Jump to content
Annons

Genom Eld och Vatten


Moberg

Recommended Posts

LÅTNAMN: Genom Eld och Vatten

ARTIST/GRUPP: Moberg

GENRE: Pop-metal?

LÅTLÄNGD: 3.08

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.75

STATUS: Skiss/demo

Hej!

Några har ju lagt upp sina bidrag här, så jag gör det samma...

Jag hade inga förhoppningar på denna låt, den bara "blev till" när jag jobbade på mitt första bidrag... Sången låter lite illa på sina ställen, det är otajt och mixen är lite av en katastrof.. 😆

Vad tycker ni?......

m.v.h. Moberg

EDIT; Låten finns i min "SoundClick" länk...

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hade problem med ned laddningen men det funkar om man höger klickar och döper om filen till: låtnamn.mp3

ska lyssna lite mer innan jag komenterar, men refrängen är inte dålig! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

hade problem med ned laddningen men det funkar om man höger klickar och döper om filen till: låtnamn.mp3

ska lyssna lite mer innan jag komenterar, men refrängen är inte dålig! 🙂

Det har jag också problem med, har ju aldrig varit några bekymmer med det innan...? 😆 Vad är det som har hänt? Jag har uppgraderat mediaplayern... är det någon bugg där kanske? Eller är det något här på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst låt! Men jag tycker den känns lite grötig/suddig, får inte riktigt grepp om låten. Jag vet inte vad som fel eftersom jag inte kan sånt här 😉 Trummorna är i alla fall lite låga tycker jag. Men en bra låt!

EDIT: Det där med grötigt/suddigt borde väl vara typ mixen eller nått då? 😕

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något med ljudet som är väldigt ansträngande att lyssna på, men som jag inte kan sätta fingret på. Känns som om ljudbilden liksom svajar från höger och vänster på ett okontrollerat sätt i refrängen dessutom, som om det blev fel vid kodningen eller så.

Äckligt snygg sjunget och en najsig låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något med ljudet som är väldigt ansträngande att lyssna på, men som jag inte kan sätta fingret på. Känns som om ljudbilden liksom svajar från höger och vänster på ett okontrollerat sätt i refrängen dessutom, som om det blev fel vid kodningen eller så.

Äckligt snygg sjunget och en najsig låt.

Måste tyvärr påstå att det kan bero på att det är ganska otajt! 🙂

Håller däremot med om att sångprestationen är riktigt bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. kan inte lyssna på din sång, men just titeln "genom eld och vatten" har ju för inte så länge sen varit flitigt använt av folkpop(?)-gruppen "Sarek"... Som f.ö. hade med den i schlagersammanhang... (vad det nu kan ha för relevans i denna låt, har jag ingen aning om, men som info...)

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja det är helt klart att den här låten brädar förra årets ECS vinnare med hästlängder det är inget snack om saken. Så mycket vet jag om musik i alla fall att det här var ett bra exemplar från den här gengren det är ingen idé att nån försöker påstå nåt annat. Skiter till och med att dra dit smileys det är på allvar. Kanske inte ett poetiskt mästerverk när det gäller texten men å andra sidan så finns det inte så stor representation av den varan ECS samanhang. Tack för lyssningen inte min gengre direkt men jag gillar den verkligen ändå.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. kan inte lyssna på din sång, men just titeln "genom eld och vatten" har ju för inte så länge sen varit flitigt använt av folkpop(?)-gruppen "Sarek"... Som f.ö. hade med den i schlagersammanhang... (vad det nu kan ha för relevans i denna låt, har jag ingen aning om, men som info...)

det kanske är därför den inte kom med, kvoten är redan uppfylld eller så är tom sarek med i år, är de med?

Det är en catchig refräng som fastnar samt en spännande blandning av två genre vilket man tycker skulle falla juryn i smaken. Kan se Roger Pontare på denna 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst låt! Men jag tycker den känns lite grötig/suddig, får inte riktigt grepp om låten. Jag vet inte vad som fel eftersom jag inte kan sånt här 😲 Trummorna är i alla fall lite låga tycker jag. Men en bra låt!

EDIT: Det där med grötigt/suddigt borde väl vara typ mixen eller nått då? :rolleyes:

Tack Overkill!

Jag brukar inte använda synth och piano, så jag vet inte riktigt hur jag ska mixa... ännu mer ljud som kan "gröta" ihop sig... Låten blev "färdig" natten den 18e, så jag hade inte tid att exprementera... Kul att du gillar låten! 😄

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något med ljudet som är väldigt ansträngande att lyssna på, men som jag inte kan sätta fingret på. Känns som om ljudbilden liksom svajar från höger och vänster på ett okontrollerat sätt i refrängen dessutom, som om det blev fel vid kodningen eller så.

Äckligt snygg sjunget och en najsig låt.

Jag förstår precis vad du menar. Det är en frekvens på synten som liksom borrar sig in i huvudet 😄

Det "svajiga" ljudet beror delvis på att det är lite otajt, men jag tror att det är min limiter som inte hänger med! Kan det bero på min slöa dator? (933mhz) Eller kan det vara jag som inte använder limitern rätt... 😲

Tack så hemskt mycket för dina ord! :rolleyes:

...Moberg

Edit: Nu när jag lyssnar ordentligt så är det ju HELA ljudbilden som svajar 😎 ?

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något med ljudet som är väldigt ansträngande att lyssna på, men som jag inte kan sätta fingret på. Känns som om ljudbilden liksom svajar från höger och vänster på ett okontrollerat sätt i refrängen dessutom, som om det blev fel vid kodningen eller så.

Äckligt snygg sjunget och en najsig låt.

Måste tyvärr påstå att det kan bero på att det är ganska otajt! 😲

Håller däremot med om att sångprestationen är riktigt bra 😄

Det är pinsamt otajt på sina ställen :rolleyes: Kul att du gillar sången... 😎

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. kan inte lyssna på din sång, men just titeln "genom eld och vatten" har ju för inte så länge sen varit flitigt använt av folkpop(?)-gruppen "Sarek"... Som f.ö. hade med den i schlagersammanhang... (vad det nu kan ha för relevans i denna låt, har jag ingen aning om, men som info...)

Jo, jag tänkte på det, men det är så svårt att ändra på något när det väl har fasnat i huvudet :rolleyes:

Tack för info'n iaf 😲

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är helt klart att den här låten brädar förra årets ECS vinnare med hästlängder det är inget snack om saken. Så mycket vet jag om musik i alla fall att det här var ett bra exemplar från den här gengren det är ingen idé att nån försöker påstå nåt annat. Skiter till och med att dra dit smileys det är på allvar. Kanske inte ett poetiskt mästerverk när det gäller texten men å andra sidan så finns det inte så stor representation av den varan ECS samanhang. Tack för lyssningen inte min gengre direkt men jag gillar den verkligen ändå.

Göran

Tack så hemskt mycket Göran!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...