Jump to content
Annons

not your child


karl

Recommended Posts

Mixen är inte mycket att säga om. Bara pianot jag tycker är lite klent, ljudmässigt. Rackarns snygg låt. Gitarren och sången är underbar (får fortfarande Bruce Hornsby-vibbar av din röst +++++) Congas kanske??

Dragspelet känns väldigt MIDI och låten hade ett väldigt långt slut, men jag antar att den inte är klar ännu. 😳

Gott jobb // Steffo

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej Karl! 😲

Kanonlåt! Väldigt väldigt skön och bra text! Skär bort lite i diskanten (kanske inte över alla instrument), tycker jag. Är det gitarrmicken som tagit upp alla biljud som jag åtminstone inbillar mig att jag hör hehe 😱? Över lag är det en helt annan klass på briljansen i just denna produktionen, jämfört med tidigare låtar som jag hört av dig. Ett stort steg framåt med andra ord.

Smakfullt till tusen!

Ha det!

/Johan Lindeberg

tnx...jag litar på ditt säkra öra och ska först göra klar låten...fortsättning följer...tnx 😄🤪 / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Hej igen Karl... 😄

Måste bara tillägga att min fru gillade låten också! Hon är kräsen och uttalar sig mycket sällan!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen Karl... 😱

Måste bara tillägga att min fru gillade låten också! Hon är kräsen och uttalar sig mycket sällan!

/Johan

hälsa och tacka...min fru tycker också den funkar och hon är också sparsam med beröm 🤪😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen är inte mycket att säga om. Bara pianot jag tycker är lite klent, ljudmässigt. Rackarns snygg låt. Gitarren och sången är underbar (får fortfarande Bruce Hornsby-vibbar av din röst +++++) Congas kanske??

Dragspelet känns väldigt MIDI och låten hade ett väldigt långt slut, men jag antar att den inte är klar ännu.  😛

Gott jobb  //  Steffo

tnx...jag gjorde en congasversion först och det kanske funkar men så försvann just det upplägget....kanske tänker om till finallägget men här är den första iaf your child congas

//: karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen är inte mycket att säga om. Bara pianot jag tycker är lite klent, ljudmässigt. Rackarns snygg låt. Gitarren och sången är underbar (får fortfarande Bruce Hornsby-vibbar av din röst +++++) Congas kanske??

Dragspelet känns väldigt MIDI och låten hade ett väldigt långt slut, men jag antar att den inte är klar ännu.  🤪

Gott jobb  //  Steffo

tnx...jag gjorde en congasversion först och det kanske funkar men så försvann just det upplägget....kanske tänker om till finallägget men här är den första iaf your child congas

//: karl

Nä, skrota congasen för gott... 😄

Rytmerna är bra som dom är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Versionen med trummorna skiljer sig ju rätt mycket i övrigt (snygga basgrejor, dragspel, etc) inte helt lätt att jämföra. Trummorna ligger så svagt i mixen att de kanske kan avvaras helt? Underbar låt med fantastisk känsla!

tack e....ska mecka lite så får jag se...ska dit med mer text oxå....tnx

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Jag har värkligen fastnat fär denna låten. Det har gått så långt, så att den betyder nått för mig. . . Tack för att det finns sånn här underbar musik, och jag värkligen, om jag får säga det, älskar din röst. Eller rättare sagt, den känsla du förmedlar med din röst! 🙂

tack för denna underbara låt. . 🙂

Edit:

Jag kommer nog ladda hem alla dina låtar på din hemsida. 🙂

Lite fel engelska ibland, och du satsar lite för mycke på dom riktigt ljusa tonerna ibland, men va fan. Det är nice!

kenta..... det finns en zip längst ner på min hemsida...inte allra senaste låtarna men mycket ändå så slipper du ägna en helkväll 😄😉

och drloop...tnx för lyssningen och kul att du gillar 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej Karl

Väldigt bra låt

o bra framförd med känsla o allt

🙂

Det mesta sitter som en smäck..

men pianot i 8.tondel eller något stör mig ...tar liksom bort känslan i din röst vilket är synd..

sedan skulle pianot nog få ett större rum att vara i så det kommer med lite mera...typ. 😎

Väldigt fin låt

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft tid att hänga här den senaste tiden, men nu, efter några whiskey och öl i goda vänners lag ikväll så bestämde jag mig för att göra en snabbkik innan jag nattar.

Plötsligt så ramlar jag över detta.

Så vackert, så sparsamt, så ömsint, så försiktigt.

Karl, jag älskar dig. Eller det kanske var att ta i förresten, hursomhelst, det här var en av mina bästa stunder tillsammans med dig. Skulle gärna sett en vers/ref till efter sticket.

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på på studios länk "finalus mixus" och...ja, vad skall jag skriva... Låten är ju så pass gripande, empatisk och skir att allt annat känns som peanuts. Men iaf: hör några extrastämmor som faller in fint, balansen mellan sång och de olika instrumenten känns helt rätt. Bandlös bas verkar helt rätt val till en sån här låt och kanske hade nån flagiolett på den funkat. Bra att du tog ned 16-delsterserna på pianot också. Hade ändå varit intressant med en helt trumlös version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Karl

Väldigt bra låt

o bra framförd med känsla o allt

🙂

Det mesta sitter som en smäck..

men pianot i 8.tondel eller något stör mig ...tar liksom bort känslan i din röst vilket är synd..

sedan skulle pianot nog få ett större rum att vara i så det kommer med lite mera...typ. 😎

Väldigt fin låt

tnx ynot...jag vet inte om allt sitter som en smäck men resten får vara uttryck 😎

det här var första tagningen i det färdiga sångbåset och hoppas sången funkar iaf...

tnx för dina öron och kul att du gillade / karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft tid att hänga här den senaste tiden, men nu, efter några whiskey och öl i goda vänners lag ikväll så bestämde jag mig för att göra en snabbkik innan jag nattar.

Plötsligt så ramlar jag över detta.

Så vackert, så sparsamt, så ömsint, så försiktigt.

Karl, jag älskar dig. Eller det kanske var att ta i förresten, hursomhelst, det här var en av mina bästa stunder tillsammans med dig. Skulle gärna sett en vers/ref till efter sticket.

/R

Hej ®offe....det var ett bra tag senast, kul att du tittade in just nu da'....och kul att du gillade vad du hörde...det som hänt sen sist är att jag nu har en lokal i stan där det är meningen att jag ska greja någon,några kvällar i veckan (även om det inte blivit så just nu,beroende på hög arbetsbelastning inför Lucia) men vad tiden lider ska man väl få kontinutet på det....hoppas allt är bra och lägg gärna upp något nytt av dina kalasgrejer 😛🙁 tnx

Edit: lyssnade på rätt version? notyourchildfinalusmixus? där är det nämligen några verser och refs efter sticket..... 😄🙂😎😛

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på på studios länk "finalus mixus" och...ja, vad skall jag skriva... Låten är ju så pass gripande, empatisk och skir att allt annat känns som peanuts. Men iaf: hör några extrastämmor som faller in fint, balansen mellan sång och de olika instrumenten känns helt rätt. Bandlös bas verkar helt rätt val till en sån här låt och kanske hade nån flagiolett på den funkat. Bra att du tog ned 16-delsterserna på pianot också. Hade ändå varit intressant med en helt trumlös version.

tnx e. ... stämman i slutet där hör jag idag med lite nyktrare öron att den måste tas om eller stämman sänkas....trummor ja, funkar säkert utan men kanske någon rytmik....glad över att den träffar dig och ämnet i sig kanske är överkurs men en stor grej för han som råkade ut för det....tnx för dina öron 😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...