Jump to content
Annons

Litteratur


Overkill

Recommended Posts

Hemingway, för helvete.

Word. Har visserligen bara läst Farewell to arms och Edens Lustgård men de är jävligt bra.

Har bara läst Farewell to arms, och rätt snabbt fick jag känslan av att den mannen måste ha varit förälskad i alkohol. Inget unikt iofs. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
  • Svar 80
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Löken (oregistrerad)
Gärna. Tänkte läsa hennes nyaste bok snart. Har sånt där låna&läs på Bokia och där är den med. Ska ta den nästa gång, tack för tipset!

Jag önskar dig mycket nöje!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gärna. Tänkte läsa hennes nyaste bok snart. Har sånt där låna&läs på Bokia och där är den med. Ska ta den nästa gång, tack för tipset!

Jag önskar dig mycket nöje!

Tack! När jag sitter där i soffan och njuter ska jag tänka på dig som plöjer böcker på snobbsvenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Tack! När jag sitter där i soffan och njuter ska jag tänka på dig som plöjer böcker på snobbsvenska.

Gör det. Tyvärr kan jag uppenbarligen inte be dig ansluta till den rörelsen då det du har på axlarna är lite för lättviktigt i sammanhanget. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! När jag sitter där i soffan och njuter ska jag tänka på dig som plöjer böcker på snobbsvenska.

Gör det. Tyvärr kan jag uppenbarligen inte be dig ansluta till den rörelsen då det du har på axlarna är lite för lättviktigt i sammanhanget. 😛

Tjena Löken. Skulle vara kul att få höra vad du gillar för musik, eftersom att du sitter inne med det otroliga djup som jag (och kanske fler med mig, i detta forum) verkar helt å hållet sakna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Tjena Löken. Skulle vara kul att få höra vad du gillar för musik, eftersom att du sitter inne med det otroliga djup som jag (och kanske fler med mig, i detta forum) verkar helt å hållet sakna?

Det tycker du att vi ska diskutera i en litteraturtråd? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Löken. Skulle vara kul att få höra vad du gillar för musik, eftersom att du sitter inne med det otroliga djup som jag (och kanske fler med mig, i detta forum) verkar helt å hållet sakna?

Det tycker du att vi ska diskutera i en litteraturtråd? 😛

tycker det bara är onödigt att skapa en helt ny tråd för att få ett kort svar 😱

EDIT;

Eftersom att jag har svårt att hitta någon medlemspresentation på dig, så tog jag tillfället i akt att fråga här, men skriv gärna en sån, så behöver jag inte fundera mer...

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
tycker det bara är onödigt att skapa en helt ny tråd för att få ett kort svar 😛

EDIT;

Eftersom att jag har svårt att hitta någon medlemspresentation på dig, så tog jag tillfället i akt att fråga här, men skriv gärna en sån, så behöver jag inte fundera mer...

Börja med att titta på min avatar så har du spirituell musik för år framåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja ha tips på en bok som behandlar den amerikanska (politik)historian, vill läsa och få en bättre bild av presidenterna, vad de gjorde och vad USA har haft för roll i krig och andra viktiga händelser. Vill helst inte ha det som en ren historiabok utan mer som en vanlig bok (någon är med? 😕). Hoppas någon vet någonting i alla fall 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja ha tips på en bok som behandlar den amerikanska (politik)historian, vill läsa och få en bättre bild av presidenterna, vad de gjorde och vad USA har haft för roll i krig och andra viktiga händelser. Vill helst inte ha det som en ren historiabok utan mer som en vanlig bok (någon är med? 😏). Hoppas någon vet någonting i alla fall 😄

Inte exakt vad du efterfrågade men ändå intressant är:

Skurkstater : den starkares rätt i världspolitiken

Författare: Chomsky, Noam

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9...49157&checked=1

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Inte exakt vad du efterfrågade men ändå intressant är:

Skurkstater : den starkares rätt i världspolitiken

Författare: Chomsky, Noam

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9...49157&checked=1

Efterfrågar man en mer objektiv beskrivning hamnar Chomsky i papperskorgen. Däremot inte sagt att han ibland kan ha en roll att fylla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte exakt vad du efterfrågade men ändå intressant är:

Skurkstater : den starkares rätt i världspolitiken

Författare:  Chomsky, Noam

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9...49157&checked=1

Efterfrågar man en mer objektiv beskrivning hamnar Chomsky i papperskorgen. Däremot inte sagt att han ibland kan ha en roll att fylla.

