Jump to content
Annons

Köp av ny mick


bubben

Recommended Posts

Kan ingen avslöja vad John Mayer använder för mick, eller ge mig en likadan, eller någon bra, nått...

skaffa en studio projects B1 istället..

john mayer använder nog live en sm 58 eller en sm57a.. i studio använder han nog mer än en!!!!

annars funkar det ju att googla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan ingen avslöja vad John Mayer använder för mick, eller ge mig en likadan, eller någon bra, nått...

Det är egentligen mer eller mindre meningslöst att fråga efter det. Om det ska låta likadant, så ska du ha liknande röst - och övriga studion ska vara liknande som den han använder - och dessutom behöver du kanske anlita samma tekniker och producent för att få det att låta likadant. Förmodligen används någon Neumann-modell, eftersom det brukar vara standard i större studios - och TLM103 är nog den billigaste av deras modeller. Den ligger på ca 10000:- om jag kommer ihåg rätt... 😆

Välj i stället en mikrofon som ligger i lagom prisläge och som många kan rekommendera som prisvärd. Vill du få lite hum om hur diverse modeller kan låta i hemstudiomiljö, så hämta lite olika ljudexempel på min testsite. 😉

Vilket prisläge känns lagom för dig, så är det lättare att peka ut några olika modeller som kanske kan passa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte nyligen SE Electronics Z3300, har bara gnolat lite sång, men spelat in lite akustisk gitarr, är väldigt förtjust i resultatet. Den nämndes inte tidigare vad jag såg, den är dock i samma prisnivå (c:a 5000) ungefär som de tidigare micarna som nämnts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte nyligen SE Electronics Z3300, har bara gnolat lite sång, men spelat in lite akustisk gitarr, är väldigt förtjust i resultatet. Den nämndes inte tidigare vad jag såg, den är dock i samma prisnivå (c:a 5000) ungefär som de tidigare micarna som nämnts.

Det är en av de sE-mikrofoner som troligen kommer med i nästa omgång testinspelningar hos mig... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...