Jump to content
Annons

"The never grow up song"


Recommended Posts

# LÅTNAMN: The never grow up song

# ARTIST/GRUPP: Yllet

# GENRE: Pop

# LÅTLÄNGD: 3:00

# KOMPOSITÖR: 2,54

# PRODUCENT: Yllet

# EV. MEDVERKANDE:

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 4 mb

# STATUS: Strax klar

Hejs. Då var det dax igen, en ny låt att bita tag i och stycka i småbitar för analys. Denna gång bjuder jag på (hör och häpna) en poplåt. Mer beskrivning än så tänker jag inte ge, utan ber istället er komma med kommentarer.

P.S Det ska vara någon slags inräkning till introt, men det kommer D.S

Version 3 uppe, starkare bas.

(Högerklicka och spara som, döp sedan om till *.mp3)

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skön easy-listening 😱. Tycker du får till ett bra gung. En låt som får mig på bra humör...

Sitter med ett par taskiga dator-högtalare så svårt att säga något om mixen. Positivt i så fall är ju att låten går fram bra även i dessa högtalarna. Gillar rösten.

Nä får väl dra ut i det härliga vårvädret eller 😳 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Schyssta bananer. Låter ju minst sagt kompetent om man säger så. 😕 Inte riktigt min genre men det är ju melodiöst, så jag kan mkt väl lyssna på det ändå. 😆

Dock är väl inte refrängen så stark tycker jag... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ja du yllet. Gillade det här ordentligt och tycker verkligen du förtjänar mer än två kommentarer. Här får du en till iallafall. Det första som slår mig är att du fått till stämmorna skitbra. Riktigt snyggt där, sen blir jag även på bra humör av låten vilket jag uppskattar ordentligt nu när jag sitter med bakis-ångest i höstmörkret. Är ingen höjdare på mix så jag vågar fan inte kommentera den här då jag tror att du e fett mycket kunnigare än jag själv.

Bra jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snyggt där, sen blir jag även på bra humör av låten vilket jag uppskattar ordentligt nu när jag sitter med bakis-ångest i höstmörkret. Är ingen höjdare på mix så jag vågar fan inte kommentera den här då jag tror att du e fett mycket kunnigare än jag själv.

Riktigt roligt o höra. Men det spelar väl ingen roll om jag är "kunnigare" än dig, man är ofta väldigt döv för vad man själv håller på med. Bara att kommentera på, alla åsikter är lika viktiga!

Själv tycker jag nog ljudet är aningen för diskant, skulle vilja mjuka upp det hela lite.

Vet inte vad ni andra tycker? Tips och idéer alltid välkomna.

conanbarberaren, du värmde mig lite i höstmörkret där för en stund... Tack :]

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Yllet.

Lyssnar på din låt för första gången.Det låter bra,hur kommersiellt som helst.Svinbra sång! Är det du som sjunger? Bra ljud i gurorna,mycket nice stämsång...shit - finns det inget negativt då? Nja,i mina lurar låter det kanon!

Bra balans mellan instrumenten..lite "live feeling" speciellt på slutet med guran som klingar ut - nice! Jag hade lagt lite mer tryck i basen,tycker den känns lite för låg i ljudbilden,men det kan ju vara mina lurar..som luras..och det är ju alltid lite lurigt.

Tycker att denna förtjänar mera feedback av de som hör lite bättre än mig och förstår det här med balans och eq och panoreringar!

Låten som helhet: Kanon! Absolut kommersiellt gångbart.Ser fram emot att denna kommer ut på radion! Starkt jobbat.

Mvh

Micael

edit:Suttit och lyssnat på denna i 10 lyssningar minst! Känner mig upprymd och glad! Det är inte så många låtar som får mig att reagera så här positivt..Ta nu och feedbacka på den här boys - och hjälp yllet att göra denna till musik historia!

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

F*n Harmonica mike! så glad ja blir av det du skriver, riktigt trevligt! Du vet själv hur det är när man suttit med en låt och varken vet ut eller in tillslut. Så kommer en sån som du och gör ens dag, tack!

Angående sången, japp det är jag, all the way. (P.S Din röst är inte så dum den heller! och förresten så har jag fått mycket bra kritik på ditt munspelssolo på "I wanna know" hehe D.S)

Basen, där kan du nog ha rätt, har inte riktigt lärt känna mina nya monitorer.

osiris, jepp!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

F*n Harmonica mike! så glad ja blir av det du skriver, riktigt trevligt! Du vet själv hur det är när man suttit med en låt och varken vet ut eller in tillslut. Så kommer en sån som du och gör ens dag, tack!

Angående sången, japp det är jag, all the way. (P.S Din röst är inte så dum den heller! och förresten så har jag fått mycket bra kritik på ditt munspelssolo på "I wanna know" hehe D.S)

Basen, där kan du nog ha rätt, har inte riktigt lärt känna mina nya monitorer.

osiris, jepp!

Tjena igen.

Hittade ett gammalt mess från studio om munspels ljud från dig,för några dagar sedan..är det fortfarande aktuellt?

För min del så lirar jag i en green bullet(munspels mick)och kör med lite reverb för hänget samt ett stort rum till det,samt någon plugg dom distar till det lite..Det funkar i rock ock blues genren.

Skall du däremot köra visa/eller nåt lugnt så bör det inte vara så hårt distat,men gärna lite delay/reverb för "hänget"..Vilka monitorer har du köpt?

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

hepp,

Skriver medan jag lyssnar.

Gillar den lätta Curekänslan introt/mellanspelet. Skön karaktär på rösten också.

Saknar elbasen lite, alldeles för svag. Vissa toner försvinner lite...

hursomhelst, man blir glad 🙂

Ett litet glädjepiller, väldigt användbart såhär på mörkermåndagen.

bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Nu hörs den bra,men saknar egentligen trycket,dovheten liksom.Bastonerna går fram,kanske har du bara skurit bort lite för mycket? Men låt inte min åsikt råda,mina lurar har lurat mig förr..Fan vilken läcker låt!

Jag fattar inte vad det är med elefanterna(dom som hajar det här med mix och prylar),varför dom inte feedar åt dig?

Det kan ju vara så att det är så bra att ingen har nåt att säga - det ser du på nedladdnings frekvensen.Är det så,då är det bara att skicka in låten och be till en högre makt!

För detta är BRA!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Heheh tack mike. Mjo lite mer punch i basen kanske man kan fixa fram. Får ta o pilla med det... Se nu till att fixa en myspacesida 😆

Släng nu upp en ny mix där du fixat trycket i basen,så jag får nåt att spela för mina musikpolare,dom kommer att älska denna!

Kollat myspace,jo jag är nog lite på gång där..Måste bara klura ut hur det funkar först.. :rolleyes:

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...