Adaktusson då eller 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja ha tips på en bok som behandlar den amerikanska (politik)historian, vill läsa och få en bättre bild av presidenterna, vad de gjorde och vad USA har haft för roll i krig och andra viktiga händelser. Vill helst inte ha det som en ren historiabok utan mer som en vanlig bok (någon är med? 😏). Hoppas någon vet någonting i alla fall 😄

Inte exakt vad du efterfrågade men ändå intressant är:

Skurkstater : den starkares rätt i världspolitiken

Författare: Chomsky, Noam

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9...49157&checked=1

Verkar intressant. Tack!

Löken, du råkar inte veta någon bok om det jag efterfrågar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Verkar intressant. Tack!

Löken, du råkar inte veta någon bok om det jag efterfrågar?

Finns så otroligt mycket skrivit i ämnet. Memoarer av tidigare presidenter ger en god inblick. Henry Kissingers memoarverk är förmodligen av extra intresse då de sträcker sig över en lång tidsperiod och främst behandlar utrikes- och säkerhetspolitik. Det är vad jag närmast kommer att tänka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar intressant. Tack!

Löken, du råkar inte veta någon bok om det jag efterfrågar?

Finns så otroligt mycket skrivit i ämnet. Memoarer av tidigare presidenter ger en god inblick. Henry Kissingers memoarverk är förmodligen av extra intresse då de sträcker sig över en lång tidsperiod och främst behandlar utrikes- och säkerhetspolitik. Det är vad jag närmast kommer att tänka på.

Efterfrågar man en mer objektiv beskrivning hamnar Kissinger i papperskorgen. Däremot inte sagt att han ibland kan ha en roll att fylla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Efterfrågar man en mer objektiv beskrivning hamnar Kissinger i papperskorgen. Däremot inte sagt att han ibland kan ha en roll att fylla.

Det rör sig om memoarer lille vän och inte ett verk som har, som Chomsky, ambition att vara någon form av sanningsägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efterfrågar man en mer objektiv beskrivning hamnar Kissinger i papperskorgen. Däremot inte sagt att han ibland kan ha en roll att fylla.

Det rör sig om memoarer lille vän och inte ett verk som har, som Chomsky, ambition att vara någon form av sanningsägare.

Och då blir det objektivt och mer sanningstroget tror du din gamle skämtare 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Och då blir det objektivt och mer sanningstroget tror du din gamle skämtare 😳

Nej vem kan få det till att memoarer skulle vara objektiva? De är per definition normalt motsatsen.

Chomsky däremot gör anspråk på objektivitet men den som läst honom och kritiker till densamme är medveten om att han brister på den punkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då blir det objektivt och mer sanningstroget tror du din gamle skämtare  😳

Nej vem kan få det till att memoarer skulle vara objektiva? De är per definition normalt motsatsen.

Chomsky däremot gör anspråk på objektivitet men den som läst honom och kritiker till densamme är medveten om att han brister på den punkten.

Du är så dutti så. Nu går vi och ser på tv-serien Vita huset. Där får man en sann bild av hur det verkligen är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Du är så dutti så. Nu går vi och ser på tv-serien Vita huset. Där får man en sann bild av hur det verkligen är.

Fantastiskt att en vuxen (???) person inte lärt sig förstå eller formulera skriftspråk.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Du är så dutti så. Nu går vi och ser på tv-serien Vita huset. Där får man en sann bild av hur det verkligen är.

Fantastiskt att en vuxen (???) person inte lärt sig förstå eller formulera skriftspråk.

Finns det NÅGoN objektiv text som handlar om politiska skeenden ?

Chomsky förspråkar en humanisktisk linje , därmed inte sagt att han har fel

Kissinger var en officiell företrädare för staten i sig, därmed inte sagt att han har fel.

Både Chomsky och kissinger kan man läsa efter varann , efter det så skapar man sig en egen uppfattning.

Skillnaden är att Chomsky lever, medans Politkovskaja fick plikta med livet.

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Finns det NÅGoN objektiv text som handlar om politiska skeenden ?

Chomsky förspråkar en humanisktisk linje , därmed inte sagt att han har fel

Kissinger var en officiell företrädare för staten i sig, därmed inte sagt att han har fel.

Både Chomsky och kissinger kan man läsa efter varann , efter det så skapar man sig en egen uppfattning.

Instämmer.

Chomskys epitet som amerikahatare, paradoxalt nog, bör man dock beakta. Hans skrifter är medvetet vinklade mot ett särskilt håll. Kissingers memoarer bedömer jag vara mer seriösa då han inte har ambitionen att plocka några billiga politiska poänger. Det är min personliga uppfattning efter att ha läst dom båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...