att inte känna sig träffad också , men jag förstår vad du menar.... 😆😳 / karl

Hehe, det jag försöker säga är att det träffar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Menade inte att det var en dålig sak att det lät som att du varken kan sjunga eller spela gitarr 🙂. Enligt min mening bygger all musik på känslor, och din låt har massor med känsla!

absolut....visst handlar det om det träffar eller inte och ibland träffar det inte...fattade inte riktigt vad du menade men det är helt lugnt och OK att inte känna sig träffad också , men jag förstår vad du menar.... 🙂😳 / karl

Hehe, det jag försöker säga är att det träffar 🙂

lugnt 😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...